Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-17, 08:00   #21
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Det er lov å snakke om hva man gir barnebarna, ja?
Mine to (jenter, 2 1/2 og 5 1/2 år ) skal få hver sin turhengekøye. Størstejenta skal også få kniv, typ speiderkniv eller en liten hendig turkniv, og så tenker jeg det blir en bok i tillegg til minstemor.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:01   #22
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

I år er for én gangs skyld minstemann enklest, han ønsker seg omtrent absolutt alt som finnes av Briotog-greier. Verre med sjuåringen; det er Minecraft som er greia, men han har flere av Legosettene og en god del smådill, så det er litt verre å finne på noe der. Dessuten hadde det vært greit å pense ham litt over på noe annet, før han blir helt ensporet. Vi har lurt litt på en sånn liten TV med innebygget DVD for å ha på rommet.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:09   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er lov å snakke om hva man gir barnebarna, ja?
Mine to (jenter, 2 1/2 og 5 1/2 år ) skal få hver sin turhengekøye. Størstejenta skal også få kniv, typ speiderkniv eller en liten hendig turkniv, og så tenker jeg det blir en bok i tillegg til minstemor.

Klart det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:30   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Aner ikke. Eneste på eldste sin liste er en Macbook. Og det er ikke på min liste for å si det sånn.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:33   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Aner ikke. Eneste på eldste sin liste er en Macbook. Og det er ikke på min liste for å si det sånn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:39   #26
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Det bestemmer jeg i desember.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 09:45   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Ikke lego. Nei, jeg aner ikke. Eldste kommer nok med en detaljert liste, så får vi se. Antakelig får de noe relativt praktisk av oss, siden de får massevis av leker og dilldall fra store deler av familien.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 10:02   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Straks 13-åringen får en skrekkelig dyr spleisegave fra hele familien til bursdagen, så julegaven blir betydelig sobrere. Kanskje et spill han ønsker seg, en kul genser eller noe sånt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 12:37   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jeg tror det blir en tur til USA for å besøke familie. Det hadde vært hyggelig om alle fikk hilst på alle, det har ikke skjedd før. Turen tas i så fall neste høst. Hvis Helten motsetter seg presangforslaget har jeg overhode ingen ide.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 13:29   #30
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

De ønsker seg stadionjakke (klubbjakke fotball), og det er en glimrende julegave. Så om ingen besteforeldre tinger det, så skal de rett og slett få det. Eller noe annet utstyr de ikke får utenom gavesesong.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 13:58   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Ønsker seg ny mobil , får nok det siden han har hatt en med knust skjerm lenge.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 14:16   #32
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Eldstemann skal få nye høretelefoner og en valgfri kinotur (hvor han kan ta med seg en kompis).
Yngstemann skal få klokke og en tur på Leos lekeland en gang i januar (hvor han kan ta med seg en kompis, og mora si ).

Brettspill til begge (tilpasset alder), så vi har noe å pusle med sammen i romjula.

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 18:31   #33
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Billetter til Disney on Ice. Jeg er så fryktelig lei av ting for tiden at jeg til og med strever med adventskalenderpakker. :troligalvorligsyk:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 18:44   #34
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Begge ungene får hver sin strikkegenser, Lillebror sin er ferdig, skal snart begynne på Lille sin. De skal få mer, men vet ikke hva.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 19:36   #35
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Yngste ønsker seg sikkert lego. Ruska ønsker seg klær, blir nok et gavekort på BikBok så hun kan handle på januarsalg. Ganskestorebror ønsker seg tilskudd til ny mobil, så mulig han får det i kombinert jul + bursdagsgave. Eldstemann får nok sengetøy og et par kjøretimer.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 19:43   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jeg har ingen anelse. Har ikke spurt hva de ønsker seg heller. Det er oktober.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 20:39   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Billetter til Disney on Ice. Jeg er så fryktelig lei av ting for tiden at jeg til og med strever med adventskalenderpakker. :troligalvorligsyk:

Jah!
jeg har adventskalendergaver til jente 22, samt 12 pakker hver til hhv jente 5 og jente 2 og jeg sliter virkelig med å finne greier som er nyttig/gøy/ikkemiljøfiendtlig til gjengen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 21:25   #38
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Henger her for tips.
Og blitt tipset om billetter til Disney on Ice for 10 og 13 modellen.
Mulig 06 modellen får sommerskole med forskerfabrikken.
De har liksom det de trenger av ting og tang og leker orker jeg ikke...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 22:16   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Henger her for tips.
Og blitt tipset om billetter til Disney on Ice for 10 og 13 modellen.
Mulig 06 modellen får sommerskole med forskerfabrikken.
De har liksom det de trenger av ting og tang og leker orker jeg ikke...

Billetter til svømmehall, kino eller museum?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 23:15   #40
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jah!
jeg har adventskalendergaver til jente 22, samt 12 pakker hver til hhv jente 5 og jente 2 og jeg sliter virkelig med å finne greier som er nyttig/gøy/ikkemiljøfiendtlig til gjengen.

Vi kjørte lavterskel kalender, og jeg syntes jenta var aller enklest. Tykke fargeblyanter, en pakke søte truser eller sokker og en multipk med hårspenner = 24 smågaver som blir brukt, det er ting som uansett må fylles på med av og til, og det er ikke julaften på forskudd.

(De på 22 har jeg mindre greie på. Kaffe eller te? Sminkeservietter, småsjokolader? )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no