Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Morsomme utesteder i Oslo?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 18:52   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Morsomme utesteder i Oslo?

Vi skal på kjærestetur til Oslo nå i Mai.
Langhelg med store planer for restuarant og disco..

Hvor går man ut i Oslo da om man skal ha det moro og danse masse?
Vi er ikke pub mennesker, så trenger ikke tips om det.

Av restaranter skal vi selvsagt på TGI ene kvelden.
Også vil vi på en indisk restaurant.
Forslag på koselige restauranter med god mat? Ikke type gourmetmat da hu mor er litt kresen.. hehe..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:01   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Jeg syns Zaika har alldeles nydelig indisk mat, den ligger i Munkedamsveien. Lokalene er kanskje ikke de mest intime og koselige, men maten veier opp for det. (Var litt uheldige med betjeningen sist vi var der, men håper det bare var tilfeldigheter for tidligere har det vært helt topp.)

Ellers liker jeg veldig godt maten fra Dinner (kinesisk) og Delicatessen (tapas).

Utesteder er jeg dårligere på. Vi havner som regel alltid på John's av uviss grunn, det er ikke et sted jeg føler jeg må anbefale for enhver pris.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 19:06   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Utesteder er jeg dårligere på. Vi havner som regel alltid på John's av uviss grunn, det er ikke et sted jeg føler jeg må anbefale for enhver pris.

Har mange gode minner fra John's, gitt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 18:49   #4
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Hvilke utesteder er kuuuuule???
Hvor har vi det gøy?
Hvor styrer vi unna?

Hjeeeelp!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 19:01   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Forslag på koselige restauranter med god mat? Ikke type gourmetmat da hu mor er litt kresen.. hehe..

Hengte meg litt opp i denne, det er jo det motsatte av kresen å like gourmetmat da! Og om du tør prøve anbefale eg veldig Restaurant Eik.

Magasinet hadde en god anmeldelse av en indisk restaurant forrige helg, men huske ikkje heilt kva den heite.

God tur, kos dokke!

Og nei, eg har heller ikkje peiling på kule uteplassar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 19:03   #6
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Styr unna Karl Johan og i all hovedsak Rosenkrantz gate. Et lite unntak er Tordenskiold, som ligger helt i enden, ned mot sjøen, rett ved Akershus Festning. Det er litt sånn siste skanse, der mye rart samler seg, men det kan være veldig gøy å danse der.
Ellers er Ophelia min store favoritt. I kjelleren der spiller de ofte mye morsom musikk. Har du uflaks spiller de litt vel mye trance/dance, men stort sett går det i Carola, Dolly Parton, Flashdance osv.

På Grünerløkka er det en del bra steder, men jeg vet ikke om det er noe særlig å danse der.

Jeg har ikke vært så mye ute i Oslo siden jeg fikk barn, og er ikke så kjent lenger, men Justisen (2. etg) pleide i hvert fall å være et bra dansested. Ikke så langt unna ligger Mono, et litt annet type sted, mer et sted for kule musikkinteresserte, men jeg synes det er bra atmosfære der, og de har fått en ganske fin bakgård.

På Grønland ligger Stargate, der har de jukebox og et bittelite gulv som ofte brukes til å danse på. Det kan bli gøy der, men det er mye rart som stikker innom, og det kan ta tid før det er noe særlig liv på dansegulvet.

Si fra hvis du trenger veibeskrivelser.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 20:49   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Man kan danse på Pigalle på Grønland og spise på Olympen vegg-vegg. Maten er type litt avansert husmannskost (veldig trendy type mat for tiden virker det som). Bombay Darbar har god indisk mat, men de har flyttet til Fredensborg, så det er kanskje ikke så sentralt. Agra på Aker Brygge? Det er også en god og hyggelig indisk restaurant nederst i Thovald Meyers gate på Grünerløkka som heter Nye Anarkali.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:14   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Turban Smukk hadde en god plan der, men vær obs på at servitørene på Lompa kan være ufyselige.

Steder man går ut for å danse i Oslo har jeg virkelig null peiling på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:27   #9
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Takker for mange forslag!!!
Vi vil på nattklubb.. er noen av disse dansestedene som er nevt tilfeldigvis også nattklubber?

Jeg må vise denne tråden til min kjære...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:27   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Pigalle.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:30   #11
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Ellers er Ophelia min store favoritt. I kjelleren der spiller de ofte mye morsom musikk. Har du uflaks spiller de litt vel mye trance/dance, men stort sett går det i Carola, Dolly Parton, Flashdance osv.

På Grünerløkka er det en del bra steder, men jeg vet ikke om det er noe særlig å danse der.

Og jeg trodde jeg var den eneste som visste om Ophelia! Så feil kan man ta. Det er et dansested der vi tidligere (pre-unger) ofte endte opp. Ordentlig morsomt sted, med musikk som man kjenner igjen.

Ellers er det mye bra på Grünerløkka ja. Sånn spisemessig ihvertfall! Rehmanns for litt alternativ indisk kunne kanskje vært noe?

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:40   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Jeg må bare få advare om at Pigalle sannsynligvis er stedet der nettopp-gamle-nok gutter (og jenter) drar for å sjekke for tiden. Har vært der tre ganger på ganske kort tid, og det kan bli litt vel slitsomt kvart på tre, når tiden begynner å renne ut for kvelden. Det, pluss at det blir veeeeldig trangt og klamt etterhvert også. (Og jeg danser ikke engang, enda blir jeg gjennomsvett.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:40   #13
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Takker for mange forslag!!!
Vi vil på nattklubb.. er noen av disse dansestedene som er nevt tilfeldigvis også nattklubber?

Jeg må vise denne tråden til min kjære...

De stedene jeg har nevnt stenger så vidt jeg vet kl. 3.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 00:14   #14
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Ellers er Ophelia min store favoritt. I kjelleren der spiller de ofte mye morsom musikk. Har du uflaks spiller de litt vel mye trance/dance, men stort sett går det i Carola, Dolly Parton, Flashdance osv.

Offa!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:21   #15
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Hva er TGI?

Kan anbefale Champagneria på Frogner. Gode tapas til rimelig pris, og kjempebillig cava!


Dansesteder... hmm...det er dessverre ikke min sterke side.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:23   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Lottis, her.

Hva er TGI?

Kan anbefale Champagneria på Frogner. Gode tapas til rimelig pris, og kjempebillig cava!


Dansesteder... hmm...det er dessverre ikke min sterke side.

Thank God It's Friday.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:10   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pigalle.

Man har ikke vært skikkelig ute i Oslo før man har vært på Lompa (Olympen) og Pigalle!

Litt moro at de pusser opp Lompa for mange millioner kroner og servicen er akkurat like dårlig Mye bedre service på kveldstid enn på dagtid dog. Hvis dere vil ta en utepils så har også Lompa en nydlig takterasse og finfin lunchmeny. Jeg spiste smørbrød med laksesalat der i forrige uke og det var fantastisk godt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:16   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Ophelia, ja

Ellers kan man vel danse på Skaugum, kan man ikke? Bakgården på Palace? Eller er det bare jeg som danser der etter tilstrekkelig alkoholinntak?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:18   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme utesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Man har ikke vært skikkelig ute i Oslo før man har vært på Lompa (Olympen) og Pigalle!

Fantastisk! Da har jo til og med jeg vært på de riktige stedene.

Å si at jeg er bevandret i utelivet i Oslo vil være en sterk overdrivelse, men på disse stedene har jeg faktisk vært. Jeg tok med avdelingen min på middag på Lompa. Maten var super og servicen bare akkurat godkjent; som alltid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no