Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Et bittelite, snertent anlegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 15:30   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Et bittelite, snertent anlegg?

Øh, jeg er ikke bevandret i dette området, trenger hjelp! Jeg vil høre på musikk på kjøkkenet og jeg har gitt opp radio for det finnes ingen kanal som spiller sånn musikk jeg liker (ingen jeg får inn, ihvertfall). Jeg må derfor ha noe annet enn en radio. Som helst ikke skal være større enn en radio. Størrelse og pent design teller mer enn bra lyd for kjøkkenbenkbruk.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg teknisk skal få musikken inn (eller ut) av dingsen, hadde ikke tenkt å finne frem de gamle CD-ene liksom. Jeg har all musikk på Mac-en min, jeg. Men mannen finner helt sikkert en løsning, så sånne tekniske detaljer bryr jeg meg ikke om foreløpig. Vi fokuserer på det jeg mener er viktig, altså: tips til en liten musikkdings med pent design?

  Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:32   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

ipod med spotify på en liten dock med høytalere?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:49   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Vi har en ipod i en ipig. Så veldig pen er den ikke, men den er i hvertfall liten. Men det finnes sikkert penere dockinger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 15:52   #4
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Ja, for eksempel! Notert på lista!

  Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:09   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.633
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Vi har hatt denne til iPaden på kjøkkenet i ett års tid nå. Ikke fantastisk lyd, men helt grei - vi orker ikke ha dundrelyd der inne i og med at det ofte er mye folk der. I tillegg til være høyttalere lader den iPaden, og den kan tiltes stående/liggende. Jeg bruker iPaden til oppskrifter, og da er det veldig greitt å ha den klar på kjøkkenet ved behov.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:27   #6
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Jeg har internettradio (Noxon fra Terratec) på kjøkkenet, med tilgang til et hav av radiokanaler fra inn- og utland.
I tillegg har vi nesten all musikken vår på en server, og med trådløst nett kan jeg spille all musikken på radioen min.

Ikke spør meg om det tekniske, det ordner mannen, men jeg er ihvertfall strålende fornøyd!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 16:57   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Det begynner å demre. Løsningen kan være svært enkel. Jeg har allerede en Tivoli Audio. Det skal kunne gå an å bruke denne med ipod. Enten koble direkte eller så må jeg kjøpe en sånn dockdings. Må sjekke litt. Det hadde jo vært det enkleste. Lite og pent, også.

  Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 17:04   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.896
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Dockingen til Tivoli er lekker, http://www.tivoliaudio.no/produkter/the-connector

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 17:07   #9
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

HA, problem solved!

Jeg trenger egentlig bare en kabel, har jeg funnet ut. Dette ble mye billigere enn jeg hadde tenkt.

  Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 17:55   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Dockingen til Tivoli er lekker, http://www.tivoliaudio.no/produkter/the-connector

Hm, dette var interessant! Funker dette på min Tivoli Audio Dab også?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:04   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.633
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

HA, problem solved!

Jeg trenger egentlig bare en kabel, har jeg funnet ut. Dette ble mye billigere enn jeg hadde tenkt.

Jepp, jack-to-jack-kabel fikser iPhone-forbindelse til de fleste små høytalersystemene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:08   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Det begynner å demre. Løsningen kan være svært enkel. Jeg har allerede en Tivoli Audio. Det skal kunne gå an å bruke denne med ipod. Enten koble direkte eller så må jeg kjøpe en sånn dockdings. Må sjekke litt. Det hadde jo vært det enkleste. Lite og pent, også.

Du trenger overhode ikke noen dokking. Du trenger en phono-til-phono-kabel. Kjøpes på Clas Ohlson til under en 100-lapp.

(Phono til phono er en kabel som har samme type plugg som headset-et til iPoden har, i begge ender. Koble den ene til hodetelefonutgangen på iPoden og den andre til hullet på baksiden av Tivoli-en som er merket "line" eller som har et headset-symbol.)

Eh. Ikke phono til phono. Minijack til minijack, mente jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:11   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hm, dette var interessant! Funker dette på min Tivoli Audio Dab også?

Ja, helt sikkert. Det funker i alle fall på alle Tivoli-modeller som jeg har sett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:21   #14
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Det begynner å demre. Løsningen kan være svært enkel. Jeg har allerede en Tivoli Audio. Det skal kunne gå an å bruke denne med ipod. Enten koble direkte eller så må jeg kjøpe en sånn dockdings. Må sjekke litt. Det hadde jo vært det enkleste. Lite og pent, også.

Jeg bruker bare kabel til Tivolien, føkkings sjenialt!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:28   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Vi bruker samme løsning her, både på Tivoli Audio og Tivoli PAL.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:32   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

wow - takk, jenter. Da blir det Tivoliradio på meg også. Har hatt så lyst til en på hytta, men jeg har irritert meg over at den ikke har docking. Men om den kan kobles til en iPhone, Pod/Pad, så er det jo genialt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:38   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

wow - takk, jenter. Da blir det Tivoliradio på meg også. Har hatt så lyst til en på hytta, men jeg har irritert meg over at den ikke har docking. Men om den kan kobles til en iPhone, Pod/Pad, så er det jo genialt.

Det meste av små lydanlegg kan kobles til iPod/iPhone. Det er bare å sjekke om de har line-inngang/linjeinngang, og det har det meste som ikke er rene "reiseradioer".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:06   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.633
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Og hvis man bare trenger små høyttalere til PC eller iPod med fantastisk og kraftig lyd, så kan man ønske seg disse:

B&W MM-1

Men de koster bittelitt mer enn en kabel, da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:08   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Høres ut som jeg skal kjøpe kabel imorgen!

Men sjekk de kule her da, Libratone:


(Kilde: youtube.com)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:40   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et bittelite, snertent anlegg?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du trenger overhode ikke noen dokking. Du trenger en phono-til-phono-kabel. Kjøpes på Clas Ohlson til under en 100-lapp.

(Phono til phono er en kabel som har samme type plugg som headset-et til iPoden har, i begge ender. Koble den ene til hodetelefonutgangen på iPoden og den andre til hullet på baksiden av Tivoli-en som er merket "line" eller som har et headset-symbol.)

Eh. Ikke phono til phono. Minijack til minijack, mente jeg.

Vil bare melde at jeg har vært hos Clas og kjøpt kabel kr 49,- og spiller nå musikk fra iPpån til Tivoli'en min. Aux-inngangen.
Takk for tipset, - en ny verden på köket!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no