Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 13:00   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Oi, LilleBulla! Den var fin!

Jeg har en fra Krups i samme prisklasse og den er det mye mikk med.

Jeg får lete opp denne tråden når Kruppsen tar kvelden en dag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:25   #102
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og den oppdagelsen satte effektivt kroken på døra for mine vage Nespresso-planer. (Maskinen vår synger på absolutt siste verset, og den synger surt!) 3 kr pr. kopp er jo dobbelt så dyrt som kaffe i løs vekt.

Ikke vet jeg hva andre folk putter i maskinen sin, men vi bruker kanskje 100 kr uka på espressokaffe i løs vekt, som er mer enn god nok til vårt daglige bruk. Vi drikker sånn rundt regnet 50–60 kopper kaffe (fra espressomaskin) i uka hjemme.

50 kopper kaffe i uka X 3 kr koppen blir 7800 kr i året i kaffe for nespressobruk.

Nei, da tror jeg heller jeg går for en Rancilio Silva. Den betaler seg på godt under to år.

Jeg ville gått for dette alternativet uansett!! Har ett vennepar som har denne og det blir virkelig fantastisk kaffe! Nesten som Dromedar


Selv har vi en råtten, utgammel sak fra DeLonghi som en gang i tiden lagde god kaffe, men som nå egentlig bare egner seg til å steame melk med, så vår neste maskin må også bli en Rancilio Silva. Nespresso er ikke aktuelt for vår del, synes litt av sjarmen med espresso er å stemple og svette litt jeg - håndlaget må det være osv.
Dessuten synes jeg ikke resultatet er like bra, men det kan være at min forutinntatthet overdøver smaksløkene mine*innrømmer*

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 02-06-09 kl 14:34.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:32   #103
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Gaggiaen er maskinen som gir klart best kaffe
Gaggia har kanskje ikke det største utvalg av farger og fjas, og den krever en del vedlikehold, men skulle jeg ofret benkeplass på en kaffemaskin ville det blitt denne. Nespressomaskiner syns jeg er jålete, overprisede, søppelproduserende (tenker på engangskapslene) og et lite orginalt valg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:16   #104
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du link til leverandøren?

http://www.stoll-espresso.de/

Ta kontakt på mail, da det ikke har funket å betale med kredittkort, vi måtte betale med paypal.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:19   #105
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oi, LilleBulla! Den var fin!

Jeg har en fra Krups i samme prisklasse og den er det mye mikk med.

Jeg får lete opp denne tråden når Kruppsen tar kvelden en dag.

Det er ikke noe stress med den heller. Den kan tidsinnstilles, så den slår seg på og skyller seg selv om morgenen. Bryggerenheten må skylles en gang i uken, det tar 2 min, bare to deler, så ikke nope kludder å få den sammen. Og det følger med sånn steamerslange du bare kan stikke i melkekartongen, så steamer den melk oppi koppen.Og vanlig steamer, da.
Eneste du må gjøre ellers er å fylle på kaffe og tømme grut. Og den koster 10000-12000 i norge, så jeg syns det var veldig lønnsomt. kursen var kanskje litt mer fordelaktig da vi kjøpte, men ikke mye.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 02:13   #106
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg tror jeg har falt pladask for denne:



Den er vel ny av året. Noen som har den?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:03   #107
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg syns ikke det er noe søl eller gris med min "løskaffe" espressomaskin, deilig kaffe på no time, flere styrkegrader å velge mellom, og man slipper alt søppelet fra kapsler og skit, man kan kjøpe kaffe i venlig butikk (iallfall større dagligvarer) og best av alt, slipper å støtte nestle

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:01   #108
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Noen som har erfaring med denne?


Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no