Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor ofte bytter dere sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-20, 11:08   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår er et par mnd gammel.

Vi har bodd her i 13 år og hatt tre sofaer. Den første fulgte med huset, og var kanskje 15 år-ish når vi flyttet inn. Nummer to arvet vi av min bror (de kjøpte leilighet som var for liten til sofaen), denne har vi fortsatt i kjellerstua. Vil tro den er rundt 10-15 år den også. Den nye er den første vi har kjøpt ny.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:09   #42
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

I kjellerstua har vi en sofa kjøpt ca i 2003. Den er kvalitet og behandlet pent, og jeg tenker fortsatt på den som "ny", og regner med den varer i mange år til.

I stua har vi arvesofa fra svigerbestemor, tror den er kjøpt på 50-tallet. Den er trukket om en gang, og blir det forhåpentligvis igjen nå i løpet av høsten. Må bare finne ut om møbeltapetsereren har tid i kalenderen. Jeg liker møbler som kan arves av barnebarna!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:26   #43
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi er på vår tredje siden 1996.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:46   #44
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Muligens nr fire ila 25 år. IKEA Ektorp ble slitt, Brunstad sofaen hoppet eldste en stor pute sønder og sammen, veldig vanskelig å skaffe nytt og en form og størrelse som ikke passet ny bolig. En Bolia sofa hvor putene alltid var trykt sammen og stygge, ble solgt for en svært god pris. Nå ny IKEA, men alle trekk er falmet og putene er ikke bra.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:52   #45
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

4-5 år. Den erstattet den jeg kjøpte da jeg plutselig ble separert i USA og måtte ha sofa. Hvit ikea skinnsofa som var liten og lite praktisk i lengden. Ble gitt til byttebua etter ca 4 år. Den jeg har nå er bedre kvalitet og mer tidløs i form og farge. Satser på å ha den leeenge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 11:52   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den vi har nå har vi hatt i 1.5 år. Den forrige ble kjøpt i 2001. Vi bytter generelt ut veldig lite møbler.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 12:26   #47
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

På tjue år har vi slitt ut tre sofaer. Katter har bidratt en god del på den fronten, skal sies.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 12:33   #48
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Her lever de 5-7 år, men vi er mange da. Det ene barnet er jo flyttet ut, så kun fem nå. Pluss en katt. Likevel er sofaen vår nå såpass slitt at den lever nok ikke lengre en den forrige.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 12:47   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi bytter ikke ut møbler så ofte - den sofaen vi har nå er kjøpt i 2011-ish. Da byttet vi ut monstrumet av en sort skinnsofa som mannen hadde da vi flyttet sammen.

Egentlig kan jeg godt tenke meg en større sofa enn det vi har nå (vi har bare 3-seter og en stol) - men når alt kommer til alt er det sjelden vi har behov for mer.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 15:21   #50
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vår forrige sofa hadde vi i 15 år, da var det ikke mer igjen av den. Vår nåværende sofa er 9 år og jeg trodde at skinnsofaen fra Ikea ville vare nærmest evig, men dengang ei. Synd, for skinnet er blitt skikkelig fint etter hard bruk, men jeg ser begynnelsen på slutten for å si det sånn. Den blir råbrukt av mange mennesker hele tiden, den blir hoppet i, sovet i og spist i og jeg aner virkelig ikke hva slags sofa vi skal kjøpe når denne kneler. Tror jeg bør vente til minstemann blir et par år eldre og slutter med parkour i stua.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 16:02   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi er dårlige på utskifting. Jeg er glad i de tingene vi har og tar vare på det.

Da jeg traff mannen i 1999 hadde han en gammel slitt hjørnesofa. Den stod til vi byttet i 2008 og den har vi enda. Den ser ny og fin ut fortsatt. Har formskum i putene så de er ikke nedsittet eller slitt i det hele tatt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 17:30   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Den jeg har nå kjøpte jeg i juni. og jeg ser for meg at jeg skal ha den noen år. Den forrige var nok bare 5-6 år, men av elendig kvalitet så derfor byttet jeg den ut når jeg fikk råd i år. Før det hadde jeg en sofa jeg kjøpte brukt, og den ble byttet ut fordi den var slitt og egentlig for stor til stua.

Før vi flyttet hit hadde vi en skinnsofa som min daværende mann ville ha, kjøpt brukt. Også har jeg hatt noen til, men bare 2 av dem er kjøpt helt ny, og byttet ut fordi de var utslitt eller for stor.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 17:38   #53
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har sofaer som er 15-18 år som vi planlegger å bytte ut nå. jeg synes det er vanskelig å orientere seg i jungelen av produsenter. Jeg forstår ikke helt hvilke modeller og produsenter som har neo som varer. Jeg gidder ikke bytte etter 10 år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 18:05   #54
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har hatt tre sofaer siden vi kjøpte leilighet i 1999. Den første arvet vi fra mamma og pappa som kjøpte den tidlig på 80-tallet. Hadde den i 2-3 år. Deretter kjøpte vi fra IKEA. Den vi har nå er vel rundt 10 år gammel og vi har ingen planer om å bytte den ut. Den er fortsatt fin og god å sitte i. Litt mørk i stoffet men det fikses lett med noen fine puter og pledd.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 18:16   #55
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi kjøpte en IKEA Stckholm 3,5-seter i 2007 og den har eksmann fremdeles. Vi hadde i tillegg to tresetere fra Skeidar som var ca 4 år gamle da vi flyttet fra hverandre. Pga faktorer som visning o.l. overtok jeg sofaen som var i mitt nye rekkehus, og solgte siden de to Skeidarsofaene til en FP-er
Aner ikke hvor gammel denne sofaen min nå er, men det er en stor hjørnesofa med sjeselong og den er genial

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 18:40   #56
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi har to sittegrupper i stua og en i kjellerstua. I stua står en toseter og treseter, de kjøpte vi til vårt første hjem i 2007. Der står også en hjørnesofa i TV-kroken, den kjøpte vi i 2010, da vi overtok dette huset. I kjellerstua sto lenge en sofa i et eller annet slags jukseskinn, den hadde vi med oss fra 2007-huset. Vi fikk den gratis av mannens slektning med jobb i møbelbutikk, fordi den sprakk opp i sømmene og kjøper reklamerte på den. Etter tolv år hos oss var det ganske klart at den hadde gjort sitt, så i fjor kjøpte vi ny. Vi har ingen planer om å skifte ut noen av sofaene før de er oppbrukt.

I tillegg har vi en sovesofa fra ca 1998 (fra jenterommet mitt), som nå står på mitt kontor, og en sovesofa fra 2011 på mannens kontor. Førstnevnte brukes kun som vanlig sofa. Og ja, vi er fire introverter og en ekstrovert som liker å be folk, så vi trenger så mange sofaer i så mange rom. (Jada, vi hadde klart oss med færre sofaer og mindre plass om vi måtte.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 19:47   #57
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Jeg tror jeg er på den 11. sofaen siden 1999. Ikke så lett å huske.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 20:05   #58
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi er vel på vår tredje, har bodd sammen i 17 år eller noe sånt. Den første vi kjøpte var en fantastisk sofa som vi først hadde i stua, og så satt i kjellerstue/filmrom da vi kjøpte noen gyselige liksom-skinn-sofaer. Etter å ha slitt ut de sofaene tok vi i bruk igjen den første vi hadde. Etter noen år forsvant den ned i kjellerstue igjen (i en annen bolig), og vi kjøpte den vi har nå. Det er en større U-sofa, men jeg likte bedre å ligge på den forrige. Sist vi flyttet fikk vi den ikke inn døra til kjellerstua, så da ga vi den bort til noen ekstremt takknemlige arbeidsfolk, som jeg håper fortsatt koser seg med den.

Den vi har nå blir jeg ikke helt god venn med. Putene sklir (vi har kjøpt noe anti-skli som ligger under putene, men det hjelper ikke så mye), ryggputene ser tydelig slitne ut, jeg ville gjerne hatt ryggstøtte hele veien langs veggen og trekket er ekkelt. Men den ser jo for så vidt grei ut, og jeg ønsker meg noe som ligner, så når jeg foreslår å bytte den ut får jeg ikke med meg mannen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:16   #59
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Vi hadde ein sofa frå 2001 til ca 2010 (den overlevde tre småbarnstreff), den vi kjøpte då har vi enno.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:39   #60
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter dere sofa?

Sofa bytter vi når vi må, i følge avkommet et eller to tiår senere. Vi flyttet sammen i 1985 og fikk en godt brukt sofa fra 50-tallet av svigers. Den var egentlig sittet i stykker allerede og ble byttet ut i ny 2+3 skinnsofa fra IKEA året etter. 3-seteren ble ditchet i fjor høst, da gå vi opp reparasjon nr 3 på understellet. Toseteren skal få bli med på flyttelasset. Utover det skal vi klare oss med de stolene vi har fra 50- og 80-tallet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no