Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

AirBnb - hva er innenfor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-22, 12:07   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De kan komme og vaske nå? Du kan si du forventer at dere slipper vaske, det må uansett totalvaskes? Dere kan få tilbake mesteparten av pengene.


Enig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:09   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Du skal ikke ha dårlig samvittighet ved å klage. Du skal tenke at du nå har en mulighet til å hindre at gjester/ familier som kommer etter deg får den samme opplevelsen som du har fått nå. Kanskje noen som sitter med et barn som er allergisk eller av andre grunner blir syk av å bo der. Det er ikke noe jeg sier for at du skal føle deg bedre (selv om det er klart hyggelig!!) det mener jeg helt alvorlig.

Å klage på dette er viktig for fellesskapet. Tenk på hvor dere hadde vært nå om de foran deg hadde lagt inn en formell klage?

EDIT: Jeg synes det er viktig at dette blir en formell airbnb klage, ikke at utleier får ordne opp uten konsekvenser. Da er ingenting løst for nestemann.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 13:31   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Æsj, ikke greit i det hele tatt.

Enig. Virkelig ikke onnafor.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 13:34   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Må dere være på det stedet der alt er fullt? Eller kan dere dra til nabobyen/bygda eller noe?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 11:39   #25
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Tenke på nestemann og sendte en klage. Hun virker å ta veldig lett på alle tilbakemeldinger, og for at neste skal slippe å riste, vaske og styre med utøy, så sendte vi klage. Så nå føler jeg meg som en dritt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 11:47   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

På vegne av fellesskapet - takk for at du tok en for laget!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:06   #27
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Hun avslo. Så nå tar AirBnb saken.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:11   #28
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Hvordan er det med slik tilbakemelding? Man gir jo stjerner etc. Skriver vi der om sølvkre etc.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:19   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Flott at du klaget!

I review skriver du alt du selv skulle ønske stod der da du vurderte stedet. Jeg hadde tatt med alt, også hvis det er noe positivt eller ok. Siden du allerede har tatt klagen med utleier så vil ikke disse komme overraskende på henne.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:24   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Takk, da gjør vi deg. Regner med vi får slakt av henne nå. Hevn, liksom. Jaja, er uansett veldig skeptisk til AriBnb etter dette.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:51   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Fred er ei det beste! Jeg ville også ha skrevet nøyaktig det jeg mente, men selvsagt på en saklig måte. Jeg har lest x antall AirBnb-anmeldelser i det siste, og jeg verdsetter at folk gir tilbakemelding. Så lenge de er saklige. Det samme gjelder for vertene. Ser jeg at de er usaklige når de får kritikk, så er ikke jeg interessert i å leie hos dem.

Vi skal leie en leilighet i London snart. Der har noen av tilbakemeldingene gått på at det er for mange personlige eiendeler i leiligheten. Da har verten svart høflig og forklart hvorfor det er slik. Hadde hun svart på en grinete eller frekk måte, hadde vi skygget banen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 12:57   #32
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Blir spennende å se hva AirBnb sier. For neste manns skyld håper jeg vi får rett. Jeg tenker at hun faktisk spekulerer å dette, mye pga av måten hun svarer på. Jeg hadde blitt dritstressa, mens hun bare… å ja.. Men nå spekulerer jeg bare, altså. Jeg hadde stått der med limfeller og vaskekost i det jeg fikk en slik tilbakemelding.

Nedturen ble stor fra forrige Airbnb som var såååååå bra!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 14:15   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Vi har vært ganske kritiske (men saklige) i tilbakemeldingene på Airbnb et par ganger. Og allikevel fått strålende kritikker av oss, som leietakere, i appen. Jeg mistenker at noen utleiere som har mellommenn setter pris på beskjed om forsøk på lureri og manglende renhold.

(En gang ble vi bedt om å betale en helt ublu sum for sengetøy. Jeg sa at slikt måtte oppgis på forhånd og at vi ikke aktet å betale. Utleier innså at her hadde mellomkvinnen forsøkt å tjene penger på egenhånd, og sendte oss lang og takknemlig e-post.)

Akkurat nå bor vi i et feriehus hvor en av tilbakemeldingene er fra en dritsur tysker som klager på manglende renhold underveis i oppholdet. Han hadde bodd der i 5 dager og verken sengetøy eller håndklær var byttet en eneste gang. vel, vel … noen hadde ikke skjønt forskjellen på hotell og feriehus, og det skal ikke utleier lastes for.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 19:55   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Bra du klagde! For at vi (andre) skal kunne stole på anmeldelser må man jo helst være ærlig!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-22, 20:48   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Tjorven, det der minner meg om da vi bodde på artig designhotell i London, der enkelte av omtalene klagde på de spesielle løsningene på rommet - de kunne overhodet ikke ha lest eller sett på bilder før de bestilte. De var grunnen til at jeg bodde der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 09:56   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har vært ganske kritiske (men saklige) i tilbakemeldingene på Airbnb et par ganger. Og allikevel fått strålende kritikker av oss, som leietakere, i appen. Jeg mistenker at noen utleiere som har mellommenn setter pris på beskjed om forsøk på lureri og manglende renhold.

Man får vel ikke lese den andre partens anmeldelse før man har skrevet en selv. Antar det er en grunn til det.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:00   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tjorven, det der minner meg om da vi bodde på artig designhotell i London, der enkelte av omtalene klagde på de spesielle løsningene på rommet - de kunne overhodet ikke ha lest eller sett på bilder før de bestilte. De var grunnen til at jeg bodde der.

Jeg leste nettopp en anmeldelse på Airbnb, der anmelder var fornøyd med alt, bortsett fra manglende utsikt fra leiligheta (lav etasje, midt inne i en tett by). Utleiers svar var et knusktørt tips om at: "Hvis du ønsker en leilighet med utsikt anbefaler jeg å leie en leilighet med utsikt."

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-07-22 kl 10:08.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 10:06   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Ja, noen anmeldelser er bare helt snåle. Vi bodde på et hotell i Portugal en gang der noen hadde skrevet en rasende anmeldelse fordi de mente badematta var for liten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 11:49   #39
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Anmeldelsene blir ikke tilgjengelige for den andre parten før begge har skrevet og sendt inn sine. Fornuftig opplegg

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 15:00   #40
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Vi fikk tilbake 1/4 av kjøpssummen ved Airbnb sin hjelp. Vi ba om litt mer, men er fornøyd. Poenget var i hovedsak at hun ikke skal drive å spekulere i å leie ut med skadedyr etc.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no