Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva står på TO DO-lista di før jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-20, 23:13   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Hente en gave, levere noen gaver, pakke inn gaver.
Lage kokosboller og kokosmakroner, bake rundstykker
Planlegge + handle mat
Pynte hus og tre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 23:21   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Rydde før vaskehjelpen kommer
Sende inn handlelisten til Meny for hjemlevering
Pynte huset
Pynte treet

Og bake smultringer med mamma

Lave skuldre i år.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 07:58   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Rydde - det er et evighetsprosjekt her i huset. Sånn ellers er det å pakke inn julegaver, bake osterundstykker, kjøpe inn godis og kanskje bake noe andre greier. Kommer i mål i år og.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 08:05   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Ja, det er nettopp det. Man kommer alltid i mål. Selv det året jeg bodde mesteparten av høsten på sykehuset, ble det jul i stua og gaver til familien. En juleduk, litt dunkel belysning og vips er det stemning.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 08:27   #25
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Bake sandkaker
Pynte juletre

Uvanlig lave skuldre her også i år.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 08:38   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Rydde, kjøpe julegaver, pynte, handle inn mat. Det meste altså, men det er helt normalt - har heldigvis fri fra imorgen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 09:02   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Her gjenstår:

- litt grundig helgevask
- pynte juletre
- kjøpe diverse juleblomster
- bake rundstykker
- koke og presse lammerull
- handle siste rest av mat

Kanskje baker jeg litt ekstra eller lager litt konfekt hvis jeg føler for det

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 09:37   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg må fortsatt:
- Pynte juletre (det skal jeg gjøre i helgen. Gleder meg)
- Handle mat (neste uke, kjøper pålegg etc. fra ferskvaredisk, og kan ikke gjøre det tidligere hvis ting skal holde seg)
- Vaske (vaskehjelp er her torsdager og dvs. at vi må vaske selv neste uke)

M.a.o. veldig overkommelig. Ferdig med gaver for lenge siden, har til og med pakket dem inn. Droppet julekort i år, angrer litt for da får jeg tydeligvis ikke noen heller (sendte aldri til mange flere enn jeg skrev til, så hadde håpet det ble sånn i år, men ikke foreløpig). Har ikke bakt så mye i år. Vi spiser nesten ikke julekaker selv, og mange advents- og julebesøk utgår jo i år.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 10:11   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg skal
- vaske huset
- pynte til jul (gjøres tidligst 22., kanskje 23.)
- handle det siste av mat
- lage en porsjon brente mandler

Ellers har jeg ikke mer jeg må gjøre, egentlig. Skal riktignok ha deler av familien til klubb (raspeballer) på søndag, men det er vel strengt tatt ikke å forberede til jul.

Frøkna vil gjerne ha mer julebakst, men det har hun tenkt å ta seg av selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 16:50   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Lage kryddernøtter
Bake kjeks eller en eller annen type julekake
Bake rundstykker til frokost på julaften

Det et planen. Men det er ikke noe som må gjøres så jeg ser an humør og dagsform.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 17:02   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Har ikke helt kontroll egentlig, men vi mangler noen gaver, noe av maten og så må jeg hente en pakke og vi må ha godteri til julestrømpene. Jaja, det går. Bake litt i helgen, huset er ganske pyntet allerede, og så tar vi en vanlig helgevask i helgen.

Jeg tror ikke det er så mye jeg gjorde før som jeg ikke gjør nå. Jeg skriver ikke julekort for hånd lenger, det er vel en ting. Og stresser mindre generelt. Mannen har gjort mye mer julegreier de siste årene, det senket skuldrene en del. Akkurat i år har vi blitt stuck med å kjøpe julegaver til ungene fra mange andre, og da glemte vi litt at de skulle få fra oss. Men det rekker vi.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 17:09   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Hmmm,
Pakke inn gaver
Handle inn mat (mannen gjør det etter liste)
Bake rundtykker
Pynte til jul

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 18:01   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Pakke inn, ja. Mulig jeg faktisk trenger en liste.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 19:16   #34
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg er i mål med det meste, men må bake julebrød, levere gaver, støvsuge, skifte på senga og pynte juletreet.
Kanskje jeg skal lage en sukkerfri konfekt og bake noen ekstra havrekjeks.

Jeg vaska ferdig kjøkkenskapene mens jeg var i åpningsfasen av fødselen. Av en eller annen grunn må jeg vaske kjøkkenskap før jul.

Jeg tror ikke jeg har sluttet med noe jeg tidligere gjorde, men jeg baker færre ting (og mindre mengder) enn før.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 19:22   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Vi pusser opp og har huset fullt av folk. Så jeg håper vi får kjøleskap og benkeplate klart til jul, kanskje en stjerne i vinduet tilogmed...

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 19:27   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Vi er visst tomme omtrent for julekaker, har bare noen få serinakaker igjen! Jaja, det er nå de er gode og selskap og besøk skal vi jo ikke ha. Mamma baker runde to med pepperkaker med dem i morgen. Så tenker jeg å lage rundstykker. Mulig det blir med det. Kjøpe smultringer fra bua og fryse ned.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-20, 23:33   #37
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Pakke inn resten av julegavene (ikke mange)
Strikke 2 vottepar til som skal gis bort i gave
handle inn siste rest av mathandling
Lage fudge
Lage tomtatsild
Vaske hus (eller, mesteparten av det tar mannen)
På lille julaften pynte tre og hus og det var det.

Jeg har fri fra mandag av, så jeg har god tid til å få gjort det jeg skal, så dette blir bare kos.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-20, 00:09   #38
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Julekort: Utført
Julekaker: Yngste og jeg er nesten i box der.
Julepynting: Lillejulaften.
Juletreplukking: Må høre om det går i år. Hvis ja, mandag eller tirsdag antar jeg. Hvis nei må Helten kjøpe noe.
Vi rekker det vi rekker og det blir jul uansett.

Jeg siterer meg selv jeg.

Julegaver er mer i boks enn jeg trodde, siden Helten har fulgt med på praten og aksjonert. I dag har jeg fått forsikring om at vi kan plukke juletre. Hurraaaaa!!!

I tillegg har vi to hus å rydde, Mutter'ns og vårt. Vi rekker det vi rekker. Det ble jul også det året jeg, i desember, kom rett fra begravelsen til Tante for å finne Fatter'n død i sin leilighet, med begravelse 19.12. Når det gikk bra går alt bra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-20, 08:48   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg er ferdig med det meste. Må pakke inn gaver til ungene som drar til faren i morgen.
Så har jeg noen smågaver igjen, men de tar jeg i neste uke.

Skal koke grøt i dag og ha familien på julegrøt, når det er ferdig så har jeg gjort mitt.

Siden jeg skal være alene i jula så er det ikke så mye handling som trengs.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-20, 09:06   #40
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg er ferdig med alt.

Vi reiser bort store deler av jula, så det er mindre å forberede hjemme. Jeg pleier å ta en litt grundigere husvask på nyåret en gang, nå er det jo så mørkt at ingen ser om det ikke er så gullende rent over alt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no