Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-12, 22:58   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Altså, det er ikke såååå lenge siden sola gikk ned her. Vi har sol lenge på kvelden vi. Omtrent så lenge som det "er sol" for å si det sånn.

Kommer greit tidlig på formiddagen også, den er ikke på huset mitt når jeg leverer i barnehagen, men jeg treffer den nedi bakken, og den tar oss her sånn i ni-halvti-tiden vil jeg tro.

Så, vi har bra med sol, gitt at det ER sol, mener jeg,

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:11   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Bønes er jo fint og har mye sol, men det er dyrt der.

Der vokste min far opp, men det er leeeeeenge siden. Hørt mye om Bønes i oppveksten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:22   #43
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg er oppvokst i Fyllingsdalen og på Bønes. Jeg trivdes veldig godt der. Mange store grøntområder og fine turmuligheter. Det er en del rekkehus i Fyllingsdalen også, ikke bare blokker (selv om det er en del av det også).
Spesielt fine områder på Fyllingsdalssiden av Bønes, på Varden og Kronegården (helt sikkert noen perler andre steder som jeg ikke kjenner til).
Det kan virke som om Fyllingsdalen spesielt står foran et generasjonsskifte, det er ikke så barnerikt som det var tidligere. Som andre nevner, så er det problemer med noen av skolene, men tilsvarende finner man nok i de fleste andre bydelene også (spesielt med tanke på inneklima).
Jeg bor selv på Søreide nå. Trives veldig godt her. Gleder oss til ny skole kommer neste år. Veldig barnerikt, og stort engasjement i området. Prisene er relativt høye, men ikke så ille som de dyreste områdene i Fana.

Bergen er jo sånn at de fleste har sterke meninger om alle bydeler, spesielt de man ikke bor i selv

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:36   #44
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Søreide er veldig fint ja!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 23:38   #45
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg er helt forvirra. Tror det blir for dyrt i Fana egentlig. Jeg vil heller ha fin standard enn fin adresse kjenner jeg, hvis jeg må velge.

Så nå er det Melkeplassen (solsiden), og muuuligens Bergen vest som ligger best an. Jeg skal kjøre en tur og se hvordan det ser ut der en dag!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 07:13   #46
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Det er nok sikkert lurt å kjøre rundt litt. Du kan jo kjøre litt lenger ut og, se om det er så langt du frykter

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 07:56   #47
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Har budd i Bergen vest i mange år, og vi hadde det veldig bra der. Sjølv Loddefjord er ikkje fasonabelt eller vakkert, men var det vi hadde råd til da. Å dra inn til byen var ingen problem, barnehagen var verkeleg super, og likte grøntområda rundt Storavatnet / tur til Lyderhorn. Der er rekkehus i Hetlevikåsen - rolig og ok, ein del av dei med fantastisk utsikt over Storavatnet. Men dei større områda med rekkehus finn du ut mot Olsvik - Kjøkkelvik.

Askøy må du vurdere - er jo så godt som byen det også. Det same gjeld deler av Fjell og Os.

Arna er eit område som kjem til å bli attraktivt. Og ja, der er sol. Har fleire kollegaer som bur der og dei trives veldig godt. Mange misunner dei den raske reisa til sentrum.

Vi valgte å flytte ut av bergen kommune sine grenser. Er spesielt glad for det når det er streik.... Det viste seg å vere eit veldig riktig val for oss, og vi trives godt her på "bygde" med små forhold og ungar som spring fritt. Det er ca 30 min inn til byen med bil utanom rushet. Brukar byen like mykje og på samme måte som når vi budde i Bergen vest.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 08:03   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Man trenger jo ikke flytte så langt ut av kommunen for å få landlige forhold og en annen kommune. Vi har 15min til setrum (kan bruke ned til 12-13 uten å bryte fartsgrenser) men har landlige omgivelser, god barnehagedekkning, nyoppussete eller nybyggde skoler. Og det har ikke vert streik her på mange mange år.

Vi har bod på Os og, men det ble alt for langt vekk fra Sentrum for oss. Bor man på os klarer man seg liksom med å være der. Eventuelt en tur til Lagunen om man trenger barneutstyr osv. Men jeg savnet Bergen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 08:28   #49
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Joda, finst mange grønne områder i Bergen også - så absolutt! Men det er unødvendig å begrense seg til kommunegrenser når ein først vel å flytte ut av sentrum. Området som er perfekt for deg kan like gjerne ligge i ein annan kommune. Det viktige er om om set grensa for reisetid ved 10, 20 eller 30 minutt reisetid.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 08:33   #50
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Ja, det mener jeg og. Jeg bor jo ikke i Bergen Kommune. Men for meg ble Os for langt. Kanskje Søfteland hadde gått, men det er jo midt i ingenting. Jeg liker å ha det jeg trenger i det daglige i nærheten og så har vi Bergen bare en liten bil eller busstur unna.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 08:36   #51
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jo, Søfteland er jo eit stykke unna - det kan ta 30 minutt kanskje? Og veldig mykje trafikk på vegen - men dette vil jo endre seg mykje når ringveg vest er ferdig.

Men igjen, Arna er ein uslepen diamant Har også høyrt at Sædalen og dei indre dalstrok der inne er veldig fint, men eg kjenner ikkje dei områda.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 08:39   #52
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Søfteland tar vel 20min mener jeg. Men siden man må kjøre til Os eller Nesttun for å få noe mer enn Jokeren og Memos pizza så blir det jo litt i ingenting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 09:21   #53
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

I Sædalen har det jo vokst seg fem en hel liten by

Var der i fjor sommer, og forskjellen fra da jeg for 25 år siden tråkket rundt på Roligheten ridesenter var himmelvid!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 09:23   #54
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Ble litt nysgjerrig på hvor dere fra sotra bor

Sotra og askøy er veldig fine steder å bo. Hvis man ikke jobber i byn så finner man stort sett det man trenger på butikkene her. Og det er ikke langt til byn.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 09:26   #55
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Os, Søfteland, Sotra og Askøy er ikke aktuelt altså.

Og Sædalen er fint, men det virker som et område der de bygger mye nye dyre rekkehus, som jeg ikke får råd til.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 09:45   #56
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Da trur eg du skal ta den turen til Bergen Vest ja. Eg er ikkje spesielt begeistra for kjøpesenter, men når ein først skal i kjøpesenter syns eg både Vestkanten og Sartor senter er veldig bra. Vi brukte begge desse to mykje. Vestkanten har også bibliotek. Og så har du jo vannkanten og iskanten der. Bergen vest er blitt ein veldig bra plass å vokse opp i etter kva eg har forstått. Loddefjord hadde store problem på 80/90-talet, men dette har endra seg svært mykje.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 09:55   #57
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Sartor har også bibliotek men det er kanskje ikke like lenge åpent som vestkanten.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:43   #58
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Sartor har snart kino og. Det skal jo bli til en by nå etter hvert. Så tror husprisene vil stige en del i området.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 17:27   #59
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Da kan jeg melde om at jeg har vært en runde rundt Kjøkkelvik, Olsvik og Godvik, og synes det så ok ut der altså. Mye rekkehus hvertfall, og ellers ganske rolig (eller "dødt" som kanskje noen ville si ). Det er i allefall klart at det blir mye lettere å finne et bra rekkehus her enn på Melkeplassen. Melkeplassen er for det første et mye mindre sted med mye færre rekkehus, og for det andre har jeg hørt at det legges få rekkehus ut for salg der også (mest leiligheter).

Avskrekkende langt fra byen var det vel heller ikke, tror jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 18:53   #60
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg kommer fra Bønes og synes det er fint der. Øvre Kråkenes kunne jeg nok også vurdert. Aner ikke hva husene ligger på i pris, men det er i alle fall barnevennlig og man kan få fin utsikt over Nordåsvannet.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no