Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 19:13   #21
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Grattis med prosjekt! Vi har bod under tett trapp, funker som bare det! Der har vi satt inn en liten frys, samt at vi har hengt opp noen Ikea-hyller der.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi har også bod under tett trapp.

Hva slags dør har dere inn i denne boden?
Vi får dør på langsiden, og jeg blir vel ikke helt enig med meg selv i om vi skal ha en eller to dører. Setter vi inn to, så går det jo vekk noe veggplass, men tilgjengeligheten blir bedre... kanskje.

Og hva slags hyller har dere under der?

Vi får varmtvannstanken under den høyeste delen av trappa, men jeg tror vel at vi alikevel bør få plass til en del greier tett mot den. Hvor mye rom bør vi ha rundt en slik tank egentlig? Det blir forøvrig en tank på 200 liter, om det skulle ha noe å si.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:16   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Du har ikke vurdert skuffer i stedet for skap på kjøkkenet?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:19   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Du har ikke vurdert skuffer i stedet for skap på kjøkkenet?

Denne idéen henger jeg meg på også. mange nye kjøkken har kjøpmannsskuffer nå istedet for skap. Det er helt fantastisk, virkelig. Mye letter å ha oversikt også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 19:24   #24
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Du har ikke vurdert skuffer i stedet for skap på kjøkkenet?

Joda, men i praksis får jeg bare ett skap med hyller nede, og det må jeg nesten ha slik, for kjøkkenmaskinen min må stå der, og den er for høy til at jeg ville fått plass til den i noen skuff. Skapet under vasken blir søpleskap uten hyller. Vil ikke ha kjøkkenmaskina og søpla i samme skapet, nei.
Skulle jeg hatt større kjøkken, med flere skap nede, ville jeg helt klart hatt skuffer jeg også ja.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 20:58   #25
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hva slags dør har dere inn i denne boden?
Vi får dør på langsiden, og jeg blir vel ikke helt enig med meg selv i om vi skal ha en eller to dører. Setter vi inn to, så går det jo vekk noe veggplass, men tilgjengeligheten blir bedre... kanskje.

Og hva slags hyller har dere under der?

Vi får varmtvannstanken under den høyeste delen av trappa, men jeg tror vel at vi alikevel bør få plass til en del greier tett mot den. Hvor mye rom bør vi ha rundt en slik tank egentlig? Det blir forøvrig en tank på 200 liter, om det skulle ha noe å si.

Vi har en vanlig dør. Trappa går opp (obviously), og til venstre for første trappetrinn er døra. Så svinger trappa opp til venstre. Det medfører at det er vanskelig å plassere varer under den laveste delen av trappa, for da må vi krype over frysen for å få tak i de igjen. Regner med frysen får står omtrent der dere vil ha vv-tanken. Vi har et hyllesystem der du kjøper lange skinner og fester på hylleknekter i ønskelig avstand. Selve hyllene er hvite og enkle. Til venstre på kortveggen har vi korte hyller der vi har plassert printer og div kontorutstyr. Sjennialt.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:02   #26
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Må inn med et par tips til her: Har du hjørneskap, så husk å putt inn karusell istedenfor hyller! Og angående skuffer/kjøkkenmaskin: Da vi satte inn Ikea-kjøkken i vår forrige, lille leilighet, valgte vi et ganske smalt langskap med stor skuff i nederste delen. Her var det uttrekkbare trådskuffer som du selv bestemte høyden på. Så der plasserte vi både tørrvarer og div kjøkkenutstyr. Verdt å kikke på om din kjøkkenleverandør har slike løsninger.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 01:06   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Velkommen til Sørum kommune.
At de hadde glemt slike ting forundrer meg ikke, de hadde jo ikke engang oversikt over hvor vann og kloakk lå her i gata hvor jeg bor.
Men ellers en bra kommune egentlig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 06:13   #28
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Velkommen til Sørum kommune.
At de hadde glemt slike ting forundrer meg ikke, de hadde jo ikke engang oversikt over hvor vann og kloakk lå her i gata hvor jeg bor.
Men ellers en bra kommune egentlig.

Takk skal du ha!
Ja, noe rusk må det jo være i enhver kommune.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:54   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hva slags dør har dere inn i denne boden?
Vi får dør på langsiden, og jeg blir vel ikke helt enig med meg selv i om vi skal ha en eller to dører. Setter vi inn to, så går det jo vekk noe veggplass, men tilgjengeligheten blir bedre... kanskje.

Og hva slags hyller har dere under der?

Vi får varmtvannstanken under den høyeste delen av trappa, men jeg tror vel at vi alikevel bør få plass til en del greier tett mot den. Hvor mye rom bør vi ha rundt en slik tank egentlig? Det blir forøvrig en tank på 200 liter, om det skulle ha noe å si.

Vi har skyvedører, med speil. Inni har vi hyller langs hele veggen.
Slike "kjøpmannshyller" liksom.

Bilder:


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:59   #30
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Dette blir spennende å følge med på!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:27   #31
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Da var det gjort...
Vi har vært hos megler i dag, og gått igjennom kjøpekontrakten. Jeg er faktisk storfornøyd, og føler at vi er ivaretatt hele veien. Det var åtte sider med kontrakt, og ganske mye å gå igjennom, men vi brukte en hel time, og tok det hele punkt for punkt. Jeg tror ikke jeg har gått glipp av noe.

Ett av punktene som gleder meg stort, er hvordan det går for seg med betaling av denne herligheta. Skal prøve å forklare dette så enkelt som mulig.
For hvert steg i prosessen skjer dette:
- Vi setter inn en gitt sum penger (del av kjøpesum) på konto hos megler
- Megler gir utbygger beskjed om at pengene er på plass, men utbetaler de ikke til utbygger enda
- Utbygger igangsetter det gitte byggesteget (f.eks støping av plate, reising av råbygg, osv)
-Når byggesteget er gjort, blir det avtalt befaring, der vi og utbygger er tilstede.
- Dersom vi godkjenner byggesteget vil pengene som vi satt inn i forkant, utbetales til utbygger.
- Neste steg igangsettes
Det er forøvrig satt opp 5 slike steg i byggeprosessen.

Byggesøknaden blir nå oversendt kommunen, så da får vi bare sette oss og vente. Nå er det også slik at det er åpnet for elektronisk byggesøknad via www.byggsøk.no, i Sørum kommune. Denne skal visstnok kunne effektivisere prosessen en del, og i stedet for de vanlige 6-8 ukene med behandlingstid, så skal man kunne komme ned i 3 uker. Man har sågar opplevd at det har tatt under en uke å få byggesøknad innvilget. Det hadde vært toppen med litt kortere behandlingstid, men vi innstiller oss på at det kan gå noen uker. Forhåpentlig er de i gang før jul.

Selv om det ikke skjer noe på noen uker nå, så føler jeg i alle fall at vi er i gang.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:29   #32
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Vi lurer forresten på om vi skal få luker i begge kneveggene våre, for oppbevaring av ymse greier. Man kan vel oppbevare de samme tingene i kneveggene, som man kan på ett kaldloft, men noe loft er det ikke plass til i vår bolig. Vil jo ha oppbevaring der vi har mulighet til det. Noen her som har erfaring med å bruke kneveggene som oppbevaringsplass?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:55   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Har ingen erfaring selv, men synes det må være smart å utnytte kneveggene!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 20:00   #34
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har ingen erfaring selv, men synes det må være smart å utnytte kneveggene!

Ja, jeg ville tro det. Her er det om å gjøre å finne tak i ethvert hull man kan stappe skiten sin i.

Takk for bildet av boden deres, forresten. Jeg er kjempeinspirert!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 20:54   #35
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Vi lagrer koffertene våre bak et knevegg, og det fungerer veldig bra. Vi har også et slikt rom på soverommet vårt, men det ble aldri lagt gulv der. Så husk å legge gulv!

Moren min har det jeg tenker på som et loft, men som egentlig er et stort kneveggsplass i 2. etasje. Der lagrer hun klær og alt annet man ville ha på loftet. Eneste problemet er at siden det egentlig er knevegg og ikke loft er det veldig lavt, så selv jeg som er kort slår gjerne hodet på noen av takbjelkene. Au!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 15:51   #36
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

hum hum...

I dag har det vært mye frem og tilbake synes jeg.
Det hele startet i grunnen med at jeg ville purre på svar på to mail jeg har sendt til utbygger. De har ikke svart meg, og jeg vil gjerne få en tilbakemelding på det jeg har lurt på. Det var ikke spesielt viktige saker (farge på vegger, dusjkabinett, pris på dør i knevegg, m.m.), men i mitt hode handler dette om kundebehandling, og det at man svarer når noen spør. Jeg har i grunnen enda ikke fått tak i utbygger, som to ganger har sagt at han skal ringe meg opp om et par minutter... jaggu går tiden tregt på Jessheim om dagen.

Så bestemte jeg meg for å ringe finanskonsulenten vår. Det har seg nemlig sånn at vi skulle begynt å betalt på det nye boliglånet nå, men har enda ikke mottatt noen regning. Jeg ville gjerne ha svar på om jeg hadde missforstått det hele. Økonomi er nok ikke helt min sterkeste side er jeg redd, men jeg kan puste lettet ut. Det var ikke hos meg det var noe feil. Det viser seg at vår første delbetaling av boligen - 400 000 kr, enda ikke er utbetalt. Disse kronene skulle vel i grunnen vært på konto hos megler snarest etter kontraktsinngåelse. Så hva var det som hadde skjedd?
Jo Krogsveen har ikke sendt banken en såkalt inneståelseserklæring (gudene vet hva dette er. Forklaring mottas med takk!), som banken må ha før de gjør noen utbetaling. Til tross for at banken har purret på de to ganger, så har de enda ikke mottatt noe slikt papir. Hvor vanskelig kan dette være å få til da?
Jeg har sendt en mail til megler og bedt han vennligst ta tak i dette, og ringe meg i morgen tidlig. Får håpe han svarer på henvendelsene mine nå da...

I alle fall funderer jeg nå på om vår manglende innbetaling til megler kan være årsak til den lunkne behandlingen vi får fra utbygger. I så fall burde han ha ringt oss og sagt noe om det. Og at ikke banken har kontaktet oss og sagt at de ikke kunne utbetale som avtalt... merkelige saker det her. Må vi virkelig snuse opp alt selv? Skal jeg måtte ringe banken og følge opp alt som skal skje hele tiden? Jaja, jeg får vel det da.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 16:25   #37
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Etter å ha lest det du skriver om feil, manglende svar, rot med papirer osv, så vil jeg (dessverre) ønske deg velkommen inn i en husbyggers verden. Vi bygde for 6-7 år siden, og det er hittil den mest frustrerende perioden i mitt liv!

Jeg håper virkelig at det du har opplevd nå ikke er betegnende for resten av byggeprosessen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 16:26   #38
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

I følge Hegnar har Axxe Prosjekt ANS åpnet konkurs i slutten av oktober: http://www.hegnar.no/okonomi/article333958.ece

Er dette det samme selskapet? Da er det kanskje like greit at de ikke har fått pengene.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 16:30   #39
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Oj! Det ser da ut som samme firma. Da bør du nok takke høyere makter for at dere ikke har fått betalt ennå.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 18:07   #40
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

:rabla:

Å himmel... Dette er jo typisk vår flaks. Da får vi se hva som skjer her. Saken er den at de som har firmaet Axxe prosjekt ANS også eier firmaet Kuben prosjekt, som er det firmaet som har sitt navn på våre kontrakter. Kuben prosjekt er etter det jeg kan se, ikke omfattet av konkursen i Axxe. Men samme rakkern... nå vil jeg ha tak i utbygger ASAP!!!!!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no