Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skifte gardiner, hvor ofte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 23:31   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Skifte gardiner, hvor ofte?

  • Hvor ofte skifter dere gardiner, og har dere flere sett å bytte på med eller må dere ta ned, vaske og henge opp igjen de samme?
  • Bytter dere i takt med sesong eller andre anledninger?
  • Er det forskjell på stue, kjøkken og soverom når det gjelder byttehyppighet og antall sett?
:lei de samme kjedelige:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:33   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

  • Hvor ofte skifter dere gardiner, og har dere flere sett å bytte på med eller må dere ta ned, vaske og henge opp igjen de samme?
  • Bytter dere i takt med sesong eller andre anledninger?
  • Er det forskjell på stue, kjøkken og soverom når det gjelder byttehyppighet og antall sett?
:lei de samme kjedelige:

Har akkurat hengt opp tre lifter og lamellgardiner og vil IKKE vaske de med det første.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:45   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Hadde de forrige i 2,5 år før jeg sydde nye til stua.

På kjøkkenet har jeg fler liftgardiner som passer, men i år gadd jeg ikke henge opp juleliftene :lat:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:51   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Bytter ofte, både her og der.
Om jeg vasker de som henger der, eller om jeg henger opp noen andre, kommer litt an på humøret. I noen perioder er jeg veldig fornøyd med de som henger oppe, og da vasker jeg de bare og henger de opp igjen.

Ferdige høyder som bare må legges opp er morsomt, og billig.
Men det er sjelden samme gardinen henger et år - kanskje i stua. Men der skifter jeg også etter sesongene.
På kjøkkenet skifter jeg tre-fire ganger i året. Litt ettersom hvilke farger jeg trives med.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:57   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Bytter gjerne flere ganger i året. Unntatt her i studentleiligheten. Den er så tragisk uansett, så gardinene som ble hengt opp her for snart 1,5 år henger godt. De kunne sikkert med fordel fått en vask, men jeg gidder ikke :lat:

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 00:05   #6
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Trenger man å bytte gardiner?
I stua har vi gardiner og på barnerommene blir de tatt ned og vasket en sjelden gang (har skjedd en gang siden vi flyttet inn august 2006). Kjøkkengardinene har jeg byttet to ganger. Så var det liftgardinen, vel den får henge en stund til.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 02:38   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Når jeg hadde gardiner på stua varierte det litt når jeg byttet, i starten (med en unge) byttet jeg gjerne til jul og en gang på våren.
Med to unger ble det gjerne bare byttet pynt på kappa.
I tillegg hadde antall gardiner gått ned fra 7 til 4.
Når jeg kom fra syjehuset etter å ha fått minsten hadde faren til ungene og min eks svigermor tatt ned gardinene og vasket vinduene. Lengre kom de ikke før jeg kom hjem og etter det har ikke gardinene kommet opp igjen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 03:47   #8
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Skifte gardiner? Må man det??

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 04:17   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Må man ha gardiner?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 06:35   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Jeg har akkurat blitt påtvunget gardiner av mor og søster, og de tenker jeg skal få henge der til jeg selger og flytter om ett år eller to.

Bytte gardiner?! Jeg tror du er sprø.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 06:46   #11
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Vi flyttet inn juni 06 og de gardinene henger enda. De har vært vasket men ikke blitt byttet ut.

Heller ikke byttet på kjøkkenet.


Liker gardinene godt så ikke vits å bytte da, det er bare stress.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 07:52   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Har hvite gardiner og de har jeg hatt i mange år.
Tenker på å skifte gardiner, men så blir det liksom ikke noe av det. (Kjøpte på salg på KID en gang i år - men da jeg kom hjem så jeg at Kid-gardinene var for lange (220) for vårt 80-tallshus, så da leverte jeg de tilbake og hengte opp gammelgardinene igjen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:19   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Mine hvite stuegardiner har jeg hatt siden vi flyttet inn vinteren 2002. De har selvsagt blitt vasket noen ganger og en vinter hadde jeg panelgardiner. Jeg har ti gardinhøyder i stua og da er det både tidkrevende og ganske dyrt å bytte gardiner

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:21   #14
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Skifter 4 ganger i året,på soverommene 3 ganger i året tenker jeg.Bytter hver gang.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:23   #15
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Skifte gardiner?

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:34   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Vaske gardiner? Må man det?

Jeg har ett sett. Det har aldri falt meg inn å ha flere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:36   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Vi har ikke hatt gardiner på fire år (så lenge vi har bodd her). Det vil si, soverommene har lystette rullegardiner og ungenes rom har liftgardiner i tillegg. Jeg har ingen planer om å bytte dem. Resten av huset er gardinløst, og når jeg har de 40 000 som trengs for å få rullegardiner der skal de ikke byttes på noe som helst tidspunkt.

Man tren ger da ikke å bytte i tide og utide.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:03   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Kjøkkenet har blitt gardinløst nå, men tidligere hadde jeg de samme i 11 år. Ble bare tatt ned og vasket til jul når jeg hang opp julegardiner der. I stua har også de samme gardinene hengt i 11 år, men de byttet jeg ut i høst med god samvittighet selv om de andre var dyre når jeg kjøpte dem. Nå har jeg julegardiner på vinduene rundt spisestua, men de som henger der til vanlig var nye for et par år siden. På soverommet har vi gardiner som har hengt der siden 1997, og de er bare ristet og luftet. *sjuske* Men nå venter det nye gardiner på å komme opp der også, men vi må bare pusse opp og male først.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:44   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Skifte gardiner? Vaske gardiner? Antall sett?

:må ha havnet på feil klode:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:57   #20
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifte gardiner, hvor ofte?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Skifte gardiner? Vaske gardiner? Antall sett?

:må ha havnet på feil klode:

:bor på samme klode som Divine:

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no