Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har brukt boligstyling?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 09:58   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Noen som har brukt boligstyling?

Vi skal snart pusse opp og selge leiligheten i andre etasje her. Det er en tomannsbolig, 1. etg og kjeller har vi solgt.

Den er ca 90 kvm, 2 soverom, liten veranda og egen inngang nede.

Vi skal pusse opp litt enkelt. Dvs male alle flater. Sette inn et par skyvedørsgarderober. Men så er det da: den er jo helt tom. Leieboerne som bor der oppe nå har en 1.20 madrass og en smijern-enkeltseng som egentlig er våre. De kan vi jo bruke, men det er vel litt stusselig med en 1.20-seng uansett inne på 'master bedrom'

Og vi kan jo bære møbler opp selv, men da må vi være uten sofa og spisebord i flere uker mens salgsprosessen pågår.

Er det grei skuring å selge en tom leilighet, eller skal vi like godt fleske til med noen som styler og møblerer den for oss? Synes kanskje det er litt voldsomt en del av den stylingen, men samtidig ser det jo innbydende ut.

Er det noen som har tips om hvilke farger jeg skal bruke? Jeg er veldig glad i hvitt-hvitt, men ser at det kan bli litt kaldt. Oppgangen og 'gangen' oppe er panelt, mens resten er malbare 'glatte' flater. Vil gjerne ha samme farge over alt - type eggeskall - nesten hvitt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:30   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Vi hadde stylist når vi solgte leiligheten vår nå, jeg syns det var i aller høyeste grad verdt pengene. Vi leide jo ikke møbler, da, men jeg tror nok jeg ville gjort det fremfor å selge en tom lielighet. Det kommer jo litt an på hvor attraktivt objektwet er i utgangspunktet, da.

Jeg syns definitivt du skal gå for eggeskallhvit over det hele, og så velge en kontrastfarge som ikke er for skarp, type grønn eller burgunder, og ta det opp i gardiner, sengetepper, puter og vaser/blomsterkrukker over hele leiligheten.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 11:59   #3
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Vi brukte det ikke, og var ekstremt heldige med salget (solgte nå i januar). Vi har gjennomgående eggehvit på absolutt alle flater, og ryddet ut mye. Det blir jo en annen problemstilling, men vi solgte to dager etter første visning. Dermed hadde det ikke blitt lenge uten møbler dersom vi skulle gjort det slik du tenker.

Det kan være at det hjalp at det var mørkt ute, men det fremstod ikke kaldt i det hele tatt, mange stearinlys, blomster, varme tekstiler i stue, hvitt på barnerom/soverom.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:45   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Hvis det er en farge som heter eggeskallhvit så tror jeg at jeg går for det. På alle vegg-flater og så helt hvite karmer osv, det bør vel bli greit.

FIkk pris nå på 15000 da fikk vi beholde møblene i tre uker. Vanskelig å si om det er verdt det, men det er nå litt styr å gjøre det selv da, og jeg må sikkert kjøpe inn ting for å pynte med også for noen hundre- eller tusenlapper alt etter som. Tror muligens vi skal gå for det.

1. etg som vi bor i selv valgte vi å ikke leie styling på, her er det jo møblert. Bare ryddet MYE og vasket veldig grundig. Fikk vel ikke helt den prisen vi håpet på, men tror ikke det skyldtes manglende styling. Vi hadde 1 og en halv ivrig kjøper, men dessverre så var kona til den halve mannen ikke interessert i å bo i vårt område. Og det må som kjent to til for å få skikkelig fart på en budrunde.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:50   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Altså, den som _heter_ eggeskallhvit er egentlig gul. Og styr for guds skyld unna hvit narciss.

Ellers er det ikke sitronene som selger kåken. :gammelt jungelord:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:52   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Så du mener som meg - helt hvit AC?

Jeg innser at det finnes folk med 'beigere' preferanser enn meg. Og denne leiligheten har vel en målgruppe 1-barnsfamilier, eller aleneforsørgere vil jeg tro - som ser verdien av å bo i et barnevennlig 'villastrøk'. Det er ikke hardcore designfolk som kommer til å flytte inn tror jeg. Men det er vel OK at den ser OK ut.

(det 'verste' er at det nye huset vårt er tvers igjennom off-white. Og det er ikke noe jeg kommer til å gjøre noe med. Får rekalibrere meg og finne noe som passer, da alt er nytt og fresht)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:57   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Helt hvit. Jepp.

...og eneforsørgere kan være hardcore designfolk, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:58   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

[quote=alfaCharlie;2073361] Og styr for guds skyld unna hvit narciss.

Er det den som er litt råsa?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 21:58   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Eggehvit, folkens. Eggehvit. Ikke eggeskall, og ikke eggeskallshvitt. Eggehvit. Det er den man bruker når man skal male "hvitt". Hvis man ikke skal bruke jotaplast eller noe. Det blir VELDIG sterilt.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:03   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

:liker jotaplast:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:04   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Listen to the genious. Eggehvit. Man maler med eggehvit. Se hva Salt sier.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:05   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Listen to the genious. Eggehvit. Man maler med eggehvit. Se hva Salt sier.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:06   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Helt hvit. Jepp.

...og eneforsørgere kan være hardcore designfolk, altså.

Så klart kan de det

Men ikke de som flytter inn oppe hos oss. Det er ikke så mye kulturelite her, som jeg har lagt merke til i hvertfall.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:08   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Man kan male med jotaplast også. Dog har Salt selvfølgelig den safe løsningen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:08   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Hele kjelleren min er hvit-hvit og jeg liker det, særlig på de grove murveggene.

Her oppe i hovedetasjen er det panel i 'beige' - men det er for mørkt til glatte vegger, vil bare se skittent ut, men helt OK for panelet. Tror den heter EVA.

Men OK - jeg stoler på deg Salt. Eggehvit blir det i den leiligheten oppe! Jeg tror det kanskje passer bedre enn helt hvit i den leiligheten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:32   #16
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Eggehvit, ja. Den er virkelig ikke kald i uttrykket. "Ren" hvit blir ofte litt blålig, da kan man snakke kald. Vi har ikke en eneste vegg i hele huset som ikke er eggehvit.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 22:40   #17
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Noen som har brukt boligstyling?

Det er viktig å få frem mulighetene med rom ved salg. De som er på visning skal kunne se for seg å bo der. Og inntrykket av leiligheten bør være møblert og luftig, slik at den ikke føles for trang.

Soverom vises med pen seng, spisestue som spisestue, stue med sofa. Tv trengs ikke om det ikke forfiner stuen. Alt overflødig rot fjernes. Familiebilder, klesrot, rot på kjøkkenbenk og i seksjoner. Det eneste som trengs å stilles ut på fremvisning er selve stylingen, som er der som et kompliment til innredningen. Innredningen er der for å komplimentere selve leiligheten. Det er den som skal komme frem på sitt beste, så valgene om hva som skal fremvises må være ut i fra å vise frem det.

Lykke til!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no