Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender som passer tenåring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-17, 11:13   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adventskalender som passer tenåring

Lurer på om noen her har kjøpt julekalender med sminke, hudpleie o.l som passer for tenåringer og som ikke bare var ræl?

Jeg orker ikke være kreativ i år, men julekalender er veldig koselig, så derfor ser jeg på andre muligheter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 11:22   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Min 11-åring hadde fe Glitter i fjor med en blanding av smykker, sminke og neglelakk. Hun likte det iallefall. Tror den kostet rundt 300 kr.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 11:34   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Rituals har hudpleiekalender; https://www.rituals.com/no-no/advent...ml#deluxegifts

Body shop pleier å ha kalender, Kicks pleier å ha.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 11:40   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Lookfantastic https://no.lookfantastic.com/beauty-...FVSYGAodlh8B5Q

Nyx; https://www.fishpond.com/Beauty/Nyx-...SABEgIEQ_D_BwE

I fjor hadde Vesla Make-up Revolution kalenderen, og var godt fornøyd; https://makestyle.no/advent-calendar...evolution-3804 Mulig det blir den for henne i år også.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 11:42   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Her var det mange fine;

https://www.getthegloss.com/gallery/...ndars-for-2017


(Og himmel så glad jeg er for at 2-åringen og 6-åringen er lettere å finne kalender til!! )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 12:00   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Takk, så bra! Da må jeg sjekke litt ut forslagene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 14:42   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.950
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Snuppa (riktignok bare 12, men godt over gjennomsnittlig interessert i pynt, krem og sminke) har gjort det klart at hun godt kan tenke seg julekalender fra BodyShop i år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 14:47   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Det er mange! Jeg synes sminke og hudpleie og jåling er veldig gøy og har forsøkt mange ulike, og har i grunnen vært fornøyd med alle. Jeg kjenner godt til ulike merker og har ikke forsøkt billigvariantene, det kan godt hende det finnes noen gode rimelige alternativer.
Body Shop er et safe valg, og finnes i mange ulike prisklasser. Den fra Lookfantastic pleier å være helt fantastisk, min favoritt, koster mye og er verdt mye mer, men er altså relativt kostbar. Må ev. kjøpe/forhåndsbestille i god tid, blir raskt utsolgt. Ellers så har jeg også hatt kalender fra feelunique som også er en ok kalender med gode produkter, men bare 12 luker, den er da også en del rimeligere. Jeg har også hatt neglelakk-kalender, så hvis neglelakk er greia får du fin neglelakk-kalender fra Ciatè. Decleor har hudpleiekalender med deilige produkter og det har Babor også(den er dog for voksen hud), du får også kalender fra Loccitane med mange gode produkter, men kanskje litt kjedelig for aldersgruppen?
Tror jeg ville sjekket kalender fra Benefit, et kult merke med mange kjente makeup-produkter og veldig riktig til tenåringer, vil jeg tro.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 15:03   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Vi og hadde Bodyshop i fjor og hun som fikk den var strålende fornøyd.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 15:05   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Når jeg leser gjennom, tenker jeg at Vesla ville elsket denne - dette er hennes "type" produkter/merker;

21 / 29
Estee Lauder The Beauty Countdown, £125

Doors: 25

What’s inside? In terms of the brands included, this pick really is something special to behold. Featuring 25 drawers filled with some of the biggest products from Estee Lauder, Clinique, Origins, MAC, Bobbi Brown, Aveda, Bumble and bumble, Darphin, Smashbox, GlamGlow and Michael Kors, it spans the worlds of skincare, makeup and hair care incredibly well indeed.

Available from the end of October from each brand’s website.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 16:38   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Når jeg leser gjennom, tenker jeg at Vesla ville elsket denne - dette er hennes "type" produkter/merker;

21 / 29
Estee Lauder The Beauty Countdown, £125

Doors: 25

What’s inside? In terms of the brands included, this pick really is something special to behold. Featuring 25 drawers filled with some of the biggest products from Estee Lauder, Clinique, Origins, MAC, Bobbi Brown, Aveda, Bumble and bumble, Darphin, Smashbox, GlamGlow and Michael Kors, it spans the worlds of skincare, makeup and hair care incredibly well indeed.

Available from the end of October from each brand’s website.

Høres veldig bra ut! sender de til Norge?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 16:58   #12
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Når jeg leser gjennom, tenker jeg at Vesla ville elsket denne - dette er hennes "type" produkter/merker;

21 / 29
Estee Lauder The Beauty Countdown, £125

Doors: 25

What’s inside? In terms of the brands included, this pick really is something special to behold. Featuring 25 drawers filled with some of the biggest products from Estee Lauder, Clinique, Origins, MAC, Bobbi Brown, Aveda, Bumble and bumble, Darphin, Smashbox, GlamGlow and Michael Kors, it spans the worlds of skincare, makeup and hair care incredibly well indeed.

Available from the end of October from each brand’s website.

Hvor fant du denne? Vesla mi hadde elsket den.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 17:04   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Er det ingen som reflekterer over pris her? Kalender til 1300 kr til en tenåring og hva slags kjøpepress det skaper?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 17:43   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er det ingen som reflekterer over pris her? Kalender til 1300 kr til en tenåring og hva slags kjøpepress det skaper?

Jeg er enig i at akkurat denne er dyr. Får mange fine til en langt lavere pris også.
I vår familie så er det bare jeg som har så dyr kalender.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 18:16   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Har Bodyshop noe billigere enn til 959,-? Jeg synes det også er litt drøyt til 13-åringen. Men hun hadde sikkert elsket bodyshop kalender av noe slag om de har en rimeligere variant også.

13-åringen hadde Glitter kalender i fjor, kjøpt inn tidlig, da den typen ble fort utsolgt. Glitter har gjerne tre forskjellige typer kalender. 14-åringen vil ikke ha stæsj, bare sjokolade, så enklere det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 21:00   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er det ingen som reflekterer over pris her? Kalender til 1300 kr til en tenåring og hva slags kjøpepress det skaper?

Jeg begrunner kjøpet med at det er flere som nyter fordelen ved disse produktene.

Min 13 åring fikk Clinique i fjor og den var veldig fin. Jeg fikk alle lukene som var for "moden" hud og har igjen øye-krem enda

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 21:20   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Clinique har vi hatt til tenåring. Jeg mener den kostet ca 600,- Den var pppulær. Men har gitt dyre vaner.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 21:23   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er det ingen som reflekterer over pris her? Kalender til 1300 kr til en tenåring og hva slags kjøpepress det skaper?

Jo, jeg er ganske sjokkert over prisene. Helt uaktuelt her men så er ikke min datter veldig opptatt av sminke.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 25-09-17 kl 17:00.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 21:59   #19
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg begrunner også pris med kvalitet. Hater ræl som ikke brukes, defor utgår Glitter og andre typer kalendere med meningløst innhold av "bling". Body Shop og Clinique var jo produkter vi bruker og hadde kjøpt uansett (bodylotion, dusjsåpe, osv), og det er jo "mye for penga" i disse kalenderne. Vi bruker enda fra fjorårets!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 22-09-17 kl 22:28.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 22:24   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Over 1000 kroner for adventskalender er totalt uaktuelt.

Men for all del, ulike prioriteringer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no