Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-16, 12:43   #21
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Kan du ikke ha en liten vegghylle f.eks String pocket eller Botkyrka fra Ikea på veggen over kjøkkenøya? Da har du plass til kokebøker i alle fall.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 12:47   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Geitrams, det er en idé.

Nå har jeg tatt et mentalt overslag av det vi må ha plass til og det er følgende:
kjøkkenmaskin, blender, vaffeljern, diverse bakeutstyr, plastbokshelvetet, toaster og pølsetoaster i tillegg til kokebøkene. Mulig det aller mest av dette får plass oppi benken, eller i et høyskap? Så kan jeg ha kokebøkene i en hylle opp fra øya, inntil veggen ved siden av vinduet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 12:52   #23
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Jeg tror jeg ville laget en bokhylle oppunder taket over døren der. Litt langt opp til bøkene da. Hvis du har en bokhylle ved siden av vinduet tar det kanskje litt av lyset inn mot spiseplassen? Hvis jeg skjønner bilde og rom riktig.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 12:53   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Ja, det er et poeng, Tjolahopp. Tenk at et så firkantnet rom skal være så vanskelig å møblere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 12:57   #25
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Vi har en kjøkkenøy med vindu ved siden av og String pocket over øya, og den tar ikke noe av lyset siden den er så grunn og åpen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 12:58   #26
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Ja, det er ikke alle romløsninger som er like enkle å få maks utbytte av. Dører på feil steder er ødeleggende. Vi hadde tidligere en stue med fire inn-/utganger. Det var ikke optimalt akkurat.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:00   #27
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi har en kjøkkenøy med vindu ved siden av og String pocket over øya, og den tar ikke noe av lyset siden den er så grunn og åpen.

Hva er string pocket? Jeg så for meg bokhylle som går 30-40 cm utfra veggen, men det er kanskje noe annet du snakker om?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:00   #28
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Mitt forslag er å redusere mengden ting.

Ja, nemlig, hun kan starte med å selge klokken til meg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:02   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Men Må du ha stoler og bord langs veggen? Er det ikke plass nok til å ha benker og skap langs vegger/under vinduet rundt hele rommet, og ha sitteplassen i midten?

Vi har hatt det "bestandig" og vel må man gå rundt bordet for å komme til div. skap, men det fungerer veldig bra selv om man ALDRI får nok skap uansett.

Og en STOR takk til deg for at jeg nå har "Back to the eighties* med Aqua på hjernen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:04   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Hva med å ha et slikt "sjalusiskap" evt vitrineskap plassert oppå benken (mot veggen ved vinduet) - jeg har ikke peiling om det vil se helt noldus ut, men....Prøver å finne bilder, men finner ingen...
Alternativ kan dere ha høye overskap som gulvskap på motsatt side av kjøkkenområdet, så har dere noe der også.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:20   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Det vi skal gjøre på vårt kjøkken er å hive ut kjøkkenbordet og heller ha mer benkeplass og flere høyskap. Vi skal nok ha barløsning også, men spise gjør vi stort sett ved spisebordet i stuen, så noe plasskrevende spiseplass på kjøkkenet har vi egentlig ikke behov for. Mer behov for oppbevaring og ikke minst arbeidsflater.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:28   #32
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Hvor stort er kjøkkenet i m2? Altså, hvor stor gulvsplass har dere? Kan det være en idé å kle veggene med kjøkkeninnredning og trekke spisebordet ut på gulvet?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:43   #33
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Hva er string pocket? Jeg så for meg bokhylle som går 30-40 cm utfra veggen, men det er kanskje noe annet du snakker om?

String pocket:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:50   #34
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Ville gått for hyller på den veggen bak sitteplassene. Men ugreit å få tak i saker? Hylla med klokka på da? String har kommer med større hylle nå i Pocket-serien. Du får plass til ganske mye i en vanlig også. Ellers; kvitt deg med halvparten av det du har, det gjorde vi da vi skiftet kjøkken, har ikke savnet en eneste ting.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:54   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ja, nemlig, hun kan starte med å selge klokken til meg.

Du kan kjøpe en selv på Ruth 66.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men Må du ha stoler og bord langs veggen? Er det ikke plass nok til å ha benker og skap langs vegger/under vinduet rundt hele rommet, og ha sitteplassen i midten?

Vi har hatt det "bestandig" og vel må man gå rundt bordet for å komme til div. skap, men det fungerer veldig bra selv om man ALDRI får nok skap uansett.

Og en STOR takk til deg for at jeg nå har "Back to the eighties* med Aqua på hjernen.

Velbekomme. Jeg tenkte mest på Tramteatret.

Tenkte på en slik løsning først, men det funker dårlig. Det er nesten ikke benkplass her nå. Så må ha en øy for å få et sted å lage mat. Dumt å måtte krysse rommet og gå rundt et bord for å hakke agurk.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hva med å ha et slikt "sjalusiskap" evt vitrineskap plassert oppå benken (mot veggen ved vinduet) - jeg har ikke peiling om det vil se helt noldus ut, men....Prøver å finne bilder, men finner ingen...
Alternativ kan dere ha høye overskap som gulvskap på motsatt side av kjøkkenområdet, så har dere noe der også.

Ja, sånne har jeg sett!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det vi skal gjøre på vårt kjøkken er å hive ut kjøkkenbordet og heller ha mer benkeplass og flere høyskap. Vi skal nok ha barløsning også, men spise gjør vi stort sett ved spisebordet i stuen, så noe plasskrevende spiseplass på kjøkkenet har vi egentlig ikke behov for. Mer behov for oppbevaring og ikke minst arbeidsflater.

Vi har så få rom at det er viktig at kjøkkenet kan være et sted det går å sette seg ned. I 15 år har jeg savnet det fra kjøkkenet vi hadde. Spisestue har vi også, men den henger sammen med stua.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hvor stort er kjøkkenet i m2? Altså, hvor stor gulvsplass har dere? Kan det være en idé å kle veggene med kjøkkeninnredning og trekke spisebordet ut på gulvet?

Husker ikke helt kvadratmeterne, men ca 350x410, minus litt på grunn av et slags "innhugg" i rommet. Kjøkkeninnredningen er nå langsetter ene 350-veggen, så for å ha en fornuftig avstand til kjøkkenbenk hvor vi kan lage mat så må vi ha en slags øy, for det går ikke å ha benk under vinduet uten å flytte både komfyr, vaskemaskin og vask. Hadde det gått hadde vi hatt en fin vinkel.

Rommet har tidligere bestått av kjøkken og anretning som er slått sammen til ett rom, derfor har vi på et vis mistet en vegg til benk, men fått plass til spisekjøkken.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ville gått for hyller på den veggen bak sitteplassene. Men ugreit å få tak i saker? Hylla med klokka på da?

Ja, har lurt på det. Eneste da er at med benk foran så kommer det til å bygge ca 70 cm ut, og da blir det igjen velidg liten plass til bord.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:59   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Over benken ved vinduet er det plass til hyller, men igjen, du skal jo kunne nå det.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 14:00   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Over benken ved vinduet er det plass til hyller, men igjen, du skal jo kunne nå det.

Jeg har blitt flink til å klatre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 14:04   #38
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Hvordan er resten av rommet? Finnes det muligens andre muligheter for innredning? Kan det holde med.tre sitteplasser langs ene benkeplaten feks?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 14:08   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hvordan er resten av rommet? Finnes det muligens andre muligheter for innredning? Kan det holde med.tre sitteplasser langs ene benkeplaten feks?

Resten av rommet er dører og kjøleskap. Jeg lurte litt på en slags barløsning først, men har funnet ut at jeg må ha en skikkelig behagelig sitteplass på kjøkkenet. Akkurat nå for eksempel, sitter jeg vaglet opp på en trappestige med ipaden på den knøttlille stripa ved siden av komfyren fordi Hiawata har en kompis på besøk i stua.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 14:40   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Back to the eighties - kjøkkenøy med skap over?

Hva med å gjøre noe som dette? Evt smalere gangsone og ha et høyskap bak sittestedet?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no