Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-17, 09:04   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kan være en kombinasjon av ting, men ser vel på dette som en kombinasjon av justering og at kvaliteten på komponentne på rimeligere barnesykler gjerne ikke er all verden.

Kan være enig i det, men kjedet hopper av på min temmelig dyre kvalitetssykkel også, om jeg prøver å gire gjennom flere gir samtid som jeg tråkker hardt opp en bakke. Giring er jo noe som må læres, og kan være vanskelig for små syklister.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 09:49   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan være enig i det, men kjedet hopper av på min temmelig dyre kvalitetssykkel også, om jeg prøver å gire gjennom flere gir samtid som jeg tråkker hardt opp en bakke. Giring er jo noe som må læres, og kan være vanskelig for små syklister.

Mine også, knalldyr karbon landeveissykkel er det mest følsomme jeg har brukt, hybriden er litt følsom for strekk, MTB tåler alt, og det skal også barnesykler gjøre. Bortsett fra proff utstyr til barn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 10:12   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Den eneste sykkelen hos oss (og vi har 11 sykler av alle slag) som har dette problemet, er 20 000-kroners-offroaderen til mannen. (Han har kjøpt den brukt, rimelig, må jeg skynde meg å legge til - men lell.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:11   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Den eneste sykkelen hos oss (og vi har 11 sykler av alle slag) som har dette problemet, er 20 000-kroners-offroaderen til mannen. (Han har kjøpt den brukt, rimelig, må jeg skynde meg å legge til - men lell.)

Men mener dere at sykler flest takler å få byttet fra femte til første gir mens man tråkker beinhardt ned i en oppoverbakke altså? Det har jeg aldri opplevd. Verken på den dyre sykkelen jeg har nå, eller på de billigere jeg har hatt tidligere. Hos meg er det ikke et problem, siden jeg aldri skifter flere gir om gangen i oppoverbakke, så de gangene det har vært noe krøll så har jeg fått giret justert fordi det har sluppet kjedet for langt inn.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:16   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men mener dere at sykler flest takler å få byttet fra femte til første gir mens man tråkker beinhardt ned i en oppoverbakke altså?

Nja, ingen av ungene har noensinne tråkket av kjedet sitt, så vidt jeg veit, så - ja. (Det skal dog sies at de egentlig ikke girer så mye selv om de sykler masse hver dag, da det er paddeflatt der vi bor.) Det skjer minimalt hos meg også - det er nesten bare hvis giret er feiljustert og man står på den ytterste kransen i en eller annen retning.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:18   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Hiawata har heller aldri tråkket av kjedet, men det er jo fordi han girer ett og ett gir, og tråkker (relativt) forsiktig når han gjør det. Det vil si, vi har aldri testet å gjøre det annerledes for å sjekke om det går, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:22   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Barnet her fikk girsykkel på Birk, og hadde problemer med at det hoppet av ofte. Fikk god og gratis hjelp i butikken hver gang, men det ble litt kjedelig å dra dit så ofte. De rådet til at barnet bare brukte de sju laveste girene. Det løste det hos oss. Det har visst noe med hvordan giret virker å gjøre, og hvordan kjedet beveger seg mellom disse hjulene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:39   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Ja, jeg fikk også en liknende beskjed om å ikke bruke høyest og lavest samtidig på de to ulike girgreiene, for da blir avstanden så stor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 12:04   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Jeg tror alle sykler, billige og dyre, trenger mer service og justering enn folk tror.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 17:05   #30
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Bare for å skyte inn når dere snakker om giring i bakker. Det er fint lite bakker her vi bor så det er sjeldent det er der det skjer at den hopper av. Det er gjerne ved vanlig sykling på relativt flatt underlag selv om det sikkert også har skjedd når hun har syklet bakken.

Da vi fikk bytte til denne sykkelen justerte de ingenting på den, det minnes jeg de gjorde påsken første. Altså gikk over og sjekket at alt var greit. Må jo levere den inn til helga for å få løsnet kjedet så da får jeg se til å se over den

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 20:12   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

De anbefaler vel å etterstramme wire etter en måneds tid?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 22:15   #32
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

En hyggelig kar på XXL løsnet kjea for oss i dag på null komma niks. Jeg spurte hvorfor dette skjedde, fikk egentlig ikke noe svar, han tok en titt og mumlet noe om at han så noe og tok sykkelen med seg bak igjen for en justering. Dermed har jeg håp å slippe å dra med sykkelen igjen på en stund. Vesla har fått instrukser om hvordan hun skal gire for å prøve å unngå at noe slikt skjer igjen. Til neste år skal hun trolig ha en større sykkel, da skal vi handle lokalt så kjøreturen blir noe kortere ved slike hendelser.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 22:17   #33
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

De anbefaler vel å etterstramme wire etter en måneds tid?

Gjør de? Aldri hørt noe om en slik anbefaling ved kjøp av noen sykler. Er de anbefalt er det absolutt noe selgere bør få med seg under salgssamtalen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 22:18   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Gjør de? Aldri hørt noe om en slik anbefaling ved kjøp av noen sykler. Er de anbefalt er det absolutt noe selgere bør få med seg under salgssamtalen.

Ja, det er anbefalt. På sykkelbutikker pleier det følge med gratis service når sykkelen er 1-3 måneder, for etterstramming og den slags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 22:20   #35
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er anbefalt. På sykkelbutikker pleier det følge med gratis service når sykkelen er 1-3 måneder, for etterstramming og den slags.

Aldri hørt noe om så der kan i alle fall XXL forbedre seg for vi har vært der noen ganger de siste 2 årene i forbindelse med syklene til vesla. Men det er veldig greit å vite.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 22:23   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedet på sykkelen til jenta setter seg stadig fast

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Aldri hørt noe om så der kan i alle fall XXL forbedre seg for vi har vært der noen ganger de siste 2 årene i forbindelse med syklene til vesla. Men det er veldig greit å vite.

Servicemessig lønner det seg å kjøpe sykkel hos faghandel, og syklene er ikke nødvendigvis dyrere heller. Vi kjøper alltid på salg eller utstillingsmodeller. De er gode på oppfølging og service, det får man mindre av på store sportskjeder som XXL.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no