Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Iberiasnegler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 16:02   #41
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iberiasnegler

Jeg har alltid flotte mørkelilla hengepetuniaer i en blomsterkasse under stuevinduet forran. Kanskje det er derfor vi har sluppet unna? Har faktisk pleid å ha de bak også.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 18:16   #42
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Pelargonia? Er det de som lukter så vondt? Må jeg virkelig ty til dem?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 18:32   #43
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iberiasnegler

Har ikke sett en eneste av de ekle sneglene her, dog raket jeg en kjempediger padd her om dagen og løp skrikende innigjen og låste døren!!

Mannen og minsten måtte fjerne den før jeg orket å låse opp døra.. Yaiks!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 18:38   #44
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Pelargonia? Er det de som lukter så vondt? Må jeg virkelig ty til dem?

Nei, det er petunia.



Ihvertfall synes jeg det. En av de styggeste blomstene som finnes, og vondt lukter den også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 19:50   #45
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iberiasnegler

Mange gode tips! Hater disse Iberiasneglene, men så ingen av dem i fjor. Derimot hadde svigermor ekstremt mange av dem. Hun klippet dem ikke i to, men la dem i en bøtte med salmiakk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 23:30   #46
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iberiasnegler

Gutta mine har funnet og drept årets første mordersnegle. jeg har tenkt å ha sneglefri hageflekk i år, så vi starter sneglejakta tidlig. I fjor var guttene kjempeflinke og plukket med seg så mange de kunne se. Slang dem i en melkekartong og saltet etterpå. Jeg brakk meg bare bittelitt over hvor ekkelt hele greiene var. Hagen ble i hvert fall til å være i, og guttene fikk seg en god slump feriepenger for plukkejobben. De gleder seg til flere sneglepenger i år.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 23:42   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iberiasnegler

Æsj, ekle snegler. Vi slapp unna her hjemme men var på ferie i en leilighet i Udevalla i fjor sommer og der var det massevis av disse ekle sneglene. Gubben og 4 barn gikk på jakt og helte salt på sneglene og jammen ble det slim, ja.
Vi fant ut at når vi saltet en sperring inn mot plattingen så gikk de ikke over den sperringen så dermed slapp vi disse sneglene helt innpå døren. Så da kunne vi gå barbent uten å tråkke på eklingene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:09   #48
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Æsj, ekle snegler. Vi slapp unna her hjemme men var på ferie i en leilighet i Udevalla i fjor sommer og der var det massevis av disse ekle sneglene. Gubben og 4 barn gikk på jakt og helte salt på sneglene og jammen ble det slim, ja.
Vi fant ut at når vi saltet en sperring inn mot plattingen så gikk de ikke over den sperringen så dermed slapp vi disse sneglene helt innpå døren. Så da kunne vi gå barbent uten å tråkke på eklingene.

Kanskje man skal strø skikkelig med salt langs hele grensen på plenen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:01   #49
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iberiasnegler

Jeg orker ikke tanken på å klippe en og en snegl. Her går de rett opp i en pose og så strør jeg på salt til slutt og kaster det rett i boss-spannet. Dagens lille tur var 101 snegler på 10 min og da var jeg kun på plenen. Har ikke sjekket blomsterbedene ennå .

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 20:58   #50
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iberiasnegler

Vi går runde i nabolaget her, alle er heldigvis flinke til å følge det opp. Store villahager.
Rekorden min ble 204 på en kveld i fjor. Har ennå ikke sett en eneste en i år !
Klipper dem i to og lar dem ligge.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 21:52   #51
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iberiasnegler

Jeg har ikke sett noen enda.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 01:06   #52
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iberiasnegler

Vi gjorde et enkelt regnestykke i dag, da HE ikke hadde giddet å plukke en snegle han hadde sett. Den legger 400 egg, og hvis hver av dem også rekker å legge 400 egg, hvor mange snegler blir det da? Jeg regnet med at det skulle få guttungene til å se hvor viktig det var å ta sneglene nå på vårparten, men i stedet våknet griskheten hos eldsten. I stedet for den ene krona for årets første snegl ville han vente noen uker og høste inn de 160000 neste kronene han kunne få hvis den første sneglen og dens avkom fikk leve og formere seg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 01:34   #53
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Her bruker vi noe som heter Nemaslug, vi har vannet to ganger i året. Ingen snegler å se så langt, det kan jo være tilfeldig, men det er massevis av dem bare noen hundre meter unna.


Det beste som finnes. Jeg brukte det for to år siden og har ikke sett en snegle siden.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:04   #54
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Iberiasnegler

Hva er Nemaslug da?

Vi har heldigvis ikke sett en eneste en i nærheten av blokkene vi bor, men her på Nordmøre er det jo Rohdodendron over alt, så håper de skyr området.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:26   #55
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iberiasnegler

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva er Nemaslug da?

Det er en slags parasitter (nematoder), som angriper sneglene. Kommer i form av et fint pulver som skal blandes ut i masse vann. Jeg vet ikke hvordan det skaffes, for vi bare får det av det lokale velet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:13   #56
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iberiasnegler

Vi har sinnsykt med brunsnegl. Det hjelper jo sikkert på at huset vårt ligger ved en myr.

I fjor sommer kom to nabounger og plukket snegler for oss, å love dem 1 kr per snegl gjør vi aldri igjen,
for vi hadde helsikens mye snegler. En uke eller to etter kom de tilbake for å plukke, og da fant de enda flere, på kortere tid.

Alle sneglene ble hevet i spann som vi hadde lokk på, og som ble fylt med vann.
Vi glemte helt spannene, og for å si det sånn; vi glemmer aldri noe slikt igjen.
Den lukten som kom av de to spannene når de ble tømt, den unner jeg ingen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:50   #57
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Iberiasnegler

Går en diskusjon om svineriet i en av dagens aviser også. Dyrevernere mener man skal slutte å drepe dem, for siden man ikke vet om de har følelser så bør man la være. Dessuten kan det skape ubalanse i naturen. Det var vel egentlig hovedargumentet De menste også at man fikk lage hager slik at sneglene valgte dem bort, ved å lage et miljø de ikke likte.
Den ene gartneren som ble intervjuet, sier at han aldri har hørt noe så dumt i hele sitt liv. Da sier naturvernerne med andre ord, at det var fullstendig ubalanse i naturen før disse ekle krypene kom til Norge i 1988. De er ikke en naturlig del av den norske faunaen.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 10:54   #58
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Iberiasnegler

Sakset fra http://www.bogront.no/tema/nematoder/index2.html

Nemaslug:

Om nematoder: Parasitter som dreper sneglene.
Sneglene slutter å spise 2-3 dager etter behandling med nyttenematoder og dør etter 2-4 uker. Det stadiet av sneglene som Nemaslug® har effekt på lever under jorda. Du kan derfor ikke forvente å se mange døde snegler på jordoverflaten.
En behandling med Nemaslug® gir beskyttelse i ca. 6 uker. Behandlingen bør gjentas etter 6 uker for å oppnå videre beskyttelse.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 14:19   #59
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Iberiasnegler

Jeg er skeptisk til disse kjemiske sneglkverkerne. Tror ikke det er lurt å tøyse for mye med moder natur på dette viset.
Hvis det viser seg at vi får/har snegleproblem i vår kommende hage, kommer jeg til å gjøre som Hage-Tor Smaaland - plukke med pølseklype og putte dem i en bøtte med saltvann.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:08   #60
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iberiasnegler

Jeg har ikke lest hele tråden, men vil tipse om dette, som jeg leste om i avisen i går. Denne skal visst ta opptil 200 snegler pr natt!

http://www.solfang.no/produkter/vis/330/

Og den er jo grei på det viset at man kan bruke gift hvis man vil.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no