Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Den grusomme flytteverden

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 17:06   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Den grusomme flytteverden

Jeg er bare nødt til å sutre. I et år nå har jeg bodd 70 grader nord og et godt stykke vest, på bygda, langt fra eksos, naboer, bredbånd, dårlig byluft osv. Og nå skal vi hjem om noen dager, bare fordi unga vil. Hvorfor må jeg være snill mamma og late som om jeg gleder meg til å dra fra paradiset?

OK, vi har hatt det bra og det er klart ting jeg savner, men kafelivet er ikke en av de tingene. For å minne meg selv på hva vi har gjort og hvordan vi har hatt det og for å holde venner og alt annet rart oppdatert om en søringfamilie i kystnord, har jeg laget reisebrev.

Det skriker i magen og hodet, vi kjører sørover igjen om fem dager og nå bare MÅÅÅÅ jeg begynne å pakke (sutre). Men det skal bli godt å bli kvitt ISDN og telling av minuttene på nett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:02   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Flotte reisebrev du har laget. Så vidt som jeg skjønner det, så er det en hytte dere har bodd i, og den er deres? Da kan dere jo alltids ta 14 dager i året der oppe, i ditt paradis.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:36   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Takk for hyggelig tilbakemelding. Nå ja, det er ikke en hytte vi har bodd i. Dvs. vi regner den som det for den er vår og vi har vært der på påskeferie osv. men det er et hus på 1 og en halv etasje + full kjeller og en fjøs vi lagrer alt mulig rart på.


Sist redigert av Strå : 22-07-07 kl 21:54.
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 22:09   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Takk for hyggelig tilbakemelding. Nå ja, det er ikke en hytte vi har bodd i. Dvs. vi regner den som det for den er vår og vi har vært der på påskeferie osv. men det er et hus på 1 og en halv etasje + full kjeller og en fjøs vi lagrer alt mulig rart på.

Feriehus da.

Kanskje ungene vil savne det når dere har kommet dere sørover igjen?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 22:32   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Så flotte reisebrev. Jeg har venner som har hus i Akkarvik og er der hver sommer, så det var morsomt å lese om et år der oppe!!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 22:32   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Ungene gleder seg til å komme tilbake til det de kaller sivilisasjonen, men de snakker også om alle tingene de går glipp av. Som å reke ute til klokka et om natta. Vi får gjøre som før og spare til flest mulig turer i løpet av året. Helt sikkert er det at vi alle skal opp til påske.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 09:56   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har venner som har hus i Akkarvik og er der hver sommer, så det var morsomt å lese om et år der oppe!!

Kanskje jeg til og med kjenner dem?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 10:00   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Det var et flott reisebrev du har skrevet. Artig å lese om opplevelsene deres. Dere har jo muligheter til å komme tilbake, det er jo positivt.
Lykke til med flyttingen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 17:24   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Kanskje jeg til og med kjenner dem?

Man skal aldri si aldri

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:29   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man skal aldri si aldri

Nei. jeg kjente dem ikke. Men nå er vi hjemme og pakker ut og livet er deilig igjen. Det er fint å være på Kolbotn selv om det ikke er fint å være vekke fra Akkarvik.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:59   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Flotte reisebrev du hadde laga! Skjønnar godt at du hadde lyst til å vere der lengre.
Familien min har eit sommerhus på Sørøya i Finnmark. Når eg ser bilda i reisebreva dine får eg litt av det samme suget i hjertet som eg kjenner kvar gang vi flyr over øya før vi landar på flyplassen. Fantastisk flott natur! Trur rett og slett det er terapi for sjela å tilbringe litt tid der oppe. Men eg trur nok aldri det blir aktuelt for oss å bruke huset til noko anna enn sommerhus.

Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:02   #12
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Og no ser eg jo på kartet at det ikkje er langt frå Akkarvik til Sørøya i det heile tatt! Berre rett over Lopphavet. Ikkje rart at eg syns naturen ligna.

Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:05   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Ser ut til at dera har hatt en flott år, på mange måter! Det får meg til å sette mer pris på hverdagen vi selv lever i. Her er det eksos i nærheten, vi har bredbånd, men vi har ingen naboer så nært at vi ser dem. Et lite grendesamfunn, men likevel finnes det større steder innen rimelig avstand.

Håper du klarer finne roen i byen igjen, og at ungene får seg en liten wakeupcall når de kanskje innser hva de har mistet på vei tilbake til bylivet

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 10:28   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Hvorfor burde du, -ea-, vite hvor Akkarvik er?
:nygjerrig:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 10:37   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Det er en liten verden. Den historien om ungene som heller ville til Akkarvik enn til Spania har jeg hørt før.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:17   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er en liten verden. Den historien om ungene som heller ville til Akkarvik enn til Spania har jeg hørt før.

Og der ble den oppklart i en PM. Norge (og verden) er liten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 19:27   #17
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Fine reisebrev - høres digg ut med et år i utmarka :jupp..

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 19:59   #18
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Kjempeflott reisebrev! Høres ut som dere har hatt det bra!

Vi prøvde oss på ei øy i nord trønderlag i 3 1/2 måned, med ferjeforbindelse og totalt 20 fastboende! Det var også en fin tid, en tid hvor en har tid til andre mennesker! Syns det var kjekt, men syns det var greit å komme "hjem" igjen også!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-16, 23:45   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Dette var min første tråd.

Det året er fortsatt noe av det beste jeg har opplevd. Vi er der både titt og ofte, ikke fordi vi må ditten og datten, men fordi vi koser oss glugg ihjel.

Vi var der i jula nå sist. Alle de voksne barna ville være med også. Snø og stengte veier og kortspill og monopol, det blir ikke bedre enn det. Og nordlyset over huset hver dag det ikke var overskyet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 08:13   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den grusomme flytteverden

Er det allerede så lenge siden?

Husker innlegget ditt, og det var medvirkende årsak til at vi nå bor på en øy uten fastlandsforbindelse, men med ferge, 110 fastboende, ingen skole elmer barnehage. 'En den er ikke like langt unna "alt" som Akkarvik.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no