Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan hindre at dører slamres?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-20, 12:55   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Hvordan hindre at dører slamres?

18-åringen og jeg er veldig uenig om at hun slamrer døra til rommet sitt. Hun mener at hun lukker normalt, og at jeg sover for lett, siden jeg våkner av det. For å slippe mer diskusjon, er jeg ute etter noe som kan monteres på døra, en slags soft-close. Jeg ser at den finnes på ferdige swedoor-dører, men jeg skal bare ha en dings som kan monteres på eksisterende dør.

Noen som vet om noe som kan brukes? Google finner ikke det rette for meg, eventuelt har ikke jeg det rette søkeordet.

Døra må kunne lukkes helt, eller stå helt åpen ved behov. Derfor er dørautomatikk og håndkle over døra feil i hver sin ende av løsningen.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:02   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Vi har kjøpt - og klistret på en liten list, den er svart la jeg merke til i dag. Dette for å hindre slåing ved gjennomtrekk. Den består av gummi på en måte. Finnes på alle byggevareforretninger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:09   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Våre dører hadde også lister inne i karmen , der døra treffer karmen. Ssmme prinsipp som tetningslister for vindu. Kanskje man bruker det samme? Kommer på rull og klistres på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:52   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Følger. Har samme utfordringen med min 15-åring.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 15:51   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Vi har en hvit gummilist på karmen som demper døra.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 15:54   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Vurderer noe sånt jeg også. Her er det ytterdøra som smeller noe enormt, den går veldig lett igjen, og særlig folk som er på besøk feilberegner krafta når de lukker døra. Det gjelder også 14-åringen spesielt, når hun stikker ut og har dårlig tid (og det har hun alltid når hun skal noe). Det er sånn at huset rister. Så vi trenger noe som gjør den tregere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 15:56   #7
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Vi har satt på list, som var et enkelt og billig tiltak. Rom-eieren er ikke fornøyd, siden hun nå må trykke døra igjen.

Andre tiltak som jeg mener at må finnes, er vel også "bremser" som gjør at døra må trykkes igjen, og som hindrer muiigheten for slamring.

Hvis utfordringen hadde vært ytterdøra, My, tror jeg at jeg hadde gått for dørautomatikk. Ytterdøra blir jo ødelagt over tid.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 17:11   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Ja, det kan hende det blir løsninga.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 18:07   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hindre at dører slamres?

Vi brukte bare noen møbelknotter. Hos oss slår vår dør når det blåser.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no