Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 12:08   #41
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Jeg synes Aftenposten må gå. Gjerne langt. Og barbeint.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:11   #42
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.370
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes Aftenposten må gå. Gjerne langt. Og barbeint.

Og på glødende kull. Sakte. Og med liktær, store gnagsår og inngrodde negler.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:16   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.878
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

det var dette med etterpåklokskapen, da. Jfr. aftenposten-lederen over her fra 2007.

Hvis noen hadde kommet på en hvilkens som helst dato før 22.07.2011 og hevdet at en mann med noget spesielle ideer om sine egne rettigheter og plikter ville sprenge regjeringskvartalet for så å dra på Utøya og slakte ned barn og unge, ville ingen ha trodd på det.

Jeg synes vi bør bruke både hendelsen og rapporten til å lære. Jeg tenker at de fleste involverte i denne saken gjorde det beste de kunne utfra de forutseningene de hadde, men at det at dette i etterpåklokskapens avslørende lys, kanskje har vist seg å være utilstrekkelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:24   #44
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Det var et interessant utklipp fra Aftenposten - vet vi sikkert at det er ekte? (For hvis det er ekte så skal jeg bruke det, men jeg vil helst unngå å tabbe meg ut.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:25   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Jeg synes media blander alt til en suppe, noe som er uheldig.
En ting er hva man burde ha sett for seg av scenarier og hva disse scenariene skulle hatt som beredskap. Det andre er det man faktisk hadde og trodde man hadde, men som ikke fungerte. Sistnevnte er det jeg synes er mest alvorlig her.

Er det snakk om å bygge opp en stor beredskap for alle scenarier er det snakk om en stor politisk sak hvor alle partier må ta ansvar. Tida vil vise hva som trengs der og der må det læres etter dette. Neste gang kan noe skje på helt annen måte.

Når det er snakk om systemer og rutiner som skulle være der, men som ikke fungerte er det snakk om større ansvar for sittende myndighet. Kutter man 5 millioner for helikoptertjeneste kan de gi konsekvenser. Kutter man bemanningen inn til beinet i fellesferien er det også alvorlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:25   #46
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.878
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Aftenpostensitatet et er ekte - de har kommentert det på nett også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:25   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Kåre Willoch sa forresten til Morgenbladet på fredag (om rapporten som skulle komme: "Etterpåklokskapen er bedre enn ingen klokskap". Eg synest dette var ganske godt sagt, og eg tenker at det viktigaste er faktisk framover. Korleis kan noko slikt forhindrast frå å skje igjen? Utan å stille spørsmål ved kva politiet og regjeringa kunne gjort annleis, vil ein heller ikkje kunne ta lærdom som kan anvendast seinare. Men det kan jo hende kritikken vil føre til at vi unngår at politiet legg ut i ein rød gummibåt, neste gong ein kritisk situasjon oppstår.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:26   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det var et interessant utklipp fra Aftenposten - vet vi sikkert at det er ekte? (For hvis det er ekte så skal jeg bruke det, men jeg vil helst unngå å tabbe meg ut.)

Den er ekte og den raser rundt på FB nå. Du finner den her:
http://www.aftenposten.no/meninger/l...cle6965317.ece

De innnrømmet at de tok feil i august i fjor. Den lederen finner du her:
http://www.aftenposten.no/meninger/l...cle6965307.ece

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:28   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Vi er et land som er preget av naivitet på mange områder og vi er til tider litt stolte av det også. Vi ler litt av amerikanerne som setter igang gigantiske sikkerhetstiltak som på oss virker overdrevne og småkomiske. Det er ingen tvil om at mye i det offentlige rom hos oss er lite beskyttet, det er ikke mange år siden Jens tok banen til jobb heller, før han fikk krav om å flytte inn i den mer beskyttede statsministerboligen. Det går fremover med sikkerheten sånn sett, men det går ikke så fort. Det var også planer om å sikre regjeringskvartalet, men som på mange andre områder gikk dette heller ikke fort nok. Det er mange katastrofer vi ikke er rustet til å møte i dette landet, jeg tør for eksempel ikke tenke på hva slags rapporter som hadde fulgt etter svineinfluensaepidemien hvis prognosene om antallet intensivsyke faktisk hadde slått til, vi hadde ikke hatt kapasitet til å takle en brøkdel av det og mange ville ha omkommet. "Heldigvis" var det den motsatte situasjonen som oppsto der slik at man i stedet kunne kritisere vaksinearbeidet.

Det var mye som ikke fungerte 22. juli. Det er grusomt å lese hvor hjelpeløst forsvaret vårt var, hvor utrolig uforberedt politiet var på en større trussel. Og hvor langt inne det satt å få iverksatt de rutinene som faktisk er vedtatt. I en situasjon som lenge var oppfattet som et terrorangrep på Norge ble ikke nøkkelpersoner varslet og grenser ikke stengt, militæret ble ikke koblet inn og politiet var hjelpeløst få og med håpløst dårlig utstyr. Jeg er usikker på om man bør ha tillit til toppene i politietaten etter dette, men jeg tror ikke nødvendigvis ting blir bedre med å bytte ut den som har gjort en tabbe med en ny friskus som ikke har lært av egne feil. I tillegg er det slik i offentlig virksomhet at man er prisgitt de som bevilger penger, og politietaten har vel mer enn en gang sagt fra om at det er et uforsvarlig underskudd der. Jeg tror aldri jeg kommer til å skjønne logikken med at å ta ansvar er synonymt med å gå av når noe skjer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:30   #50
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er i alle fall ikke de tre store tabloidene, ja Aftenposten også, som skal bestemme når regjeringa skal gå.

Det bør det slett ikke være, nei!

Samme avis som det er linket til i HI skrev dette for noen få år siden:



Det har skjedd mye siden da. Både her og der. Jeg tror ikke det hjelper stort om regjeringen går av, men de bør jaggu få fortgang i de endringene som må til.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:31   #51
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Eh, der ser jeg at jeg slett ikke på noe vis er kjapt ute eller leser hele diskusjonen skikkelig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 15:54   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Veldig god kommentar: "Pressen må gå" http://waagenilsen.wordpress.com/201...pressen-ma-ga/

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:03   #53
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22.juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kan være fristet til å si at regjeringen bør gå, men da av andre grunner enn omstendighetene rundt 22. juli.

Prikken skulle si "og yes", mens iPaden ville at det skulle være "oh hes", som ikke egentlig gir noen mening overhodet

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:07   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.331
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Jeg så en minidebatt med Stoltenberg og Jensen, hvor sistnevnte er veldig på hvilket ansvar regjeringen har i dette. Vel, det er jeg jo enig i - det var mye som gikk galt som ikke burde gått galt.

MEN!

Det er da for pokkern et og annet høyrevridd parti her som bør ta mengder med ansvar for at dette skjedde i det hele tatt, med sin fiendtlige ideologi og muslimfryktende uttalelser.

Frp burde gå av.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:21   #55
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg så en minidebatt med Stoltenberg og Jensen, hvor sistnevnte er veldig på hvilket ansvar regjeringen har i dette. Vel, det er jeg jo enig i - det var mye som gikk galt som ikke burde gått galt.

MEN!

Det er da for pokkern et og annet høyrevridd parti her som bør ta mengder med ansvar for at dette skjedde i det hele tatt, med sin fiendtlige ideologi og muslimfryktende uttalelser.

Frp burde gå av.

Eg synest det er drøyt at Jensen argumenterer slik ho gjer, viss vi ser eit år tilbake i tid, då ho var offeret fordi ABB blei kobla opp mot FrP.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:22   #56
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg så en minidebatt med Stoltenberg og Jensen, hvor sistnevnte er veldig på hvilket ansvar regjeringen har i dette. Vel, det er jeg jo enig i - det var mye som gikk galt som ikke burde gått galt.

MEN!

Det er da for pokkern et og annet høyrevridd parti her som bør ta mengder med ansvar for at dette skjedde i det hele tatt, med sin fiendtlige ideologi og muslimfryktende uttalelser.

Frp burde gå av.

Å klandre politiske partier for enkeltpersoners _frivillige_ handlinger, blir bare fullstendig avsporing av debatten rundt hva som sviktet. Det er jo heldigvis eller dessverre ikke sånn at ved å fjerne politiske partier, så forsvinne meningene eller ideologien. Dette er tåkelegging av det som egentlig diskuteres, og nok en politisk debatt på FP hvor sjansen benyttes til å legge skylden på FrP. Jeg tipper at muslimfrykten består uavhengig av FrP, for å si det sånn :Wild guess:

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:24   #57
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg synest det er drøyt at Jensen argumenterer slik ho gjer, viss vi ser eit år tilbake i tid, då ho var offeret fordi ABB blei kobla opp mot FrP.

Og hvordan argumenterer Jensen i forhold til resten? Å etterlyse litt ydmykhet fra landets øverste leder var det flere som gjorde, og ellers så synes jeg opposisjonen har vært nokså samstemte i både kritikk og kommentar.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:40   #58
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Nei, jeg synes ikke regjeringen eller Stoltenberg skal gå av, så terroren faktisk vinner.

Hvem kunne forestilt seg at et slikt massivt terrorangrep skulle komme? Noen av de partiene som kritiserer mest, ser på innvandrere som den største trusselen også, deres sikkerhetstiltak for å beskytte folket hadde ikke vært til mye nytte 22.juli det heller.

Jeg er ikke enig med Ap i alt jeg heller, men Stoltenberg viste at han var en verdig leder etter angrepet. Han har hatt mye på sine skuldre underveis, og jeg synes det er sterkt av ham å enda holde ut, tross all kritikk han har fått det siste året fra så mange hold.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:42   #59
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Og hvordan argumenterer Jensen i forhold til resten? Å etterlyse litt ydmykhet fra landets øverste leder var det flere som gjorde, og ellers så synes jeg opposisjonen har vært nokså samstemte i både kritikk og kommentar.

Ho argumenterer ikkje annleis enn resten, men ho sitt i større grad i glasshus, i og med at ho nekta å godta den delen av kritikken som ho absolutt burde ta inn over seg.

Og for å svare på det andre innlegget med det same, muslimfrykta består nok uavhengig av FrP. Men dei har i veldig stor grad bidratt til å legitimerere hatske holdninger. Og det bør også dei ta ansvar for.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 16:53   #60
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?

Jeg er helt uenig. Det blir helt tøysete at Siw Jensen skal sitte etter kommisjonens knusende rapport, og ta på seg hovedskylden for idiologien bak 22.juli. Det er mange som sitter i glasshus, men jeg synes faktisk ikke politikere som aldri har vært i posisjon til å gjøre samfunnsmessige endringer på riksplan (som alle de andre politiske partiene har) egentlig skal pekes ut som syndebukk. Hun har ikke slått politisk mynt på fremleggingen av rapporten overhodet, og jeg tror det er andre ting enn FrP som bør være i fokus i tiden fremover.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no