Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 13:51   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

I begynnelsen på september la vi inn bud på dette boligprosjektet, og fikk tilslag. Markedet nå er utrolig tregt, men vi så på dette som en flott mulighet til å få oss noe større. Så var det slik at siden dette er en tomannsbolig så ville utbygger (logisk nok) ha den andre halvdelen solgt før de satte i gang bygging. Det har tatt en mnd, der vi tidvis har lurt på om denne boligen noen gang kom til å bli bygget. Men nå er alt på plass! Den andre halvdelen er solgt, og til uka skal vi skrive kontrakt!

Dette blir altså en litt annerledes byggetråd, ettersom det er minimalt vi skal fikse og ordne med selv, annet enn enkelte oppgraderinger som vi gjør.





Det er forøvrig Axxe prosjekt som skal bygge boligen. Kjøkken- og baderomsinteriøret, samt fliser til badet, tas fra deres nyåpnede butikk på Jessheim.

De regner med at boligen skal være ferdig i løpet av første kvartal neste år, så da er det neimen ikke lenge til vi sitter i nybygd bolig.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 17-04-09 kl 08:28. Årsak: Fjernet bilder
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:10   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Så spennende! Gleder meg til å følge med på tråden din

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 09:21   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Gratulerer! Gleder meg til å følge med.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 09:35   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Du kommer til å savne naboen over, ja?


__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:30   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Du kommer til å savne naboen over, ja?


Oh ja, det kommer til å bli en tøff avskjed.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:56   #6
Affe
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3
Affe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Jeg har "brent meg" på Axxe og vil derfor advare deg så du kan ta dine forholdsregler.
De gjør dårlig arbeid, er langsomme, fulle av løgn og overfakturerer så sant de kan. Reklamasjoner håndteres ikke. Pass endelig på å ha absolutt ALT skriftlig.
Litt fra media:
http://www.frifagbevegelse.no/magasi...cle3692595.ece

Affe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:37   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Gratulerer med (kommende) hus! Ser fint ut da!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:51   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Affe, her.

Jeg har "brent meg" på Axxe og vil derfor advare deg så du kan ta dine forholdsregler.
De gjør dårlig arbeid, er langsomme, fulle av løgn og overfakturerer så sant de kan. Reklamasjoner håndteres ikke. Pass endelig på å ha absolutt ALT skriftlig.
Litt fra media:
http://www.frifagbevegelse.no/magasi...cle3692595.ece

Skrekk og gru...

Hurpa i meg sier at dette må tas opp ved kontraktsmøtet på tirsdag. De skal få mulighet til å svare på kritikken, og vise seg bedre enn sitt rykte. Men de kan jo godt få en tidlig beskjed om at vi vet at de har slitt, og at de ikke blir omtalt i vakre ordelag i media, og at vi forventer bedre. Man kan jo alltids håpe...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 08-10-08 kl 19:06.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:18   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Huset ser kjempefint ut. Gratulerer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 20:58   #10
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Gratulerer. Blir spennende å følge med.

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Skrekk og gru...

Hurpa i meg sier at dette må tas opp ved kontraktsmøtet på tirsdag. De skal få mulighet til å svare på kritikken, og vise seg bedre enn sitt rykte. Men de kan jo godt få en tidlig beskjed om at vi vet at de har slitt, og at de ikke blir omtalt i vakre ordelag i media, og at vi forventer bedre. Man kan jo alltids håpe...

Jeg leste i artikkelen at de har hatt økonomiske problemer. Jeg ville undersøkt hva en eventuell konkurs vil bety for dere. Kanskje det er måter å sikre seg , som må inn i kontrakten.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:40   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Sitat:

For å kunne overleve de neste månedene måtte Axxe Prosjekt ANS be banken om to tilleggslån - med sikkerhet i eiernes privathus. Pengene skal brukes til å kjøpe inn byggematerialer til to nye byggeoppdrag, pluss daglig drift hvor blant annet utbetaling av arbeidernes lønn er nevnt.

Det er lov å håpe at de med kniven på strupen, og sine egne boliger som sikkerhet, er interresserte i å gjøre en skikkelig jobb. :ber:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:00   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Gratulerer.
Håper huset ikke gir dere annet en glede og minimalt med bekymringer.

Du vil forrest ikke havne så veeeldig langt unna der jeg bor, samme kommune.
(er vel ca 15 minutter med bil fra meg)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 06:03   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.


Du vil forrest ikke havne så veeeldig langt unna der jeg bor, samme kommune.
(er vel ca 15 minutter med bil fra meg)

Så trivelig da!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 06:14   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Spennende! Jeg ville forøvrig tatt opp de tidligere problemene allerede ved kontraktsmøtet. Lykke til!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:52   #15
Emma:)
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 6
Emma:) har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Spennende!! Lykke til videre i prosessen.

Emma:) er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:04   #16
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

I dag har jeg vært i butikken, og fått de endelige kjøkkentegningene.
Vi har oppgradert til takhøye skap, og innebygget komfyr/platetopp. Tror det blir bra. Prøver å legge ut kjøkkentegningene. Fargen på skapene er ikke riktig, så se bort ifra den skrekkelige kremgule fargen.




Ikke noe kjempestort kjøkken, men det vil nok gjøre nytten tenker jeg.

Har også fått scannet inn tegninger av planløsningen på boligen. Den har noen småfeil her og der (som at pipa ikke var tegnet inn i 2.etg), men skal vel være bortimot korrekt. Såleis:

1.etg:



2.etg:

Legg merke til at det ikke finnes noen varmtvannstank noe sted. Den er planlagt satt inn under trappa, slik at vi velger oss tett trapp, som vi kommer til å lage et stort kott under. På den måten får vi gjemt varmtvannstanken, og laget lagringsplass. Det er vel ikke akkurat meningen at man skal bruke det uisolerte tomrommet bak kneveggene som oppbevaring, og en bod må vi jo ha ett eller annet sted, tenker jeg.

Så er det tegnet inn ett vindu over vasken på kjøkkenet. Dette vinduet skal ikke være der (det er forsøkt skravert over). Det kommer ingen vinduer inne i kjøkkenhjørnet.



Fikk også tatt opp dette med den dårlige publisiteten fra i sommer, og våre bekymringer rundt dette. Axxe-mannen hadde selvfølgelig sin versjon, media har sin versjon - sannheten finnes vel ett eller annet sted inne i dette. Jeg føler meg i alle fall noe roligere etter den praten vi hadde. Tar det alikevel opp igjen på kontraktsmøtet på tirsdag.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:11   #17
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Oj, nå holdt jeg på å glemme en "detalj" her.
Se på bildene jeg la ut av tomta, forrige dagen. Legg så merke til trafokiosken som så elegant viser seg på et par av bildene... Vel, denne har Sørum kommune glatt klart å glemme å tegne inn på tomtetegningene, så da entrepenøren skulle gå over tomta for noen dager siden, så fikk de seg en lite trivelig overraskelse. Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke hadde fysisk skjekket tomta før de tegnet inn en bolig der, men dem om det. I alle fall viste det seg da at de vil få store vansker med å få plass til den planlagte boligen på det arealet, så det blir ikke den tomten alikevel. Vi havner på andre siden av veien, på en noe større tomt. Jeg bryr meg minimalt om denne flyttingen. Vi hadde førsterett til å velge hvilken halvdel vi ville ha, og har nå valgt oss den boligen som ligger mot syd. Sol hele dagen... Det er det helt sikkert både fordeler og bakdeler med, men jeg vil heller ha sol hele dagen, enn å ha den hagesnutten som blir inneklemt mellom andre hager, og ligger på skyggesiden av huset.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:47   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Typisk da, det der med at de ikke har sjekket tomta først
Men det blir bra det der skjønner du! Lurt med takhøye skap.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:03   #19
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Grattis med prosjekt! Vi har bod under tett trapp, funker som bare det! Der har vi satt inn en liten frys, samt at vi har hengt opp noen Ikea-hyller der.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:05   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Vi har også bod under tett trapp.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no