Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-17, 22:45   #1
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Hvilken kjøkkenvifte skal vi velge? Skal henge fritt på vegg. Flat, skrå, med glass"vinger", merke? Stilig, effektiv, støysvak og ikke koste skjorta. Noen som kan dele erfaringer?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 23:11   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Her må jeg følge med, så jeg håper du får gode svar.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 16:20   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Hm, ingen? Det er stort utvalg og utrolige prisforskjeller der ute. Noen som kan anbefale eller avbefale?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 16:24   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Jeg ville hatt en sånn som de viste helt på slutten av tid for hjem i går. Den var så lekker, men ikke til å henge på vegg. Dette var det mye hjelp i ser jeg.

Røros sine vifter er fine.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 17:20   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Må den henge fritt på vegg? Kanskje veggen kan brukes til noe annet? Finnes mange kule varianter, både til å feste i tak, og til å feste ved ssiden av koketoppen (hvis dere har koketopp?)

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 17:21   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg ville hatt en sånn som de viste helt på slutten av tid for hjem i går. Den var så lekker, men ikke til å henge på vegg. Dette var det mye hjelp i ser jeg.

Røros sine vifter er fine.

Eg og ville hatt ei sånn som kjem opp av komfyren på ordre og gjemmer seg nedi igjen. Vakkert.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 18:26   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg og ville hatt ei sånn som kjem opp av komfyren på ordre og gjemmer seg nedi igjen. Vakkert.

Ja, jeg så også den og ble veldig fascinert, noe så lekkert.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-17, 12:50   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Takk for tips, skal sjekke Røros! Vi skal bare fornye kjøkkenet, ikke skifte helt, så tror det blir for fancy, men høres kult ut da! Og dyrt!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-17, 22:35   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Vi har denne fra Siemens: http://www.siemens-home.bsh-group.co...orer/LC98KD272

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-17, 22:41   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Jeg syns denne er veldig fin, men dyr:

http://www.rorosmetall.no/produkter/...r/vegg/luna-60

Kan fås i mange ulike metalltyper.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 07:49   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Vi har "Grue", fra Røros. Jeg syns den er kjempelekker.

http://www.rorosmetall.no/produkter/...tter/vegg/grue

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 10:08   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Vi har denne: https://www.whiteaway.no/hvitevarer/...cm-vegg-glass/

Om vi ikke har alle skjortene i behold etter kjøpet, er vi svært fornøyd med designet, særlig kombinasjonen glass nederst på vifta og stål. Jeg vet at det finnes rimeligere varianter av det samme designet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 10:23   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Vi har denne:
http://www.witt.no/Witt2/Witt_ventil...orer/WSE901B-2



Vi kjøpte alle de fancy hvitevarene vi ville ha på finn.no, utstillingsmodellsalg eller hos Kjøkkenskreddern. Toppkvalitet til 50 - 70 % rabatt. Ventilatoren var noen andres bomkjøp, de skulle ha en 60, men hadde ved en feil bestilt 90, så vi fikk vår for 7000,-. Hvis du er litt tålmodig og vet hva du leter etter, vil du få supre ting uten at det koster skjorta.

Den bråker lite, er pen å se på, lett å holde ren, suger veldig godt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 10:25   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Se her: https://www.finn.no/bap/webstore/ad....nkode=93869813
https://www.finn.no/bap/webstore/ad....kode=100437425

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 10:32   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

De skrå sakene, eller de som kommer opp av benken bak komfyren; funker de?

De som kommer opp er jo ofte lavere enn de fleste grytene jeg har, så den må jo ha enorm sugekraft om den skal suge damp og lukt ned igjen.

Hva er fordelen med en sånn skrå sak framfor en flat, vanlig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 10:44   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Den skrå saken vi har suger veldig godt, både damp, stekeos og lukt. Fordelen er at den stikker minimalt ut i rommet og når vi ikke har overskap så blir ikke viften dominerende. Jeg kjenner ingen med benkeventilator, men noen i nabolaget har en i taket og den er knallfin og virker veldig bra.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 11:28   #17
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Tusen takk HV, veldig nyttig info!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 20:04   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De skrå sakene, eller de som kommer opp av benken bak komfyren; funker de?

De som kommer opp er jo ofte lavere enn de fleste grytene jeg har, så den må jo ha enorm sugekraft om den skal suge damp og lukt ned igjen.

Hva er fordelen med en sånn skrå sak framfor en flat, vanlig?

Den største fordelen er at jeg ikke dunker hodet i ventilatoren lengre. Og den funker like bra. Og gir et luftigere inntrykk

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-17, 20:45   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenvifte, hva vil jeg ha?

En eks-kollega har sånn som sommer opp av benken. Den er visst sånn passe bra bare, men veldig fin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no