Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-20, 21:37   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Jeg la ut en gammel dings som jeg trodde ingen ville ha på "gis bort". Og innboksen fylles opp av "denne vil jeg gjerne ha!!", og en gir et bud også - han vil betale. Det er ikke snakk om så mye, men litt.

Så hva gjør jeg? Kan jeg velge han som vil betale, eller MÅ jeg ta første som ville få? Hva er kutyme, egentlig?

(Vi snakker om bare litt penger, altså, ikke noe som er viktig. Men samtidig så er det fint å få inn noe småtteri for ting, jeg rydder dødsbo og føler at jeg gir bort livet til avdøde, og det er utrolig vondt å se at alt man har samlet gjennom et helt liv mister verdi i det øyeblikket h*n dør. )

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 21:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Du tar den du vil. Ingen vet jo hvem som svarte først. Jeg velger gjerne den som svarer hyggeligst og høfligst, eller gir meg den beste magefølelsen på at de faktisk vil dukke opp, som er det verste hasslet med "Gis bort". Og så syns jeg at dersom det å få litt betalt har en følelsesmessig for deg, så er det god grunn som noen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 21:49   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

De som ikke får den vil jo ikke vite at den som fikk var senere ute.

Jeg gir bort eller selger til førstemann som møter opp. Har sittet nok timer og ventet på folk som aldri gadd å gi beskjed om at de ikke kom likevel.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 21:49   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Du velger den du vil. Jeg gjør som Polyanna og velger ut etter melding, magefølelse og sånt. I tillegg sier jeg i fra til et par andre om at noen andre vil ha den, men at jeg kan ta kontakt om vedkommende ikke dukker opp. Det skjer dessverre relativt ofte, så jeg synes det er greit å sørge for at jeg faktisk går gitt bort/solgt tingen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:41   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Jeg hadde valgt han som tilbyr betaling, mest sannsynlig at han dukker opp.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 22:47   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Det er greit å ha noen "på gress" for det er alltid noen som er ivrig men som aldri møter opp til avtalt tid og det er iallefall irriterendes.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:12   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg hadde valgt han som tilbyr betaling, mest sannsynlig at han dukker opp.

Enig. Si ja og avtal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:43   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Ha ha, jeg har virkelig gått på en smell... ikke rart han tilbød litt, for dingsen var et designstykke verdt minst 1500 kroner! Jeg har i praksis gitt bort (for en hundrings) en av de mest verdifulle enkeltgjenstandene i dødsboet. Erre mulig...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-20, 23:49   #9
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Oi, hva var det?

Er den hentet allerede?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 08:22   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Hehe, burde du ikke sjekket da han ville betale for noe som gis bort? Se det positive. Han syns det var for gærent å få det gratis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 17:37   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hehe, burde du ikke sjekket da han ville betale for noe som gis bort? Se det positive. Han syns det var for gærent å få det gratis.

Ha ha, jo jeg burde jo skjønt noe med den responsen. Hadde jeg fått 1500 kroner for den så hadde jeg jo heller kunnet gitt bort salongen som står for en 1000-lapp men som ingen vil ha.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-20, 20:24   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Vi har nettopp solgt ut et dødsbo, og folk betaler for det mest utrolige.
Kjip handel du gjorde da, det lønner seg å sjekke ut litt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-20, 14:42   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Konstaterer at selv når man FÅR noe gratis, så er det enkelte som synes det er på sin plass å sette premissene for regler om hvor og når og rekkefølge.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-20, 14:43   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: finn.no - mye respons, hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Konstaterer at selv når man FÅR noe gratis, så er det enkelte som synes det er på sin plass å sette premissene for regler om hvor og når og rekkefølge.

Ja, det er utrolig mye rart der ute.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no