Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood Major vs. Kitchenaid

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 22:49   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Kenwood Major vs. Kitchenaid

Hvilken er best? Jeg ønsker meg en skikkelig kjøkkenmaskin. Har bursdag i romjulen så det kommer til å bli gave til både jul og bursdag. Har jo sett at de er i omtrent samme prisklasse.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 23:37   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid.

Begge er gode maskiner. Kitchen Aid er penere (synes i alle fall jeg) og kommer i flere farger, men har mindre kapasitet. Jeg liker min KA veldig godt og ville ikke byttet, men om man f.eks. baker mye brød, eller i det hele tatt ofte lager store porsjoner av ting, kan det nok tenkes man vil være mer fornøyd med en stor Kenwood-maskin.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 07:42   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid.

Kenwood-maskinene er nesten evigvarende tror jeg - jeg baker fortsatt brøddeig i min bestemors Kenwood. Maskinen er sikkert like gammel som meg...

Skulle jeg valgt nå så hadde det nok blitt KA fordi den ser så mye kulere ut *kjøkkensnobb*

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 08:02   #4
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg har Kenwood M og er meget godt fornøyd. Mammas Kenwood varte i over 20år.
Den andre har jeg ingen erfaring med.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:37   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Kenwoodene har høyere bolle, og jeg har tenkt over at de lavere kjøkkenmakinene kan være hendigere når en skal røre i bollen. Men det er kanskje jeg som leger merke til det fordi jeg har litt smerter i armene?

Dessuten har jeg tenkt over at en bør ikke ha overskap over alle kjøkkenbenkene når en har Kenwood, da får man den ikke helt opp hvis du skjønner.

Har hørt mange er fornøyd med KA, de som har tidligere hatt Kenwood også.

Er det en sånn ting som står opp midt i bollen på KA? Hører noen som har det ikke er førnøyd med at de da ofte må ta ut deig som skal ligge å heve. (men det er kanskje Bosch det)

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:07   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Kenwood er utvilsomt en bedre maskin. Den er mye bedre egnet til brødbaking, med stor bolle. Og mye bedre kvalitet. Min Kitchen Aid er 7 år og har fått enkelte nykker. Den er MYE brukt.

Jeg har likevel valgt Kitchen Aid. Fordi den er så pen at den kan stå fremme, og det er verdt MYE for meg. Jeg hater å drasse en diger maskin og og ned av benken. :ekstremt lat:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 16:47   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

http://www.foreldreportalen.no/forum...nmaskin&page=2

Hvis du ser nederste innlegg i denne tråden og bildet der, og hvis du får denne til samme pris, 2000 for en Kenwood, så ville jeg satset på det, det er et godt tilbud! Kjøpte lik Kenwood utstillingsmodell til 2700. Veldig fornøyd så langt.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:30   #8
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg ville aldri byttet min Kitchen Aid mot en Kenwood. Jeg baker brød stort sett annenhver dag og den er mye i bruk. Selv om Kitchen Aid er noe dyrere synes jeg den er verdt hver krone.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:33   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Jeg ville aldri byttet min Kitchen Aid mot en Kenwood.

Hvorfor det da? Synes du den er bedre, utseendet, eller hva?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:34   #10
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor det da? Synes du den er bedre, utseendet, eller hva?

Fordi den er bedre for meg. Den passer bedre til mitt bruk, den passer bedre på benken og er mer hendig for meg.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:35   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Fordi den er bedre for meg. Den passer bedre til mitt bruk, den passer bedre på benken og er mer hendig for meg.

Fremdeles ikke så informativt for hvorfor, hva er bedre med den enn Kenwood liksom, har du erfaring med Kenwood?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:40   #12
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Fremdeles ikke så informativt for hvorfor, hva er bedre med den enn Kenwood liksom, har du erfaring med Kenwood?

Jeg lånte meg en Kenwood en gang før jeg kjøpte meg Kitchen Aid.
Jeg mestret den ikke da jeg synes det var vanskelig for meg å håndtere. Mulig det kun var den som var spesielt vrien, men jeg likte den ikke. Den greie man skulle vri på for å tilte den var hard.
Jeg synes Kitchen Aid ser penere ut, man får masse ekstrautstyr som er lett å sette på, den er lett å rengjøre og stør fjellstøtt på benken da jeg vet flere Kenwooder har falt i gulvet ved ett uoppmerksomt øyeblikk.

Dette var avgjørende for meg til jeg valgte Kenwood bort.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:42   #13
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

f
Dette var avgjørende for meg til jeg valgte Kenwood bort.

Ble du irritert over at jeg spurte om hvorfor du likte en kjøkkenmaskin bedre??

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:48   #14
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ble du irritert over at jeg spurte om hvorfor du likte en kjøkkenmaskin bedre??

Nei?! Kjære vene!
Men det høres veldig forsvarende ut mot Kenwood slik som du spør.

Du spurte om begrunnelse, det fikk du.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:01   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg fikk Kenwoodèn i bursdagsgave nå. Superfin. Stor bolle. Nesten litt vel stor..... Lett å bytte visp.

Jeg arvet mamma sin store Bosch kjøkkenmaskin som hun fikk i bryllupsgave i 1967. HAr holdt superlenge men nå er den kastet med god samvittighet...

Har ikke noe peil på KA men synes den er dritkul å se på. MAnge tøffe farger så om den skal stå på benken ville jeg vel valgt KA.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:05   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg valgte KitchenAiden av samme grunner som Polyanna. Mest for utseendet. Det at den kan stå framme på benken gjør at den blir mye mer brukt. Men den tar jo ikke de store gjærdeigene, så hvis jeg hadde bakt store mengder brød ville jeg nok valgt en med større kapasitet. Til mitt bruk funker KitchenAiden veldig bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:07   #17
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg valgte KitchenAiden av samme grunner som Polyanna. Mest for utseendet. Det at den kan stå framme på benken gjør at den blir mye mer brukt. Men den tar jo ikke de store gjærdeigene, så hvis jeg hadde bakt store mengder brød ville jeg nok valgt en med større kapasitet. Til mitt bruk funker KitchenAiden veldig bra.

Jeg baker store mengder brød, men ikke av gangen Jeg elsker lukten og smaken av nybakt brød at jeg baker heller oftere enn en diger vending.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:15   #18
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Jeg har Kenwood major som er snart ti år nå og virker like bra . For å tilte den trykker jeg bare på en knapp . Kenwooden har større bolle og sterkere motor 800 watt mot 300 for KA . I tillegg har den en planertarisk vispefunksjon . Den går ikke bare rundt men vispen er laget slik at den går i baner . Kenwood lager også en modell som er mere lik KA i designen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:23   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Nei?! Kjære vene!
Men det høres veldig forsvarende ut mot Kenwood slik som du spør.

Du spurte om begrunnelse, det fikk du.

Var bare den smilien du brukte som fikk meg til å undre.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:25   #20
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood Major vs. Kitchenaid

Kan ihvertfall forsikre Estrella om at min nykjøpte Kenwood ikke har hatt antydning til å deise i gulvet Den står meget stødig.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no