Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg lysestaker du liker

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 11:08   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg bruker, som Blå, helt små telysestaker, og liker å variere farger etter øvrig bordpynt. De fleste er kjøpt på Nille eller deromkring.

... og sånne blir jeg for øvrig glad for å få i gave, altså. Det viser seg også at jeg har noen Kivi-lysestaker som er enkle og greie. I tillegg har svogeren min kjøpt noen enkle, grønne, bladformede til meg hos en glasskunstner - de er fine.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:31   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.


Jeg har Kivi-lykter i mange farger. Jeg bruker også Marii-skålene til telys

Denne kunne jeg godt tenkt meg:

Jeg har alle disse tre, og liker dem. Jeg bruker ikke Mariskålen til telys, da.

Jeg liker Georg Jensen sin som Hobbes viser.
Disse er også fine:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:32   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Jeg liker disse:

:enkel:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:16   #24
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

denne fra Stelton er også fin, synes jeg


Og de fargerike tre-stakene som står sammen med det rosa lyshuset her. De finnes i et utall farger og i flere størrelser. Jeg ønsker meg tre sånne i ulik størrelse, men klarer ikke å bestemme meg for hvilke farger jeg liker best.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:29   #25
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Jeg fikk tre sorte til bursdagen min, og de er virkelig, virkelig fine.
Sorte passer fint hos meg, jeg har betongbord bla, men jeg ser for meg at de kan være fantastiske i en rekke farger.

Jeg liker Kiwi til t-lys, og og jeg bruker Mariiskålene til kubbelys, setter kubbelys rett på betongen, og jeg har noen høye, store, synlige staker til vanlige lys. Jeg liker å bytte litt, men i hverdagen er det det enkle som er best.

Jeg har forreste Urbaniahus i det ene vinduet mitt, det er koselig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:35   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er glad i iittala og har både Festivo, kivi og Kastehelmi i forskjellige farger og størrelser.

Festivo:

Kivi:

Kastehelmi:

Dette er ganske nærme min smak.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:35   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Jeg har disse, som jeg liker godt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:46   #28
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Å, disse likte jeg! Vet du hvor de finnes?

Jeg aner ikke, men kanskje det står i bloggen der jeg lånte bildet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:57   #29
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:39   #30
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

...


Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 11:17.
  Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:43   #31
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Vi har maaange lysestaker (ikke alle fremme samtidig, dog). Telysestakee har vi som regel to av. Dette er noen av de vi har og som jeg liker veldig godt:




__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:51   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg ønsker meg disse. I svart.

Fine!!

(Ellers syns jeg ofte det er noe "feil" på fasongen til mange av designklassikerne når det gjelder lysestaker. Det sier vel mest om meg, kanskje...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:54   #33
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg ønsker meg disse. I svart.

Jeg er så sylta at jeg aldri egentlig har sett dem før, men fikk som sagt 3 i ulike størrelser i helgen. I svart. Og de er ordentlig pene!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:54   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker




__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:54   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Ellers syns jeg ofte det er noe "feil" på fasongen til mange av designklassikerne når det gjelder lysestaker. Det sier vel mest om meg, kanskje...)

Næsj, folk er da forskjellige. Det er veldig få lysestaker jeg også liker. Kivi er vel de eneste i denne tråden som jeg kunne funnet på å kjøpe selv (men jeg synes absolutt det kan være fint med mange av de andre, altså, hjemme hos andre!).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:57   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Høye. (fordi det passer best hos oss. Vi må ha noe som "drar opp"). Personlig er jeg mer opptatt av farge og tekstur enn form. Lurer på om det sier noe om meg? (Det var i alle fall en overraskelse for meg, da jeg fant det ut for litt siden )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:00   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Jeg liker også godt de hvite fra Ikea, Katta, men liker ikke at de høyeste ikke er idiotsikre (jeg har dem selv, altså, har hatt i hvitt og har i gjennomsiktig glass nå), men det er irriterende at man MÅ huske å blåse dem ut, ellers sprekker glasset. Jeg liker idiotsikkert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:21   #38
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Opprinnelig lagt inn av 007, her.





Disse har jeg! (Og jeg trodde ikke jeg skulle finne noe JEG hadde i denne tråden..for jeg syns de fleste her er så opptatt av design osv...)
Jeg fikk de øverste av min tante som var lei av dem, og bruker dem til store telys og smale kubbelys.
De nederste kjøpte jeg på Nille. Mulig det ikke er de samme, men de er helt like iallefall.

Ellers liker jeg Black Design (se der..jeg liker design jeg også ) og har mye innen dette som f.eks.



__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:52   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Jeg foretrekker lysfat foran lysestaker. En broket forsamling med lys i umakne farger, gjerne på et fat av stål, er definitivt mer "meg" enn staker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:19   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg lysestaker du liker

Etter å ha sett i denne tråden skjønner jeg hvorfor flertallet ikke liker kubus og gloria. Det er knapt en lysestake jeg liker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no