Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags seng har din tenåring?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-16, 07:58   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Vanlig seng av tre med 75cm skumgummimadrass.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 10:40   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

13-åringen har en loftseng fra Ikea.


Lurer på å kjøpe en sånn til 8-åringen og så sette en sovesofa under. Vi har en sovesofa ute i loftstua, men det er ikke særlig hyggelig å ligge der for noen, det er like mye en "gang" som en stue på et vis. Da tenker jeg at gjester kan låne det ene barnerommet og ungene ligge på samme rom hvis vi får besøk av f.eks. svigermor.

Men spørsmålet er. Med en normal takhøyde, funker denne senga da? Og er den for høy for en 8-åring mon tro?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 10:45   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vanlig seng av tre med 75cm skumgummimadrass.

Som jeg hadde til jeg var 19. Gikk bra med meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:24   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

13 åringen vår har en 140 cm rammemadrass fra Ikea.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:25   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Mannen min og jeg delte en 120-seng det første året vi bodde sammen. Med unntak av da det var som aller varmest om sommeren og mannen min foretrakk å sove i stjerneformasjon for å få luft, så gikk det helt fint ... men ærlig talt, akkurat da lurte jeg på om dette forholdet var liv laga.

Jeg har ikke tenåring enda, men følger spent med. Dette med seng ser ut til å være et evig tilbakevennende tema for vår eldste. Vi bygde en seng til henne i fjor, og den sier hun at hun er fornøyd med. Men hun sover ikke i den. For tiden deler hun 90 cm med lillebroren sin (de ligger i underkøya av hans køyeseng).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:33   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Jeg tenker at om vi får større plass innen tenåra gjør sitt inntog i heimen, skal han få en 120-seng, eller 150. Akkurat nå har han en 75 cm bred skumgummimadrass, bygget oppå IKEA-kjøkkenskap. Det funker, men han sover veldig mye bedre i vår seng. Jeg tror ikke det bare er fordi han ligger sammen med oss, men fordi han har bedre plass, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:49   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen min og jeg delte en 120-seng det første året vi bodde sammen.

Det er så kooooselig å ligge tett...

Jeg sa at 120 var råflott, jeg kunne moderert meg litt. Men jeg mener det er ikke nødvendig for et barn å ha så stor seng, det burde holde med 90 cm.
Hos oss ser jeg at 120-senga omtrent "fyller" rommet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:58   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Selvsagt har størrelsen på rommet noe å si. Vi har som sagt store rom, så det har lite å si om sengen tar litt plass. I tillegg sov jeg selv på 75 cm seng til jeg flyttet ut, og ønsket meg alltid stor seng. Jeg kjøpte en brukt furuseng på 180 cm da jeg flyttet ut, og måtte stå i sengen for å åpne garderobeskapet i leiligheten.

Mannen min og jeg hadde antagelig gått i fra hverandre om vi måtte delt en 120 cm seng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 12:26   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men spørsmålet er. Med en normal takhøyde, funker denne senga da? Og er den for høy for en 8-åring mon tro?

Poden fikk sin da han var fem, det har aldri vært noe problem. Men sikkert lurt å sjekke takhøyden, jeg vet ikke hvor høy den modellen der er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 12:26   #50
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Vi hadde prioritert mer gulvplass fremfor stor seng, men begge barna har store rom, så da ble valget 140 cm.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 14:17   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Alle tre har 90 cm bred rammemadrass med bein som er skrudd i.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 14:26   #52
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Lurer på å kjøpe en sånn til 8-åringen og så sette en sovesofa under. Vi har en sovesofa ute i loftstua, men det er ikke særlig hyggelig å ligge der for noen, det er like mye en "gang" som en stue på et vis. Da tenker jeg at gjester kan låne det ene barnerommet og ungene ligge på samme rom hvis vi får besøk av f.eks. svigermor.

Men spørsmålet er. Med en normal takhøyde, funker denne senga da? Og er den for høy for en 8-åring mon tro?

Min 11-åring har denne med sovesofa frå IKEA under. Takhøgda er vel 2.44 hos oss, så det er omtrent standard takhøgde.
8-åringen har også loftseng som er like høg, og eg syns ikkje den er for høg til ho.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 14:32   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Lurer på å kjøpe en sånn til 8-åringen og så sette en sovesofa under. Vi har en sovesofa ute i loftstua, men det er ikke særlig hyggelig å ligge der for noen, det er like mye en "gang" som en stue på et vis. Da tenker jeg at gjester kan låne det ene barnerommet og ungene ligge på samme rom hvis vi får besøk av f.eks. svigermor.

Men spørsmålet er. Med en normal takhøyde, funker denne senga da? Og er den for høy for en 8-åring mon tro?

Vi har 2.40, og jeg syns det var trangt når eldste hadde en sånn. Hun syns det var greit en stund, men fra rundt 11-12 år var det ikke så kult lenger.

Det var et mareritt å skifte på senga, og i tillegg knirket den helt grusomt - selvom vi etterstrammet alle skruer. Den vi hadde het Tromsø, hvis jeg ikke husker feil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 06:23   #54
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Lurer på å kjøpe en sånn til 8-åringen og så sette en sovesofa under. Vi har en sovesofa ute i loftstua, men det er ikke særlig hyggelig å ligge der for noen, det er like mye en "gang" som en stue på et vis. Da tenker jeg at gjester kan låne det ene barnerommet og ungene ligge på samme rom hvis vi får besøk av f.eks. svigermor.

Men spørsmålet er. Med en normal takhøyde, funker denne senga da? Og er den for høy for en 8-åring mon tro?

Vi har normal takhøyde og syns det fungerer greit. Planen vår er å ha sofa/dagseng under, men foreløpig står det stol og bord der.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 07:40   #55
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min tenåring (å 18 år) har en 120*200 rammemadrass, denne har han hatt siden vi han var 12-13(?) år..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 12:29   #56
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

120*2 rammemadrass

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 18:40   #57
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

00- sønn har en 120 cm rammemadrass. Han kunnet nok ønsket seg større,men klager ikke. Kjæresten har overnattet uten klager, så det får holde noen år til.

02-sønn har 90x200 cm madrass i hjemmesnekret sovealkove under skråtaket på rommet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 19:41   #58
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

14-åringen og 16-åringen har rammemadrasser, 90 og 80 cm.

10-åringen har fremdeles køyeseng med 75 cm skumgummimadrass, men den skal etter planen byttes ut med en 90 cm rammemadrass til helga. Etter jul har han sovet på gjesterommet fordi det er bedre madrass der.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-16, 19:48   #59
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Som jeg hadde til jeg var 19. Gikk bra med meg.

Ja, jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på det som et problem. Går det skeis tror jeg ikke senga er årsaken.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 10:58   #60
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Mi som blir tenåring om en måned har en 90x200 rammemadrass. I tillegg har hun en sovesofa på rommet sitt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no