Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere av og til uten ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 21:24   #81
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns biff er dyrt, men jeg tror kanskje jeg syns det er dyrt fordi jeg ikke er veldig begeistret for det, mens sønnen min gjerne kunne tenkt seg biff. Og han hadde neppe nøyd seg med en liten biff.

Nei, mulig det er annerledes med gutter når de blir noe eldre. Min yngste spiser ikke biff.

En god biff er godt synes jeg, men jeg ville mye heller spist sushi eller annen god fisk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:24   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men, er biff så grusomt dyrt da? Og hvor mye biff spiser barn da? Min eldste kan spise en liten biff nå, men hun er 10. Og da mener jeg en liten en.

Jeg vet ikke hva som kvalifiserer til grusomt dyrt, men jeg gidder ikke spise kjip biff. Da lar jeg heller være. Så biff for mannen og meg kommer gjerne på rundt 150 kr for bare kjøttet, så da blir vel middagen totalt rundt 200 kr, pluss evt. øl (som vi drikker på samme måte som andre drikker vin). For meg er det mye for én middag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:25   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det har kanskje noe med økonomi å gjøre? Hvis man ikke trenger å snu på krona slik at en biffmiddag (f.eks.) er noe som må planlegges og nærmest spare til, er det jo ikke så rart at man synes det er rart å ikke dele med barnet.

For min del har det ikke med å dele med barnet eller ikke å gjøre, vi snakker to helt ulike typer måltider. For oss som har lite barnevakt har sånne litt bedre middager hjemme vært vårt substitutt for dating ute om man kan si det sånn. Jeg kan forsåvidt spise samme mat med unger, men det blir da en helt annen setting.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:26   #84
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For min del har det ikke med å dele med barnet eller ikke å gjøre, vi snakker to helt ulike typer måltider. For oss som har lite barnevakt har sånne litt bedre middager hjemme vært vårt substitutt for dating ute om man kan si det sånn. Jeg kan forsåvidt spise samme mat med unger, men det blir da en helt annen setting.

Sånn er det i hovedsak her også altså.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:27   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vet ikke hva som kvalifiserer til grusomt dyrt, men jeg gidder ikke spise kjip biff. Da lar jeg heller være. Så biff for mannen og meg kommer gjerne på rundt 150 kr for bare kjøttet, så da blir vel middagen totalt rundt 200 kr, pluss evt. øl (som vi drikker på samme måte som andre drikker vin). For meg er det mye for én middag.

Enig, skal jeg først ha biff må den være god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:40   #86
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.247
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Sjelden, det blir kanskje en eller to ganger per år. Tanken på å ikke gi barna like dyr mat som oss voksne er fjern. Når vi spiser ute pleier ofte min mat å være den rimeligste.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:44   #87
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Det er ikke økonomien som gjør at vi velger middag uten ungene i ny og ne, men behovet for å være bare voksne og kjærester. Vi kunne like gjerne gått en tur i skogen, tatt en kjøretur alene, reist på discotek eller whatever, men i og med vi er alene i stua et par timer hver kveld, velger vi å kjøre på med et ekstra hyggelig måltid i ny og ne, uten barn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:01   #88
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Samme her. Jeg synes ikke det er noe som helst rart eller galt med å spise egen middag etter barnas sengetid, vi har bare selv ikke behov for å spise middag (derimot har vi gjerne snacks og god drikke) når vi har hyggelig voksentid på kvelden.

Der sa du det jeg tenker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:21   #89
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Her er det kommet flere tanker på banen ser jeg. Hovepoenget mitt med f.eks biff er at jeg vet ungene liker det og det er noe vi sjeldent tar oss råd til så spesielt derfor får jeg litt dårlig samvittighet for å i det hele tatt tenke at bare jeg og mannen skal kose oss med det etter at de har lagt seg. På den andre siden igjen så har vi ingen muligheter for barnevakt så en bedre middag alene oss to må bli hjemme uansett. Må bare gjenta at vi aldri kunne ha funnet på å spise noe annet enn ungene rett foran nesa på dem og vi er forøvrig også ærlige om de f.eks spør hva vi har spist/om vi har spist osv. Eller jo, der finnes ett unntak: Restemiddager her er som regel oppsamlet av to middager, så da spiser vi ulikt men det er som regel en voksen og ett barn på den ene resten og en voksen og ett barn på den andre(ulike smakspreferanser som gjør at det ofte havner slik).

Beklager om diskusjonen har dratt avgårde en spesiell retning siste timen slik at svaret mitt virker i hytt og pine; skylder på min far som ringte og var selskapssyk hjemme alene, sånt tar fort en time.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:29   #90
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for om dere spiser biff alene noen ganger, Acino, selv om barna liker det godt. Det er deres tid sammen, alene, dere trenger det, dere har ikke tilgang på barnevakt, dere går ikke ut og spiser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:34   #91
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Man trenger ikke dele alt med barn. Barn prioriteres normalt svært høyt i Norge, det er lov å prioritere de voksne innimellom også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:37   #92
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Om vi gjør det er det fordi

a) Vi ikke er hjemme samtidig. Da har en av oss laget noe middag til guttene som de spiser før treninger eller lignende. Så kan vi lage oss noe på kvelden.

b) Vi lager oss noe godt og koser oss med litt kjærestetid

c) Vi har lyst på noe vi vet at barna overhode ikke spiser. Denne kombineres gjerne med alternativ a.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:46   #93
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi kan spise litt snacks. Vil vi spise noe de ikke liker til middag, lager vi to middager.
Middag 22.30 på en fredag/lørdag er uansett uaktuelt (de la seg nettopp), og vi spiser sjeldent sent egentlig.

Men det er litt annerledes når ungene kunne laget middagen for deg, enn når de sovnet etter barne-tv. Da kunne vi nok kommet oss unna med forskjellig. I dag er det nok mer naturlig at gode middager involverer oss alle. Så går vi heller ut en sjelden gang og spiser bare vi voksne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:48   #94
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Middag 22.30 på en fredag/lørdag er uansett uaktuelt (de la seg nettopp), og vi spiser sjeldent sent egentlig.

Der er jeg enig, jeg klarer heller ikke middag så sent. Min bror og svigerinne gjør det derimot. Jeg kan ringe dem før 22, da lager de middag til seg, barna er i seng eller på vei i seng. Hverdag. Men, han har det supertravelt på jobb, jobber ufattelig mye hjemmefra etter vanlige timer og jeg tror de trenger noe tid sammen også. Det må bli da rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:51   #95
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Jeg måtte spist med barna uansett for jeg er sulten når jeg kommer hjem fra jobb, mannen også. Sånn sett har det aldri vært sen middag som har vært aktuelt ved voksentid her. Jeg klarer ikke la være å spise meg mett når det er middag på bordet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:55   #96
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for om dere spiser biff alene noen ganger, Acino, selv om barna liker det godt. Det er deres tid sammen, alene, dere trenger det, dere har ikke tilgang på barnevakt, dere går ikke ut og spiser.

Enig!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 00:31   #97
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Hva gjør barna mens foreldrene spiser?

Vi spiser sushi om kvelden når de enda er våkne. De sitter da enten sammen med oss eller er på rommene sine. Lager ikke ekstra mat til dem, men de kan så klart få sushi. Nå spiser de vel heller skosåler, så jeg slipper å dele.

Føler meg ikke slem av den grunn.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 08:04   #98
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Man trenger ikke dele alt med barn. Barn prioriteres normalt svært høyt i Norge, det er lov å prioritere de voksne innimellom også.

Amen.
Synes dere kan nyte biffen deres med god samvittighet!
Nå mens barna er relativt små hender det ganske ofte at vi spiser middag alene lørdagskveld. Vi ser på det som et av godene med å ha små barn, og jeg regner med at det kommer til å bli mer og mer sjeldent etterhvert.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 08:38   #99
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi har sjelden tilgang på barnevakt så kjærestetid er ofte at vi finner på noe etter barna er lagt. Tenker også at det er fordelen med små barn. Når de blir eldre så er fordelen at man ikke må stå opp sju på helg. Vi lager ofte noe som ungene ikke liker da på kvelden, men synes ikke det spiller så stor rolle.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 09:23   #100
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Man trenger ikke dele alt med barn. Barn prioriteres normalt svært høyt i Norge, det er lov å prioritere de voksne innimellom også.

Amen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no