Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Katter som går fritt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 11:11   #21
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.363
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg er en god gammeldags bakgårdskatt.

Men kastrert, sterilisert, merket og med et godt hjem, formodentlig?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 11:37   #22
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

Jeg har ikke lest artikkelen, men kan det være at villkatt-problemet er større i deler av USA enn her i Norge? Er dette relevant for oss?
Jeg vet selvsagt at det forekommer og at det enkelte steder er en utfordring, men selv bor jeg i Norges tredje største by og i bydelen jeg bor er det så vidt meg bekjent ikke et stort problem. Så er det slik at huskatter fanger så mye fugler at visse arter her er utrydningstruet?

I likhet med Inagh så priser jeg meg lykkelig for hver katt (ikke villkatt) i nabolaget i tro på at det begrenser gnagerproblemene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 11:43   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katter som går fritt

Begge kattene våre har halsband med bjelle, de er chippet, kastrert/sterilisert, begge fanger mus, og i tettbebygd strøk uten katt da ville mus, rotter hatt gode dager..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 14:59   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katter som går fritt

Jeg har faktisk tilgode å se en eneste villkatt/løskatt i Norge, er det egentlig noe stort problem? Men at huskatter som egentlig har et hjem, særlig ukastrerte hankatter, streifer fritt rundt og kanskje forekommer å være ville, kan vel så være. Men på den annen side, gitt den enorme tilgangen på katter til FOD, er det vel en del der ute likevel.. :uenig med seg selv: ..

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:04   #25
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katter som går fritt

Btw, katten vår, kastrert hannkatt, chippet, men uten halsbånd/bjelle, tar sikkert 20 mus for hver fugl den får tak i, av naturgitte årsaker. Skjor kan den ta så mange den vil av for min del ..

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:13   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

De villkattene vi har her til lands er vel gjerne huskatter som eierne har "kvittet" seg med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:20   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

Det var flere enn jeg som hadde lest "Freedom", ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:15   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.806
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Vil du da ikke risikere at mer uønskede arter også vil ha en bestandsøkning? Rotter, mus og insekter, f.eks.

Kattene i mitt nabolag er så vant til Sheba og reker at jeg tviler på at de går på mus og rotter.... fugleunger, derimot, er de lystmordere av. Ikke gunstig for insektmengden at fuglene ikke lever opp.

Så liker jeg ikke at de reker rundt i hagen min og gjør fra seg heller. Hold kattene i deres egne hager.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:20   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.806
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har ikke lest artikkelen, men kan det være at villkatt-problemet er større i deler av USA enn her i Norge? Er dette relevant for oss?
Jeg vet selvsagt at det forekommer og at det enkelte steder er en utfordring, men selv bor jeg i Norges tredje største by og i bydelen jeg bor er det så vidt meg bekjent ikke et stort problem. Så er det slik at huskatter fanger så mye fugler at visse arter her er utrydningstruet?

I likhet med Inagh så priser jeg meg lykkelig for hver katt (ikke villkatt) i nabolaget i tro på at det begrenser gnagerproblemene.

Det er ca 15 000 villkatter bare i Oslo-området. På Finn er det hele sommeren 700-800 annonser under katter gis bort. Annonser. De fleste annonsene er hele kull med kattunger. Og det er bare de som er annonsert, og ikke gitt bort på annen måte, druknet eller avlivet på div. andre måter. Ifht dyrevelferd for katter bør enhver katteelsker sørge for at alle katter/ kattunger man selv har ansvar for blir kastrert/ sterilisert. Det er virkelig ikke behov for bevisst avl på vanlige huskatter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:23   #30
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De villkattene vi har her til lands er vel gjerne huskatter som eierne har "kvittet" seg med.

Dette er vel bare en filleting, men disse kattene er løskatter, ikke villkatter. Eller hjemløse tamkatter.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:26   #31
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katter som går fritt

Jeg synes artikkelen peker paa noe viktig. Og, ja, det gjelder kosepusen din ogsaa.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:29   #32
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katter som går fritt

Har lest om dette tidligere og satt bjelle på jaktpusen min. Det har redusert fuglefangsten betraktelig, heldigvis.
Lillesøsterpus jakter ikke annet enn på lodotter og går ikke ut med mindre noen i huset er ute, så hun er frikjent.
Kattene mine går forøvrig inn for å gå på do, så naboene slipper å plages med graving i blomsterbed.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:29   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er ca 15 000 villkatter bare i Oslo-området. På Finn er det hele sommeren 700-800 annonser under katter gis bort. Annonser. De fleste annonsene er hele kull med kattunger. Og det er bare de som er annonsert, og ikke gitt bort på annen måte, druknet eller avlivet på div. andre måter. Ifht dyrevelferd for katter bør enhver katteelsker sørge for at alle katter/ kattunger man selv har ansvar for blir kastrert/ sterilisert. Det er virkelig ikke behov for bevisst avl på vanlige huskatter.

Ja, det er virkelig horribelt. Kunne ikke falt meg inn i måneskinn å støtte katteoppdrett (jeg støtter ingen oppdrett) når det finnes så ekstremt mange som trenger et hjem (mye pga. ansvarsløse eiere). Vi tok nettopp inn en tidligere hjemløs hannkatt og fikk ham kastrert og chippet dagen etter. Don't shop - adopt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 11-08-12 kl 22:55.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 21:41   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg synes artikkelen peker paa noe viktig. Og, ja, det gjelder kosepusen din ogsaa.

Hvilke fuglearter er truet av katter i Norge? Jeg kan alt for lite om ornitologi, men mesteparten av de jeg kjenner igjen på rødlista er sjø- eller rovfugler, eller fugler som er truet fordi habitatet (våtmarkene) bygges ut.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 22:46   #35
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, det er virkelig horribelt. Kunne ikke falt meg inn i måneskinn å støtte katteoppdrett når det finnes så ekstremt mange som trenger et hjem (mye pga. ansvarsløse eiere). Vi tok nettopp inn en tidligere hjemløs hannkatt og fikk ham kastrert og chippet dagen etter. Don't shop - adopt.



Oppdrett på rasekatter støtter jeg helt og fullt, men ikke huskatter. Jeg kan ikke fatte at det er så mange der ute som lar huskattene sine formere seg vilt, det blir mange sørgelige skjebner. Hadde langt fler blitt bevist på hvor viktig det er å kastrere katten sin før det kommer kattunger så ville jo også antall huskatter på sikt gått ned og mindre fugler være utsatt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 22:57   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

Finnes det så mange "huskatt-oppdrettere"? Trodde helst oppdrett begrenset seg til rasekatter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 23:03   #37
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Finnes det så mange "huskatt-oppdrettere"? Trodde helst oppdrett begrenset seg til rasekatter.


Nei, altså. Det var nok en dårlig formulering fra meg. Jeg tenkte mer på at de driver useriøs oppdrett ved å la kattene formere seg fritt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 01:54   #38
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.



Oppdrett på rasekatter støtter jeg helt og fullt, men ikke huskatter. Jeg kan ikke fatte at det er så mange der ute som lar huskattene sine formere seg vilt, det blir mange sørgelige skjebner. Hadde langt fler blitt bevist på hvor viktig det er å kastrere katten sin før det kommer kattunger så ville jo også antall huskatter på sikt gått ned og mindre fugler være utsatt.

Amen. Tidlig kastrering av katter av begge kjønn hersker det mange misforståelser rundt, selv innen veterinæryrket. Feiloppfatninger som at "katten må få et kull før hun kastreres" og "man kan ikke kastrere en katt som ikke er kjønnsmoden" eller "katten må være ett år før hun kan kastreres" er dessverre gjengs. Katter har ikke menneskelige følelser, de går ikke rundt med et brennende barneønske eller sørger over å leve et liv i sølibat, men mange har en tendens til å anta at dyr fungerer på samme måte som mennesker. Man kan derfor forsvare det å kastrere en kattunge både etisk også. Helsemessig har kastrering mange fordeler. Hannkatter slåss mindre, og utsetter seg selv dermed dermed mindre for fysiske skader og smitte fra andre katter, smitte de igjen ikke sprer til hunnkatter med løpetid. I tillegg er de mer hjemmekjære, og et katteliv i en fast residens er langt tryggere enn et liv som ukastrert omstreifer. For hunnkatter er jo redusert kreftrisiko (jurkreft og livmorkreft) det beste, samt at de slipper stresset løpetid annenhver uke medfører. Mange hunnkatter er så påvirket av løpetiden at de ikke klarer spise.
Jeg vet ikke helt hvor positiv jeg er for rasekattoppdrett heller. Jeg har en 12 år gammel burmeser som jeg fikk som omplasseringskatt for 10 år siden. Da hadde han blitt opphav til 7 unger, og for å unngå innavl innen en liten rase her i landet, kunne han ikke brukes videre i avl. Avlivning eller omplassering er helt vanlig hos oppdrettere som driver i litt større skala enn å kun avle på sitt eget kjæledyr. En slik bruk-og-kast mentalitet innen oppdrett har jeg vanskelig for å akseptere, selv om jeg er helt for hensynet til genetisk variasjon for å holde rasen relativt sunn og frisk.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 09:57   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katter som går fritt

Amen, Flubby!

(Selv om det er forbanna surt å ha brukt en haug med penger på å sterilisere og chippe nypusen - for så å oppleve at hun blir påkjørt og drept et par uker seinere. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 00:47   #40
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katter som går fritt

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Amen, Flubby!

(Selv om det er forbanna surt å ha brukt en haug med penger på å sterilisere og chippe nypusen - for så å oppleve at hun blir påkjørt og drept et par uker seinere. )

Det er det som skjer der hvor vi bor: naboenes katter blir sjeldent mer enn 1 år gamle p.g.a. den asfalterte 60 km/t vei som vi bor ved, så de gidder ikke kastrere/sterilisere dem. Derfor rekker de fleste hunkatter å få et kull eller to før de blir påkjørt og drept, og det er alltid en del katter som streifer rundt omkring. Ikke noe problem for øvrig, siden det er bondeland med gårder og god plass.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no