Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ski til voksne skinybegynnere

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 23:05   #101
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg ønsker meg nytt snowboard jeg. Kanskje noen her er oppdaterte på dette? Det er nemlig ikke jeg.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 08:39   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Mine er nok litt lenger enn det idéelle, det var supertilbud på pakke og dermed litt utplukket. Men det ser ut til å funke veldig bra, jeg får god gli på flatene og godt fraspark oppover.

I det hele tatt tror jeg det har skjedd mye på skifronten siden vi sleit oss frem på 80-tallet med god gli kun bakover, MinaX. Skal du ha dem hjemme også? Teste lysløypen en hverdag?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:17   #103
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mine er nok litt lenger enn det idéelle, det var supertilbud på pakke og dermed litt utplukket. Men det ser ut til å funke veldig bra, jeg får god gli på flatene og godt fraspark oppover.

I det hele tatt tror jeg det har skjedd mye på skifronten siden vi sleit oss frem på 80-tallet med god gli kun bakover, MinaX. Skal du ha dem hjemme også? Teste lysløypen en hverdag?

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang, at skiene sikkert har blitt bedre siden den gang. Det lover jo godt da. Og så skal jeg ha lange nok staver, det var *litt* tungt å stave seg opp bakker med bakglatte ski og for korte staver.

Skiene skal bo på hytta, men om jeg liker å gå på ski kan det jo hende jeg impulskjøper noen å ha hjemme også. Er det lysløype her i området altså? Må vi ta t-banen for å komme dit?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:22   #104
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Altså, kan noen glupinger innen skivitenskapen forklare meg forskjellen på racingski og andre ski? Jeg aaaaner virkelig ikke hva jeg har, bare at det står Madshus super sonic på dem, og de er SMØRESKI (har lært noe nytt siden ifjor da jeg kjøpte de på salg) og trolig altfor korte (180) og usmørte. Men det glir greit nok nedover. PÅ alt slags føre hittil, faktisk. Jeg er ca 90 kg lett og 174 høy. Burde det ikke funke med så korte ski, eller hva er greia?

:snakk om å oute sin uvitenskap:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 23:18   #105
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.386
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Ta papirtesten, så finner du ut av det med lengda.


Mvh prøver å gjøre nytte avny kunnskap om et emne jeg ikke kan noe om.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:50   #106
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Altså, kan noen glupinger innen skivitenskapen forklare meg forskjellen på racingski og andre ski? Jeg aaaaner virkelig ikke hva jeg har, bare at det står Madshus super sonic på dem, og de er SMØRESKI (har lært noe nytt siden ifjor da jeg kjøpte de på salg) og trolig altfor korte (180) og usmørte. Men det glir greit nok nedover. PÅ alt slags føre hittil, faktisk. Jeg er ca 90 kg lett og 174 høy. Burde det ikke funke med så korte ski, eller hva er greia?

:snakk om å oute sin uvitenskap:

Du har nok alt for korte ski, ja. Jobber i sportsbutikk, og vi anbefaler fra 15 - 25 cm lengre enn hva man er. Men det er også veldig avhengig av spennet i skien. En racingski har et mye hardere spenn, og man trenger mere kraft for å tråkke skien skikkelig ned i bakken. Akkurat nå klarer jeg ikke å huske hvordan super sonic skien er..

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:57   #107
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

her står det litt om lengder på ski:

http://www.gsport.no/Informasjon/Gui...og-stavlengde/

men som sagt - spennet er også viktig.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:13   #108
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Altså, kan noen glupinger innen skivitenskapen forklare meg forskjellen på racingski og andre ski? Jeg aaaaner virkelig ikke hva jeg har, bare at det står Madshus super sonic på dem, og de er SMØRESKI (har lært noe nytt siden ifjor da jeg kjøpte de på salg) og trolig altfor korte (180) og usmørte. Men det glir greit nok nedover. PÅ alt slags føre hittil, faktisk. Jeg er ca 90 kg lett og 174 høy. Burde det ikke funke med så korte ski, eller hva er greia?

:snakk om å oute sin uvitenskap:

Du har racing ski, en light utgave vel og merke. De er antagelig stivere enn vanlige turski (jeg er usikker på om disse kommer med langspenn og dermed er en treningski eller om de er "racingprofil") og det kan forklare hvorfor de glir.. ellers så er også fraværenheten av smøring en veldig mulig årsak.. Du kan jo sjekke om det står "skate" på de i tillegg..

Hvis du skal smøre de, så bare ha bittelitt midt under foten først og se om det subber. Har du virkelig ikke merket at de er bakglatte?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 23:05   #109
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du har racing ski, en light utgave vel og merke. De er antagelig stivere enn vanlige turski (jeg er usikker på om disse kommer med langspenn og dermed er en treningski eller om de er "racingprofil") og det kan forklare hvorfor de glir.. ellers så er også fraværenheten av smøring en veldig mulig årsak.. Du kan jo sjekke om det står "skate" på de i tillegg..

Hvis du skal smøre de, så bare ha bittelitt midt under foten først og se om det subber. Har du virkelig ikke merket at de er bakglatte?

Hm... Det er ikke en ren skøyteski jeg har, DET er jeg sikker på. For de skal jo være veldig stive i spennet. Noe har jeg da fått med meg. Mulig det er kombiski? Men stive er de egentlig ikke, og subber nedi??? Det er ikke mye luft igjen under skia når jeg står på dem, det er nå iallfall helt sikkert. Kanskje derfor det funker uten smørning? Bakglatte? Næsj da.( faktisk ikke hatt problemer med det.)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 00:45   #110
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.167
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg har også kjøpt nye ski i dag. For rundt 13 år siden kjøpte jeg meg fjellski fordi vi sjeldent befant oss i oppkjørt løype. Nå trasker vi stort sett i løype og jeg ville ha vanlige ski. Endte opp med en skipakke fra Fisher og kombisko. Gleder meg til å prøve dem. Må bare hente dem først.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 01:21   #111
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Hm... Det er ikke en ren skøyteski jeg har, DET er jeg sikker på. For de skal jo være veldig stive i spennet. Noe har jeg da fått med meg. Mulig det er kombiski? Men stive er de egentlig ikke, og subber nedi??? Det er ikke mye luft igjen under skia når jeg står på dem, det er nå iallfall helt sikkert. Kanskje derfor det funker uten smørning? Bakglatte? Næsj da.( faktisk ikke hatt problemer med det.)

Det kan være en klassisk racing eller en skøyte racing. Antagelig er det en klassisk. Skøyteski skal være kortere enn klassiske, men om det er det, så står det på de.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 12:05   #112
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

I ren nysgjerrighet har jeg nå dobbeltsjekket hva som står på mine lekre, gule Madshusski fra ifjor, og det står ultrasonic, ikke super sonic. De er ganske mye smalere enn mine Madshus Lillehammer Torsion cap , men omtrent like lette. Og korte. Begge er smøreski, men aldri smurt. Jentungen min har helt like, gule Madshus ultrasonic ski (kjøpte vilt på salg ifjor :fornøyd: ), men hun har mer riktig lengde.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 12:39   #113
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg hadde ikke hørt om Supersonic, men bare antok at de inngikk i sonic-serien.

Lillehammer kjenner jeg godt til. Det er en turski som ikke er helt suveren... eller, det er en "påskeski", dvs fin for de som skal bruke de 2 turer i året. Så du har jo gått fra en ytterkant til en annen da... innen for skikte "ski for normale mennesker", hehe.

Jeg har tenkt å kjøpe Madshus Nordmarka selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:11   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg kjenner at dette var en nyttig tråd, til tross for at jeg er litt svimmel etter å ha lest den. Jeg kan gå på ski, jeg bare gjør det nesten ikke. Også liker jeg ikke nedoverbakker. Men en ting er sikkert, bruk aldri, aldri, aldri det der klistertape-herket! Det er umulig å få av, og skiene blir herpet. I tillegg til at det nesten ikke finnes føre det fungerer på.
Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg et sånt skitrekk og ta med Glitterbarnet opp i marka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:24   #115
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lillehammer kjenner jeg godt til. Det er en turski som ikke er helt suveren... eller, det er en "påskeski", dvs fin for de som skal bruke de 2 turer i året.

Hvah behager?

For å utvide min skikompetanse - hva er det konkret som gjør at den ikke er suveren? (Forklaring med teskje er nødvendig.) Innsving? Spenn? Materiale? Annen skiterminologi som jeg ikke vet at jeg trenger å kjenne til?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:45   #116
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvah behager?

For å utvide min skikompetanse - hva er det konkret som gjør at den ikke er suveren? (Forklaring med teskje er nødvendig.) Innsving? Spenn? Materiale? Annen skiterminologi som jeg ikke vet at jeg trenger å kjenne til?


Stiller meg også i kø for kunnskap, for jeg har jo ikke merket at de ikke var så suverene...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:33   #117
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Jeg har tenkt å kjøpe Madshus Nordmarka selv.

Jeg også

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:37   #118
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Hva ble konklusjonen på denne tråden? Veronal, ble du klok?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:41   #119
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Kjempeklok, men nå har jeg ikke tid til å skrive mer fordi jeg har en date med lysløypa. :svusj:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:01   #120
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

FP er bare så inspirerende...

Eldsten var vokst ut av alt sitt skiutstyr, så vi dro til butikken og skaffet ham en alpinpakke og en langrennspakke.

Som født-og-oppvokst alpinist har jeg gitt mine alpingener videre til barna. Men fra i år skulle vi være "ordentlig sport" og gå masse langrenn også. Fikk blod på tanden etter å ha fulgt med herinne. Årets to turer hittil har vært en stor sukses, faktisk, og langrennsløypene ligger omtrent utenfor døren, mot en halv time til alpinpistene.

Minsten arvet Skiklubbski etter storebror og Dibmann er fortsatt fornøyd med billigskiene som han kjøpte på Grønland (øen) for 10 år siden.

Storebror er nå stolt eier av en kuuuul Fischer RCS Sprint pakke, og mammaen...

Madshus Birkebeiner carbonski med støvler som har ekstra ankelforsterkning . Jeg ba om ski som kunne ta litt av mine alpinistfrustrasjoner (de skulle være maks stabile og styrbare) og jammen har jeg fått det. Et helt nytt liv etter billigski og smørefrie ski !

Takket være smøreråd i sportsbutikken (en gang med fiberklut, to lag grunnvoks, så blå spesial) er vi ikke bakglatte eller noe, og alt er bare ren fryd.

Tenk, at ungene nå faktisk MASER om å komme ut og stå langrenn

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no