Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-20, 11:19   #21
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Står en del på mattilsynet sine sider.
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dy...n%C3%B8dvendig.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 13:56   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Står en del på mattilsynet sine sider.
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dy...n%C3%B8dvendig.

Joda, men det omhandler nødhjelp. Skal veterinæren dra ut når noen ringer og håpe på at det blir godtgjort? Jeg må innrømme at jeg nekter å ta med meg et hvilket som helst dyr i bil eller bærende. Viltnemdene har ofte kun ansvar for bestemte dyrearter og kommunenes reglement for dem er ofte utdatert.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 14:29   #23
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Nei det var nå svar på den siste du ikke viste. Om man tar med skadde dyr til veterinær så får veterinæren dekt kostnaden med avlivning. Jeg skulle helt klart presisert det i svaret.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 14:35   #24
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Politet har iallfall oversikt over viltnemndene. Jeg kjørte ihjel et rådyr i vår og ringte da 02800. De takket for beskjeden, noterte telefonnummeret mitt og stedet rådyret lå på, og sa de ville kontakte lokal viltnemnd. Hvis viltnemnda ikke fant rådyret, ville jeg bli kontaktet. Jeg hørte aldri noe og rådyrkadaveret var borte dagen etter. Jeg tror man har varselplikt når sånt skjer.

I dag passserte jeg en ihjelkjørt grevling på lokalveien ikke så langt fra huset mitt. Jeg har ikke varslet noen, men regner med at de som har ettersyn med veien fjerner den ved anledning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 15:30   #25
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.


I dag passserte jeg en ihjelkjørt grevling på lokalveien ikke så langt fra huset mitt. Jeg har ikke varslet noen, men regner med at de som har ettersyn med veien fjerner den ved anledning.

Jeg har varslet de som har ettersyn med veg ved påkjørt grevling.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 16:18   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man når man finner døde, ville dyr?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Politet har iallfall oversikt over viltnemndene. Jeg kjørte ihjel et rådyr i vår og ringte da 02800. De takket for beskjeden, noterte telefonnummeret mitt og stedet rådyret lå på, og sa de ville kontakte lokal viltnemnd. Hvis viltnemnda ikke fant rådyret, ville jeg bli kontaktet. Jeg hørte aldri noe og rådyrkadaveret var borte dagen etter. Jeg tror man har varselplikt når sånt skjer.

I dag passserte jeg en ihjelkjørt grevling på lokalveien ikke så langt fra huset mitt. Jeg har ikke varslet noen, men regner med at de som har ettersyn med veien fjerner den ved anledning.

Man har selvsagt varselplikt om man kjører på et levende vesen. Da ringer man politiet på 02800. Noen steder får du tlf.nummeret til viltnemda og andre steder kontakter politiet viltnemda for deg. Likevel hender det fortsatt at Helten blir oppringt fra politiet, senest for en uke siden. Dvs at personen i politiet verken hadde eller brukte oppdatert info eller brukte viltnemdnummeret i området.

En del forsikringsselskaper dekker ikke skader dersom du ikke varsler om påkjørsler.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no