Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-20, 23:56   #41
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi er også ferdige. Konfirmant og foreldre er veldig fornøyde og slitne nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-20, 00:19   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så hyggelig å høre, Apan og Morella!

Noen gode tips til oss andre?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-20, 10:00   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan har det gått i dag?

Lykke til i morgen, Hondacrv!

Takk! I dag skjer det faktisk!

Tips: Finn mange sterke menn som kan hjelpe til og rydde etterpå.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-20, 10:41   #44
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Håper dere får en flott dag, Hondacrv!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-20, 11:56   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Takk! I dag skjer det faktisk!

Tips: Finn mange sterke menn som kan hjelpe til og rydde etterpå.

Vi har det hjemme, så det er ikke så mye å rydde. Låner et hagebord bare og kanskje noen stoler.

I går plantet jeg lyng i krukker foran inngangsdøren. Det ble pent. I dag er det så varmt at det ikke blir luking. Får ta litt noen kvelder til uken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:52   #46
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi hadde konfirmasjon i går. Det var en helt fantastisk dag! Flott gudstjeneste i Nidarosdomen. Få mennesker tilstede og bare en håndfull konfirmanter siden det hold holdt fire gudstjenester, men det gjorde det nesten mer høytidsstemt og spesielt enn ellers. Nydelig middag på en av byens bedre resturanter, og vi avsluttet hjemme med hageselskap i det fine været. Konfirmanten strålte. Jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på hvor flott en dag det ble, og den fantastiske lille jenta mi som er blitt en ung vakker kvinne.

Disclaimer: skrevet under emosjonell påvirkning dagen derpå.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:57   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

ElinM: Så flott! Kan se for meg stemningen i Nidarosdomen!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:12   #48
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Samme her, eg er så glad så glad for at dagen blei så vakker og god. Dei to familiene som er involverte er like glade i kvarandre sjølv om me er skilt, og nydelige taler, masse humor, knallgod mat og alle var like glade for at me fekk gjennomført. Heilt nydelig dag, PG konfirmanten strålte. Puh!

Og det er faktisk lov med kjensler dagen etter dette; me har venta lenge og hatt ein vanskeligere jobb enn den me hadde hatt uten korona.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:29   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så fint å lese om koselige opplevelser og vellykkede feiringer og seremonier på tross av situasjonen!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:00   #50
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Fikk lyst til å legge ved et bilde. Utgangsprosesjonen, under rosevinduet og mellom/under de mektige orgelpipene til Steinmeyerorgelet. Tenk dere den mektige opplevelsen, musikken omslutter deg og går rett inn i margen på deg.

Jeg tror vi alle egentlig er glade for at ting ble som de ble. Det har vært en rar tid, og litt krevende for mange. Men for oss har det også vært bra, på mange måter. Vi rakk å pusse opp kjøkken, gårdsplass og gjort mye i hagen, før konfirmasjonen. Jeg hadde ingen eksamener hengende over meg. Og ikke for å snakke om at den 10. mai, da konfirmasjonen egentlig skulle vært, lå det 10 cm med nysnø her. Nå derimot satt vi ut i hagen helt til de siste gjestene drog i ni- tida om kvelden. Da hadde vi vært sammen i nærmere 12 timer, fordi gudstjenesten begyne allered klokka ti.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg received_594861404537668.jpg (13,1 KB, 94 visninger)
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 12:57   #51
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Fikk lyst til å legge ved et bilde. Utgangsprosesjonen, under rosevinduet og mellom/under de mektige orgelpipene til Steinmeyerorgelet. Tenk dere den mektige opplevelsen, musikken omslutter deg og går rett inn i margen på deg.

Jeg tror vi alle egentlig er glade for at ting ble som de ble. Det har vært en rar tid, og litt krevende for mange. Men for oss har det også vært bra, på mange måter. Vi rakk å pusse opp kjøkken, gårdsplass og gjort mye i hagen, før konfirmasjonen. Jeg hadde ingen eksamener hengende over meg. Og ikke for å snakke om at den 10. mai, da konfirmasjonen egentlig skulle vært, lå det 10 cm med nysnø her. Nå derimot satt vi ut i hagen helt til de siste gjestene drog i ni- tida om kvelden. Da hadde vi vært sammen i nærmere 12 timer, fordi gudstjenesten begyne allered klokka ti.

Ser nydelig ut Elin

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 13:20   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så vakkert, ElinM!

Hondacrv: Så fint at alt gikk så fint hos dere også.

Jeg burde begynne på talen snart, alt annet er klart. Jeg er ingen taler, aner ikke hvor jeg begynner, men jeg er nødt til å si henne noe. Slik det ser ut nå tror ikke jeg faren er i stand til å komme, dessverre, for syk til det. Hun selv gleder seg, heldigvis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 21:36   #53
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så flott, ElinM.
Og veldig koselig å høre at dere som har hatt dagen har hatt så flotte feiringer.

Vi har fått første avbud, men det var også av den personen som havna på lista helt på slutten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 23:20   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så vakkert, ElinM!

Hondacrv: Så fint at alt gikk så fint hos dere også.

Jeg burde begynne på talen snart, alt annet er klart. Jeg er ingen taler, aner ikke hvor jeg begynner, men jeg er nødt til å si henne noe. Slik det ser ut nå tror ikke jeg faren er i stand til å komme, dessverre, for syk til det. Hun selv gleder seg, heldigvis.

Di kan f eks sei noe fint med utgangspunkt i kvar bokstav i navnet hennes. Det gjorde eine tanta til jenta i går. Og så kan du starte med rett og slett gratulerer med dagen, og fortsette ut fra det... at du har lyst til å sei noe om hvordan du opplever ho som menneske. Det gjorde eg i går.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 11:44   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Di kan f eks sei noe fint med utgangspunkt i kvar bokstav i navnet hennes. Det gjorde eine tanta til jenta i går. Og så kan du starte med rett og slett gratulerer med dagen, og fortsette ut fra det... at du har lyst til å sei noe om hvordan du opplever ho som menneske. Det gjorde eg i går.

Tar med meg alt som kan hjelpe, så takk!

Tror jeg må sette meg ned i helgen med et glass vin, alene, når barna er i seng og tenke skikkelig. Har en liste med stikkord.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:13   #56
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg har tatt med et par artige/spesielle episoder og ting vi har gjort sammen.

Åssen jeg skal klare å gjennomføre uten å stå å grine vet jeg ikke. For da blir det tull.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:16   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.


Åssen jeg skal klare å gjennomføre uten å stå å grine vet jeg ikke. For da blir det tull.

Det frykter jeg også!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:04   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg fikk uventet gratis hjelp fra jentungen. En kveld begynte hun plutselig å si at hun egentlig ikke skjønte poenget med konfirmasjon, for "det er jo egentlig ikke noe spesielt vi feirer, jeg har jo ikke oppnådd noe spesielt akkurat nå, som er en grunn til å ha noen feiring". Så da tar jeg utgangspunkt i det utsagnet, også har jeg tenkt til å ramse opp alle gode grunner jeg mener vi har til å feire akkurat henne, akkurat nå. Og det er ikke særlig vanskelig. Også må jeg bare prøve å lage det mest mulig humoristisk, og minst mulig sentimentalt og emosjonelt, jeg har fått forbud mot grining. Så det blir relativt kort.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:28   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg fikk uventet gratis hjelp fra jentungen. En kveld begynte hun plutselig å si at hun egentlig ikke skjønte poenget med konfirmasjon, for "det er jo egentlig ikke noe spesielt vi feirer, jeg har jo ikke oppnådd noe spesielt akkurat nå, som er en grunn til å ha noen feiring". Så da tar jeg utgangspunkt i det utsagnet, også har jeg tenkt til å ramse opp alle gode grunner jeg mener vi har til å feire akkurat henne, akkurat nå. Og det er ikke særlig vanskelig. Også må jeg bare prøve å lage det mest mulig humoristisk, og minst mulig sentimentalt og emosjonelt, jeg har fått forbud mot grining. Så det blir relativt kort.

Relativt kort er motto her og. Kom på en episode fra 1. klasse da jeg snakket med en kollega ute i lunsjen i sted, så nå har jeg noe. Hun synes nok det er flaut, men vi må le litt og det binder det andre sammen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:15   #60
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi sier noen få ord og så skal vi lage en sånn videosnutt med bilder og film fra hun var mindre. Samtidig som vi skal spille: eg lovar med Eva Weel Skram. Vi må spille sangen tilslutt #sutremamma

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no