|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
04-08-24, 18:01 | #1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Vi skal i bryllup, og brudeparet har tatt seg umaken å lage en virkelig flott ønskeliste. Der fant vi noe både mannen og jeg umiddelbart syntes passet veldig bra for oss å gi, men det var en relativt liten og rimelig ting. Vi vil gjerne gi litt mer, og jeg føler jeg har en god idé.
04-08-24, 18:16 | #2 |
ctrl+z
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Vi gifter oss neste år og ser på en eventuell ønskeliste som en pekepinn, og til bruk for dem som vil ha tips. Tenker det er like naturlig at noen kjøper andre ting.
04-08-24, 18:40 | #3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Man må ikke gi fra listen brudefolket har satt opp, men å velge fra ønskelisten vil, antar jeg, øke sjansen for at de får noe de virkelig ønsker seg. Personlig ville jeg lovet dem en opplevelse i nærheten av første bryllupsdag. |
04-08-24, 18:51 | #4 |
Dig for victory!
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Jeg synes det høres fint ut å gi noe fra lista og noe ved siden av! Noen av de fineste gavene jeg har fått er ting jeg ikke har visst sjøl at jeg ønska meg. Men så kan det jo slå veldig feil også, så om det er snakk om gjenstander, er det kanskje greit med byttelapp. Vi har fortsatt stående i boden noen skrekkelige greier vi fikk til bryllupet for 15 år siden. Det fulgte ikke med byttelapp, vi ante ikke hvor det var kjøpt, og prioriterte ikke å finne ut av det i hyperemesis-kaoset som fulgte. Det var dyre ting for flere tusen kroner i en helt annen stil enn alt vi hadde på ønskelista, så de giverne var åpenbart ikke like opptatt av å finne riktig gave som du virker å være!
04-08-24, 20:17 | #5 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Etter 15 år kan du selge det!
04-08-24, 20:30 | #6 |
© All rights reserved
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Man MÅ selvsagt ikke, men det er jo greit at brudeparet får noe de liker og ønsker seg? |
04-08-24, 21:21 | #8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?
Jeg også. |
04-08-24, 21:45 | #9 |
© All rights reserved
|
Jeg tror jaggu det er en Kosta Boda-vase. Som denne, men med flere farger: |
04-08-24, 22:15 | #10 |
Klar
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Å bruke masse tid på å sette opp en perfekt og komplett ønskeliste var ikke noe jeg hadde mulighet til. Det var mest for å ha noen forslag til dem som ikke visste hva de ville gi. Sist redigert av Timar : 05-08-24 kl 23:29. |
04-08-24, 22:28 | #11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Den dyreste gaven vi fikk (samlegave fra flere par), var så langt fra vår smak som det er mulig å komme. Vi hadde lang ønskeliste med masse vi virkelig trengte og ønsket oss, så jeg innrømmer glatt st jeg ble skuffet. |
05-08-24, 12:17 | #12 |
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Vi gifter oss neste år og kommer til å sette opp ønskeliste.
05-08-24, 12:19 | #13 |
Absolute Beginner
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?En må jo ingen ting. Men om en går utenom tenker jeg en bør kjenne paret godt og vite at dette er noe som passer til dem. At det ikke er noe mottaker selv liker/synes er gøy/hadde blitt glad for. |
05-08-24, 12:24 | #14 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Jeg er ikke så oppfinnsom når det gjelder gave, så jeg setter stor pris på ønskelister.
05-08-24, 22:25 | #15 |
Leser
|
Så moralen er: HOLD UT! før eller senere så går det i boks
06-08-24, 10:11 | #16 |
Sviiisj!!
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Jeg har en lignende erfaring som 007, men med en kaffekvern! Vi fikk jo en sånn Moccamaster i bryllupsgave, og trengte ikke egentlig den kaffekverna (som bare kverner bittelitt av gangen). Da den dukket opp i et flyttelass nesten 20 år senere, ble den endelig tatt i bruk!
06-08-24, 12:26 | #17 |
♡
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Vi fikk en ostehøvel i tinn med en torsk på skaftet!
06-08-24, 13:15 | #18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Åh, alle de nydelige tingene jeg har, som jeg har fått i gave opp gjennom årene, uten å vite at jeg ønsket meg det!
06-08-24, 14:30 | #19 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Tanteskatten skal gifte seg til neste år, mamma hadde spurt om hva de ønsker seg og da hadde de svart penger til bryllupsreise. Det skal de nok få, men jeg håper jeg kan finne på et eller annet jeg kan gi i tillegg sånn at de får en gave også.
07-08-24, 17:10 | #20 |
flisespikker
|
Sv: Må man gi fra gave fra brudeparets ønskeliste?Jeg ville nok foretrukket å få ting fra ønskelisten, som en generell regel, fordi - som HI er inne på - vi har så mange ting som det er. Ting som ikke faller i smak kan jo byttes, hvis det er byttelapp (det bør det være!), men da får man jo fortsatt en ting, liksom. Og jeg blir glad for gaver uansett, altså, og forlanger ingenting spesielt, men det er jo synd om folk har lagt penger og omtanke i noe som så ikke faktisk blir til glede for mottageren.
|
|