Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-20, 14:48   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Jeg lurer på hva dere tenker om dette.

Nå hadde vi først en personlig rettet tråd om JKR og transpersoner (knyttet opp mot hvordan man skal relatere seg til det hun twitret når man har barn som er HP-fans). Deretter fikk vi en spin-off som diskuterte det JKR har skrevet, og mange refleksjoner rundt temaet.

Det som jeg lurer på er:
Hva tenker dere om at vi diskuterer og media dekker JKR (som er en privatperson, uten noe makt, bortsett fra "influencer" makten) kontra at vi nesten ikke leser noe om valget i Polen og hvordan polske LGBT personer kommer til å få det fremover? Personlig opplever jeg det likt i andre medier

Tror dere dette skyldes en tilfeldighet?
Opplever dere det anderledes i andre medier (at Polen blir diskutert mer enn JKR)?
Hva tror dere dette skyldes? (Hvis dere ikke mener det er en tilfeldighet)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 19:16   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Det er ikke noen stor overraskelse at dette forumet generelt er mer opptatt av Harry Potter enn polske folks rettigheter. Jeg har mange polske venner og har feeden min full av problematikken der borte, både mht LGBTQ og abortrettigheter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:07   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke noen stor overraskelse at dette forumet generelt er mer opptatt av Harry Potter enn polske folks rettigheter. Jeg har mange polske venner og har feeden min full av problematikken der borte, både mht LGBTQ og abortrettigheter.

Hvorfor tenker du det? Fordi det var JK Rowling som ble tema og ikke valget i Polen? For det tenker jeg handler mer om at mye av det vi snakker om her inne handler om barna våre og kanskje de mer "ufarlige" temaene. Det betyr ikke at vi ikke bryr oss om det.

Jeg syns for øvrig utviklingen i Polen er skremmende, og syns at de underliggende strømningene i det polske samfunnet som dette reflekterer tyder på at det er enkelte sider ved historien som man er i ferd med å glemme.

Jeg har for øvrig en 12-åring som er lidenskapelig opptatt av det som skjer i Polen, av LGBTQ-rettigheter og av BLM, så det er i alle fall ofte nok tema her hjemme. Vi er ganske så enige om at minoriteter skal vernes, at det er viktig å ivareta rettighetene deres både aktivt og gjennom støtte når det er det som trengs. Så det er mer samtaler enn diskusjoner.

Det jeg undres mest over er de erkekonservative strømningene i samfunnet, og jeg lurer virkelig på hva all frykten for det som er annerledes kommer fra. I alle fall frykten for den annerledesheten som virkelig ikke skader deg eller dine på noen som helst måte. Fjerning av rett til abort handler jo om å kontrollere kvinner. Hatet mot LGBTQ skjønner jeg bare ikke. Hvorfor skal man hate og frykte noe som overhodet ikke skader deg? Men som handler om mennesker som ønkser å leve fritt og uttrykke seg i tråd med egne tanker og følelser.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:12   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Tja, basert på ørten tråder om Harry Potter og null tråder om noe som helst som skjer i Polen.

Jeg tviler ikke på at folka bak nickene bryr seg om andre ting, men forumet som sådan vitner ikke om det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:23   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Det er to (nyere) tråder som handler om JK Rowling og kontroversen knyttet til hennes holdninger til transpersoner. Og nå en tråd om Polen (som for såvidt knyttes opp mot JKR-trådene, men likevel er om valget i Polen).

At vi drøfter transpersoners rettigheter i lys av Rowlings uttalelser handler vel kanskje om at hun tidligere har blitt oppfattet som en som er opptatt av LGBTQ-rettigheter, og så er det ting som kan tyde på at T og muligens Q ikke er en del av det hun er positivt innstilt til. At vi ikke i like stor grad diskuterer LGBTQ-rettigheter i tidligere Øst-Europa og Russland handler vel om at dette jo ikke er direkte nytt, men at det er kommet mer opp i lyset de siste årene. Altså en utvikling som er skummel, men ikke like overraskende som JKRs uttalelser.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:40   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Slik jeg ser det, er det ikke så mye å diskutere rundt utviklingen i Polen, for jeg tror det fleste/alle her inne er enige om at det er veldig problematisk. Uttalelsene til JKR ser folk litt forskjellig på, og da blir det diskusjon.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:41   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke noen stor overraskelse at dette forumet generelt er mer opptatt av Harry Potter enn polske folks rettigheter. Jeg har mange polske venner og har feeden min full av problematikken der borte, både mht LGBTQ og abortrettigheter.

Ja, ok. For min del er det slik at jeg ikke ser noe her (jeg "kjøper" for så vidt Gaia sin forklaring om at dette er et forum for foreldre og slik sett er JKR en mer foreldrerettet innfallsvinkel). Men jeg ser denne "skjevheten" i mainstreet media, jeg ser heller ingenting på FB (har ingen polske venner, men en del som er opptatt av LGBT, men det er lite diskusjoner i min feed generelt. Ingenting på insta.

Dette er jo nettopp grunnen til at jeg er nysgjerrig til om andre opplever det samme. Er det meg, eller er det et generelt trekk i media?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:43   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Slik jeg ser det, er det ikke så mye å diskutere rundt utviklingen i Polen, for jeg tror det fleste/alle her inne er enige om at det er veldig problematisk.

Hmmm, vi har en kjempelang tråd om Trump? Og diskusjoner om en god del amerikanske problemstillinger. Det er vel ikke så mye å diskutere der heller?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:43   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er to (nyere) tråder som handler om JK Rowling og kontroversen knyttet til hennes holdninger til transpersoner. Og nå en tråd om Polen (som for såvidt knyttes opp mot JKR-trådene, men likevel er om valget i Polen).

At vi drøfter transpersoners rettigheter i lys av Rowlings uttalelser handler vel kanskje om at hun tidligere har blitt oppfattet som en som er opptatt av LGBTQ-rettigheter, og så er det ting som kan tyde på at T og muligens Q ikke er en del av det hun er positivt innstilt til. At vi ikke i like stor grad diskuterer LGBTQ-rettigheter i tidligere Øst-Europa og Russland handler vel om at dette jo ikke er direkte nytt, men at det er kommet mer opp i lyset de siste årene. Altså en utvikling som er skummel, men ikke like overraskende som JKRs uttalelser.

Ja, det kan selvfølgelig godt tenkes. Og så er det jo et mye lettere tema for forumtråder med lettilgjengelig informasjon i de vanlige mediene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:50   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hmmm, vi har en kjempelang tråd om Trump? Og diskusjoner om en god del amerikanske problemstillinger. Det er vel ikke så mye å diskutere der heller?

Ja, det har du rett i. Det tyder på at vi har mer behov for å gruffe og ventlere om Trump enn rettighetene til LGBTQ, og det er trist, men kanskje ikke så overraskende?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 22:53   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, det har du rett i. Det tyder på at vi har mer behov for å gruffe og ventlere om Trump enn rettighetene til LGBTQ, og det er trist, men kanskje ikke så overraskende?

Jeg tror, men vet ikke at a) Enten er det noe med måten jeg mottar nyheter på (jeg er så irritert på FB for at jeg ikke kan styre det selv) b) Eller så skjer dette fordi at vi i hovedsak får insperasjon til diskusjonene fra mainstreem media. Trump er mye - veldig mye - i media. Polen er det ikke, og hva som er skjedd i Ungaren aner jeg ikke. Jeg kan jo finne det ut, men har ikke fått det "presentert"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 23:20   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Jeg tror nok også det handler litt om hvor "viktig" et land er for oss. De aller fleste nordmenn har et forhold både til USA og Storbritannia, og et mer nyansert syn på hva som skjer der, politisk. Mens for mange så Polen stedet hvor "håndverkere og vaskefolk" kommer fra (for å sette det litt på spissen). Og kanskje et sted å reise på ferie. Men ikke så mye mer enn det. Det er ikke sånn at den jevne nordmann tenker at hen vil påvirkes av valgresultatet i Polen, mens vi VET at hele verden påvirkes av hvem som sitter ved makten i USA eller Russland. (Ikke at vi trenger å lure på hvem som kommer til å sitte med makten i Russland de neste tiårene...)


Sist redigert av Gaia : 16-07-20 kl 01:43.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-20, 23:55   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Litt på spissen?

Det er vel dog dessverre helt korrekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 00:09   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, det har du rett i. Det tyder på at vi har mer behov for å gruffe og ventlere om Trump enn rettighetene til LGBTQ, og det er trist, men kanskje ikke så overraskende?

Man kan jo enkelt kombinere Trump og Duda, siden Trump har tweetet gratulasjoner til sin «gode venn, Duda».

Sånn generelt har jeg inntrykk på at det er minst like mye fokus på Polen og politikken det som JKR - det er vel først nå nylig det har blitt en sak her i Norge, men hun har jo tweetet dette en god stund? Eller er det jeg som ikke følger med i timen?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 00:17   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

For min del er jeg både opptatt av og dypt bekymret for situasjonen i Polen med mer, eksspionpresidenten som kjøper seg livsvarig makt ved å få valget til å handle om pensjon og som gjør sitt for å røre opp i andre land, inkl Trump og forsåvidt også mange norske kommentarfelt, hvor det for ofte er opplagte trollfabrikkprofiler som sprer gørr.

Jeg tenker at det som blir debattert ofte har sitt utspring i det mediene skriver noe om.
Vi speiler den virkeligheten vi er en del av, også på FP.

Norske medier har hver sine «oppdrag», og det er få som i det oppdraget har noen fullstendig utenrikspolitisk profil. Med nedgang i abonnementer får mediene mindre mulighet til redaksjonelt arbeid over tid, dype saker og opplysningsoppdraget, og må leve fra hånd til munn på klikk. Og hva er det vi klikker oss inn på? Kjendiser, sex og mord, «naken neger jager greve med øks».

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 00:24   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

I mitt miljø er det ganske stort fokus på Polen, muligens både fordi jeg kjenner mange liberale fra Polen (overlapp med de Mave kjenner, tenker jeg) og mange skeive og skeive aktivister som skriver mye om det på Facebook. Jeg leser også Blikk. Situasjonen i Polen er ikke akkurat ny, selv om det har tilspisset seg i det siste. Det er det samme over hele østeuropa, egentlig, og det snakkes det mye om i mine miljøer, fordi det i stor grad går ut over kunst, kultur og liberale holdninger.

Jeg syns mainstream media skriver noe om det, det er ikke helt borte, og det har vært skrevet masse om valget. Men rent generelt er norsk presse ekstremt dårlig på utenriksstoff, og nordmenn er generelt lite interessert. Når husker du sist at utenriks var noe som helst tema i en valgkamp, f.eks? Det er selvfølgelig litt høna og egget. Hvordan kan man bli interessert i noe man får høre lite om, og om man ikke er interessert, hvorfor skal man skrive om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 01:01   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Jeg har homofile bekjente som naturlig nok har vært svært engasjerte i hvordan Polen håndterer LHGBTs rettigheter, og polske kollegaer og tidligere ansatte, som oppriktig bekymrer seg over valgresultatet og forteller villig vekk om HVORFOR de skulle ønske at det ikke var Duda som vant. Usikker på om jeg hadde visst såpass mye om jeg ikke fikk informasjon via disse kanalene.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 03:23   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Nå har ikke jeg fulgt så godt med, men hadde ikke fått med meg meningene til JK Rowlings før jeg leste om det her. Men ugreiene i Polen har jeg da hørt mye om. Mi primære nyhetskilde er nok radio. Ispedd Aftenposten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 09:20   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror nok også det handler litt om hvor "viktig" et land er for oss. De aller fleste nordmenn har et forhold både til USA og Storbritannia, og et mer nyansert syn på hva som skjer der, politisk.

Tja, jeg tenker min foreldregenerasjon var opptatt av England og USA. Min generasjon er opptatt av USA og mine barn er opptatt av Asia ("morsomt" nok - og sikkert noe Tallulha kan mye om, ser det ut som om det er kulturen som er markøren. k-pop etc, men også dette ordet ... søt, kuwai, denne blandingen mellom voksen og barn etc)

Men jeg snakker meg litt bort. Polen er utvilsomt et viktig land for oss. Det sjette største landet i EU (regnet i folketall). Jeg vil nok tro at Polen i praksis er viktigere for oss enn USA.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-20, 09:53   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)

Jeg tror også Polen er viktigere for oss, men jeg tror vi føler oss viktigere enn dem, og bryr oss derfor ikke. De er jo bare «the help», tjenerne til den vestlige verden. Bare se h or mye rasisme og hets polske får i Storbritannia. Den rasismen lå i bunn for mye av brexit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no