Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Kioskvarer på turnering for barn og unge

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-16, 22:42   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Kioskvarer på turnering for barn og unge

Vi skal arrangere ei turnering for barn og ungdom, alderen 6-17 år. Turneringen går over 2 dager.

Vi skal ordne med en kiosk, og det har jeg gjort mange ganger før, men da har det vært turneringer for unge voksne / studenter og vi har hatt andre kjøkkenfasilteter.

Her er helgens oppsett: Kiosk på tribunen. Vi har tilgang på strøm og får lånt oss et bruskjøleskap. Har plass til to store bord hvor varene kan stå. Rennende vann kan vi hente på toalettet. Vi har ikke kokeplater, men jeg kan (hvis jeg gidder) ta med en mikro hjemmefra.

Åkei, her kommer spørsmålet: har dere tips til hva som bør tilbys i kiosken?
Folk har sagt at de kan bake / ordne følgende:
- sukkerfrie og glutenfrie "energibarer"
- grove pizzasnurrer
- oppskåret frukt i plastglass
- skuffkake
- grov toast med ost og skinke (vi har toastjern)
- smoothies (sånne fra Bama, for da får vi igjen 60% av kjøpesummen)

Er dette ting som ungene vil spise? Og er det godt nok, sånn sunnhetsmessig? Tips til andre ting som er relativt enkelt å servere med de fasilitetene vi har tilgjengelig?

Og.. er det ok å droppe den j... vaffelkaka? Jeg får spader av tanken på å lage røre som skal helles på brusflasker, også stå å steke vafler hele helga

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 22:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Nudler pleier å selge mye. Sånne begre man heller kokende vann oppi. Da må du h vannkokere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 22:51   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Prior har ferdige vafler som smaker ok om de er varmet i mikro eller vaffelvarmer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 22:53   #4
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nudler pleier å selge mye. Sånne begre man heller kokende vann oppi. Da må du h vannkokere.

Flott! Vannkoker kan jeg fikse

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:02   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Nudler, sjokolade, påsmurte baguetter og frukt tror jeg vil slå an. Og du kan ikke droppe vafler altså!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:03   #6
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nudler, sjokolade, påsmurte baguetter og frukt tror jeg vil slå an. Og du kan ikke droppe vafler altså!

Åkei da

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:03   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Er det eneste kiosken der? Eneste plassen man kan få både drikke, mat og snacks?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:11   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Og dersom dere handler gjennom Bama og får tilbake 60 prosent, så har de mange ulike små begre med oppskjært frukt.

De har også supergode juicer, både fruktjuice, men også noen med et bra innhold av grønnsaker. Min lokale Bama har også Søbogaard sine økologiske fruktdrikker, de er knallgode.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:14   #9
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det eneste kiosken der? Eneste plassen man kan få både drikke, mat og snacks?

Ja, bortsett fra de typiske automatene som har div utvalg av brus og sjokkis. Så er det en REMA 200 m unna, men den er ikke åpen på søndagen.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:19   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Jeg ser ikke problemet med vafler. Skal man stå i kiosken uansett kan man like gjerne steke vafler, det er veldig populært og drar inn mye penger i forhold til hva det koster. Ferdige vafler er absolutt ikke det samme, og det er det heller ikke like god fortjeneste på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:21   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg ser ikke problemet med vafler. Skal man stå i kiosken uansett kan man like gjerne steke vafler, det er veldig populært og drar inn mye penger i forhold til hva det koster. Ferdige vafler er absolutt ikke det samme, og det er det heller ikke like god fortjeneste på.

Men å stå i flere timer i vaffelos er mildt sagt slitsomt og kvalmende.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:22   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

De ferdige vaflene vi selger i fotballkiosken er absolutt på høyde med nystekte vafler.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:32   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Jeg slår absolutt et slag for sunnere kioskmat.
Nudler går det mye av, ikke så sunt da.
Baguetter, epler, bananer, smoothie, pølser (ikke så sunt, om dere får tak i en pølsekoker) og drikke.
Unger i aktivitet og som vokser trenger gode påfyll i løpet av dagen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:37   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men å stå i flere timer i vaffelos er mildt sagt slitsomt og kvalmende.

Jeg har da gjort det flere ganger jeg, uten problem. Det går helt fint en sjelden gang, hvis man vil. Hvor mange timer av livet er det snakk om å holde ut liksom. Men man kan jo lage et stort problem av det meste også, hvis man snur den sida til. Selv vaffelsteking.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-16 kl 12:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:40   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har da gjort det flere ganger, uten problem. Det går helt fint en sjelden gang, hvis man vil. Hvor mange timer av livet er det snakk om å holde ut liksom Men man kan jo lage et stort problem av det meste også, hvis man snur den sida til. Selv vaffelsteking.

Jada, klart det.
Jeg har jobbet som kokk i mange år, og det er ingen ting som oppleves som mer uutholdelig å oppholde seg i enn os fra vaffelsteking, gjerne i idrettshaller uten ventilasjon, og med mange andre ehm, lite gode dufter i utgangspunktet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:42   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Ja ja, vi har vel bare ulik terskel for hva som oppleves som uutholdelig. Det er ikke det morsomste jeg vet akkurat, men jeg overlever det glatt, når det går til en god sak. Det er snakk om en sjelden gang. Jeg kommer på mange ting jeg opplever som mer uutholdelig enn det altså.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-16 kl 12:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 23:44   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Jeg ser ikke noe poeng i å stresse med vaffelsteking og utsette seg for ubehaget ved vaffelos, når ferdigvafler er så gode som de er. Folk som har lyst på vaffel kjøper vaffel.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 00:02   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Mine unger ville spist det. Pizzasnurrer og toast tror jeg det kan gå en del av.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 00:07   #19
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Synes utvalget dere hadde i utgangspunktet er bra.
Dropp nudler, i allefall om dere velger de pakkene.
Bedre med grove bakevarer og ungene spiser det.
Oppskjært frukt er alltid populært, spesielt om man ikke krever blodpris.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 10:40   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kioskvarer på turnering for barn og unge

Jeg har villet satse på færrest mulig ting som må fikses etter at man har kjøpt. Gitt at fem vil ha toast samtidlig, vil det være dårlig bruk av tid. Heller påsmurte baguetter, tenker jeg. Nudler er poppis, men det er fryktelig irriterende om noen setter igjen boksen med "vannet" i - det blir lett søl.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no