Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol III

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-17, 13:50   #821
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Jeg har flydd fra Gran Canaria til Oslo med ettåring som hylte hele veien. Flyvertinnene sa ved avgang at ingen unger fikk gå i midtgangen, og å holde en overaktiv unge på fanget i sju timer funket ikke. Så han hylte. Og skulle ihvertfall ikke sove. En ting at jeg ble stresset over hylende unge selv, men jeg ble jo ekstra stresset av alle rundt oss. Stakkars folk! Håper likevel de så at vi gjorde alt vi kunne for å roe ham og at femåringen oppførte seg eksemplarisk..

Sist jeg fløy med ham plaget han ikke andre enn sidemannen med konstant skravling og synging av julesanger. Hun så heldigvis ut til å sette pris på selskapet

Men sparking i setet og høy lyd? Og har foreldrene kapitulert overfor avkommet, så får de holde seg hjemme, altså!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 14:04   #822
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Ser at det var lurt å velge bilferie i år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 14:50   #823
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ser at det var lurt å velge bilferie i år.

Nåh. Kan hende man stopper på en kro eller restaurant for å spise sin middag i ro og fred....

Eller som vi to "gamle tantene" som nettopp var på biltur med telt; der vi kjapt rekognoserte hvor barnefamiliene hadde teltet - og så valgte vi en plass lengst mulig unna. Var da vi fant ut at vi kanskje var i ferd med å bikke over i kategorien.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 15:08   #824
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III




Vi hadde en telttur i fjor med hele storfamilien, inkludert 7 superenergiske unger. Da vi ankom stedet vi skulle telte, en helt nydelig dal med flere vakre fiskevann og spektakulære fjell rundt, så så jeg med litt medynk på stakkarene som stod rundt omkring med hver sin fiskestang ved hvert sitt vann og nøt fjellets ro...Ikke at det var galemattiasoppførsel fra ungene, og vi slo opp telt i veldig god avstand, men litt lyd blir det jo av 7 barn som leker sisten og har det gøy...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 18:11   #825
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

For ikke å snakke om folk som tester ut ringelyder på mobilen ... på bussen! Enda mer

For ikke å glemme alle spill med lyd.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 18:43   #826
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Vi landet på Torp midt på natta en gang, og tok nattbuss til Oslo. Der var vi 25 stykker som prøvde å sove på den mørklagte bussen, og 1 som hadde behov for å ringe absolutt alle han kjente og fortelle den samme historien om hvorfor hesten hans hadde gjort det så dårlig i et veddeløp. Jeg holdt på å bli voldelig!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 19:33   #827
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

For ikke å glemme alle spill med lyd.

Skjønner ikke at det er så vanskelig å gi unger (og voksne) høretelefoner. Gutta våre har hatt det siden de var knøttsmå. Jeg gidder ikke å høre på bråket fra dingsene deres verken i bilen eller noe annet sted.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:14   #828
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Skal ungene sitte med padder her MÅ de ha på øretelefoner både hjemme og i bilen.
Selv har jeg min på lydløs når jeg spiller- blir jo gal av den musikken.

Det minner meg om et humorprogram hvor det var Ine Jansen tror jeg skulle sitte på buss, café, bibliotek og offentlige steder og spille candy crush eller lignende med høy lyd.
Folk så rart på henne. Tror det var type skjult kamera program

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:16   #829
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Skjønner ikke at det er så vanskelig å gi unger (og voksne) høretelefoner. Gutta våre har hatt det siden de var knøttsmå. Jeg gidder ikke å høre på bråket fra dingsene deres verken i bilen eller noe annet sted.

Det er akkurat det jeg ikke skjønner heller. Eller har de selv blitt så vant til lyden at de ikke hører den? Og dermed tror at ingen andre hører den heller?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:18   #830
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Jeg tror ungene er like vant til dingselyd som vi er vant til radioer eller TV-er som står på i bakgrunnen, og derfor ikke synes det er like irriterende som vi oldinger synes.

(Jeg blir hundre ganger mer gæærn av gaminglyd enn radio. Bortsett fra Radio Norge kanskje.)

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:23   #831
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ungene er like vant til dingselyd som vi er vant til radioer eller TV-er som står på i bakgrunnen, og derfor ikke synes det er like irriterende som vi oldinger synes.

(Jeg blir hundre ganger mer gæærn av gaminglyd enn radio. Bortsett fra Radio Norge kanskje.)

Men hvis jeg er på et fly så synes jeg jo ikke det er å ok å høre 5-6 ulike kanaler på radioen. Selv om jeg kan like å høre på P4 hjemme.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:29   #832
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men hvis jeg er på et fly så synes jeg jo ikke det er å ok å høre 5-6 ulike kanaler på radioen. Selv om jeg kan like å høre på P4 hjemme.

Nei, men hadde du vært en åtteåring som hele ditt liv hadde fått lydinntrykk fra overalt nesten hele tiden hadde du neppe brydd deg om det.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:44   #833
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, men hadde du vært en åtteåring som hele ditt liv hadde fått lydinntrykk fra overalt nesten hele tiden hadde du neppe brydd deg om det.

Da er det jo her foreldre må komme inn å gi ungen høretelefoner slik at man ikke plager et helt fly eller en buss eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:46   #834
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da er det jo her foreldre må komme inn å gi ungen høretelefoner slik at man ikke plager et helt fly eller en buss eller noe sånt.

Ja, jeg har registrert at det har blitt nevnt i de siste hundre innleggene eller noe sånt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-07-17, 20:51   #835
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Min får ikke ha på lyd på fly og buss ol , ingen av oss bruker headset pga øreproblemer vi har.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-07-17, 02:20   #836
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Muskelsmerter i bena. Jeg har tøyd leggene i hele 2017 fordi jeg har hatt sånn verk i leggene at jeg ikke fikk sove. Nå er leggene perfekte! (Er fornøyd med meg sjøl, ja) Men nå har jeg like vondt i lårene som jeg hadde i leggene tidligere. Det finnes ingen rettferdighet i verden

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv  
Gammel 28-07-17, 20:59   #837
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Alt akkurat nå!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-07-17, 23:54   #838
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tida går sakte. Jeg vil hjem nå ( eller rettere sagt jeg ville ikke hit i det hele tatt) og vi skal ikke hjem før på tirsdag pga andre familiefilm som må møte oss og de selv er bortreist.
Jeg virkelig hater å være hos svigers på " ferie".
Tror jeg trenger vin veldig snart.

Forstår deg

13 dager på "ferie" hos svigers. Hjem i går kveld og nyyyyyyyyyter det som best jeg kan. Tirsdag er det jobb for første gang på en evighet. Snuppa begynner i bhg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 29-07-17, 23:56   #839
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Og forøvrig, det som irriterer meg i dag.

Konflikter mellom 5-6 år gamle jenter og jeg kan da ikke vite hvilken av versjonene som stemmer da jeg ikke var ute sammen med dem, men det var vel jo faktisk ikke noen av mødrene... Min er neppe uskyldig, men at hun har 100% skyld helt alene er jeg nå heller ikke så sikker på....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 30-07-17, 00:00   #840
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol III

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Muskelsmerter i bena. Jeg har tøyd leggene i hele 2017 fordi jeg har hatt sånn verk i leggene at jeg ikke fikk sove. Nå er leggene perfekte! (Er fornøyd med meg sjøl, ja) Men nå har jeg like vondt i lårene som jeg hadde i leggene tidligere. Det finnes ingen rettferdighet i verden

Har du prøvd magnesiumtilskudd?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no