Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-09, 16:25   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh. Kampsak.

Jeg er all for religionsundervisning både i skole og barnehage. Religion. Ikke bare kristendom. Og undervisning. Ikke forkynnende.


For å si det sånn, hadde mine barn kommet hjem og lært en kristen salme en uke, hadde jeg forventet nynning på jødiske vers uken etter.

Amen.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:02   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Har bare lest første innlegget og saken i Nettavisen, og jeg skulle gjerne ha prikket deg for det innlegget, Smilefjes.

Jeg er selv agnostiker, og ikke livredd religion. Jeg har til og med en datter som definerer seg som kristen, og de ideene kom nok etter at hun hadde en ganske heftig religiøs pedagogisk leder i barnehagen (offentlig barnehage) Bestevenninnen som satt ved siden av henne så ikke lyset på samme måte. Barn er forskjellige På tross av at min datter nok dels fant sin barnetro i barnehagen har jeg null problemer med verken muslimske sanger eller kristne sanger i barnehagen (herregud, vi snakker om TO sanger i forbindelse med feiring av Id! Når ble det "snikislamifisering"??).

Jeg tror at tro ikke er noe man velger, men noe som skjer. Og jeg tror ikke at man nødvendigvis blir religiøs av å få formidlet religion. I så tilfelle burde jo jeg være kristen, som er vokst opp i et kristen hjem, med kirke i jula og besteforeldre som ba bordbønn. Men jeg kan aldri huske at jeg har trodd på Gud. Husker til og med at jeg ikke ville gå i speideren som 8-åring fordi de krevde at jeg avga speiderløftet, og jeg kunne ikke lyve

Jeg tror noen er mottakelige for religion, andre ikke. Og sånn sett kan man jo argumentere for å holde det utenfor skole og barnehage, for å skåne de som er mottakelige. Men da forutsetter man at religion er skadelig? Jeg tror ikke religion er skadelig (men jeg tror fantatisme er det). Det gjør meg ingenting at min datter sier hun tror på Gud. Tro er personlig, ikke noe andre kan styre og bestemme over. Like lite som folk kan tvinge meg til å tro, kan jeg tvinge andre til å ikke gjøre det. Jeg har mange kristne venner, til og med en som er prest. Jeg kan undre meg over at de klarer å tro, for meg er det jo åpenbart at de tar feil, men jeg går jo ikke rundt og mener at de er dumme som tror likevel. Det gir en mening til livet deres, det gjør dem lykkelig, så hva er da problemet. Og jeg vet jo ikke om de tar feil. Jeg bare tror de gjør det Det er vel det som skiller meg fra en ateist.

Og selv om man kan lese i Dagbladet at muslimer er livredde for å bli påvirket av kristendom, så finnes det muslimer (som jeg kjenner personlig) som både lar ungene feire bursdager, synge julesanger og gå i kirka. Fyren stemmer Krf også, og sier at det er det faktisk mange av muslimene som gjør det. Mange av de samme verdiene sier han.

Men hva skal til for å rokke ved et barns tro eller mangel på det? Jeg tror at evnen til å kunne tro ligger i en, som en del av personligheten. Og at selv om en tro til en viss grad kan arves eller påvirkes, så er det også et personlig aspekt der som gjør at man kan vokse opp i et religiøst hjem og likevel ikke tro, på samme måte som man kan vokse opp i et ikke-religiøst hjem og bli en søkende sjel på jakt etter noe å tro på. Og da tror jeg ikke det spiller noen trille om man går i kirka i julen eller får sunget en muslimsk sang eller to rundt Id. Som foreldre kan man ønske at barna skal være kristne eller ateister, men til syvende og sist så tror jeg ikke våre ønsker betyr noe for om våre barn ender opp som troende eller ei.

Og så bare en liten kommentar. Her i USA er folk veldig religiøse. Spesielt i den delen av landet vi bor i. Stort sett alle jeg kjenner her tilhører en eller annen kirke, og går i kirka hver søndag. Men religion er bannlyst fra skolen. De har ingen fridager knyttet til religion, man underviser ikke i religion i det hele tatt. Det er til og med en mor som har gått til sak mot skolen da ungene hadde som oppgave å ta med den boka de likte best for å lese fra den. Hun tok med bibelen, men ble nektet å lese fra den . Jeg kjenner at jeg synes det er fjollete. Så det må jo bety at jeg synes at det er ok at ungene lærer om religion, synger en sang i ny og ne, og leser i religiøse bøker. Det amerikanerne bedriver når de holder religion ute av skolen blir for meg fanatisme motsatt vei

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:07   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes det var et godt poeng, Divine. Jeg ville ikke likt det om mine kom hjem og sang sanger for anti-likestilling.

Hmmm, men er det rett å sammenlikne religion og herbalife, eller religion og anti-likestilling? Ok, i sine mest ekstreme former kan jo religion gi utslag i både det ene og det andre, men de fleste religiøse jeg kjenner - både kristne og muslimer - er egentlig helt normale mennesker som kun skiller seg fra meg i den forstand at de tror på en Gud, mens jeg ikke gjør det. Det er vel fanatisme som er problemet, ikke religion i seg selv?

Jeg hadde IKKE likt om man på skolen underviste i at homofili er synd, at ikke-troende kommer til helvete osv, men undervisning om selve religionen, uten forkynnelse er i mine øyne helt ok. At de viser hvordan man feirer ulike høytider likeså.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:10   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh. Kampsak.

Jeg er all for religionsundervisning både i skole og barnehage. Religion. Ikke bare kristendom. Og undervisning. Ikke forkynnende.


For å si det sånn, hadde mine barn kommet hjem og lært en kristen salme en uke, hadde jeg forventet nynning på jødiske vers uken etter.

Jeg burde lest tråden før jeg svarte, så kunne jeg bare signert dette i stedet for å bruke tid på å skrive førtitusenord selv

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:41   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg kan ikke ha lest godt nok hvis det var sånn at disse to muslimske sangene dukket opp i forbindelse med et opplegg rundt id. Da synes jeg egentlig det er helt greit på samme måte som jeg synes det er greit å fortelle hvorfor vi feirer jul. Eller hvorfor noen av de andre barnas familier i barnehagen feirer en annen religiøs høytid og komme med eksempler på sanger derfra.

Hvis denne typen sanger inngikk i det daglige sangreportoaret hadde jeg imidlertid syntes det var ugreit. Det gjelder for øvrig også Jesus elsker alle barna og tilsvarende sanger. Eller internasjonalen .

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:58   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg kjenner jeg er helt enig med aC her. Enkelt og greit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:05   #27
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg synes ikke det er så vesentlig hva som skal til for å rokke et barns tro. Altså, jeg tror ikke at noen blir dypt religiøs om de får en litt forkvaklet krl-lærer (faget heter fremdeles krl?) eller må synge bordbønn i barnehagen. Det gjør det ikke greit med forkynning i den "offentlige oppdragelsen" (skole/barnehage) av den grunn.

Det har jo langt mer med prinsipper å gjøre enn en reell frykt for at noen skal gakke hen og kristne ungen min, liksom.

Lære om livssyn er fett. Lære livssyn er ukult.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:54   #28
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

For meg som ateist er problemet ikke hvor mye de måtte lære av de enkelte religionene, for meg er problemet at religion i seg selv blir fremstilt som noen sannhet.

Ettersom det er flere og flere elever med annen religiøs bakgrunn i skolene lærer barna også mer om andre religioner enn sin egen, noe som selvsagt er positiv. Jeg savner likevel nøytraliteten overfor de ikke-troende i slik opplæring. Jeg stiller meg ytterst kritisk til at det ofte formidles som en sannhet at "det finnes en gud- det er bare mange forskjellige navn for den".

For meg finnes det hverken en gud, en gudommelig spirituell kraft eller noe annet i den gaten, og akkurat det synes jeg det er veldig få skoler og barnehager som formidler. Det blir tatt for gitt at det finnes "en tro", og at den er forskjellig fra barn til barn og derfor lærer man om mange forskjellige.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:57   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Jeg hadde IKKE likt om man på skolen underviste i at homofili er synd, at ikke-troende kommer til helvete osv, men undervisning om selve religionen, uten forkynnelse er i mine øyne helt ok. At de viser hvordan man feirer ulike høytider likeså.

Dette var et godt eksempel på mitt innlegg over:

Det blir tatt for gitt at man feirer en eller annen religiøs høytid.

Jeg liker ikke at religion blir fremstilt som sannhet- og det gjelder helt uavhengig hvilken religion det måtte være. Jeg mener ikke at det skal læres bort at det ikke er en sannhet, men at man formidler i mye større grad at det å være religiøs faktisk er et valg man tar selv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:56   #30
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg kjenner jeg blir trist med tanken om å ikke få kunne synge Glade Jul, hellige jul, eller Ett barn er født i Betlehem i julen. Disse julesangene er så fine og gir meg så herlig julefred og julestemning at jeg blir helt salig.

Hvis islam eller jødene har like fine julesanger så bring it on, men jeg heller til de vanlige julesangene.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:03   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg bryr meg katten om noen sier til mine unger at det finnes en gud og sånn er det bare. For jeg anser det som en sentral del i det jeg ønsker å lære ungene mine at man har forskjellige meninger, og at det skal man ha respekt for. Hvis man har respekt for at en annens sannhet for denne er den hele og fulle sannheten så kan man behandle denne på en ryddig måte - og det fordrer slettes ikke at man må dele denne sannhetsoppfatningen selv. Det er ikke vanskelig å forklare at når en tror på Jesus, en annen på Allah og en tredje på Mammon så må noen ta feil siden disse utelukker hverandre på en del områder. Men at man må altså ha respekt for at de man er i kontakt med akkurat der og da altså ikke engang vurderer at de kan være totalt på jordet og at for dem er det kun deres oppfatning som er aktuell.

Da er de rimelig godt beskyttet mot den mest innbitte kristendomslærer.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:13   #32
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bryr meg katten om noen sier til mine unger at det finnes en gud og sånn er det bare. For jeg anser det som en sentral del i det jeg ønsker å lære ungene mine at man har forskjellige meninger, og at det skal man ha respekt for.

Mener du virkelig det i forhold til skolen?! Jeg er oppriktig sjokkert.

For meg er det en grunnleggende forskjell hva jeg forventer at en lærer forteller barna i undervisningsøyemed og hva folk måtte dele av sine private meninger og oppfatninger. Jeg godtar da virkelig ikke at lærere kommer med en eller annen påstand og selger den som sannhet til elevene?! Og det gjelder uansett skolefag. Jeg godtar heller ikke kreasjonistiske naturfaglærere som sier at "jorda er 6000 år gammel og sånn er det bare" eller samfunnsfagslærere som overfører sine egne politiske meninger til elevene som det eneste rette.

Hva andre mennesker måtte ha for private meninger kan de selvsagt fortelle om og tro på så mye de vil.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:19   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Olympia - det er en nyanseforskjell her da. Jeg godtar ikke om noen preker svovel med tordenrøst til ungene mine og skremmer dem inn i rekken av fromme lam. Men om en lærer bommer med en halv fotbredde på hva som er livssyn og hva som er forkynnelse så greier jeg ikke å ta helt av nei. Ungene mine har ikke på langt nær nok respekt for autoriteter til at de blankt godtar en forsiktig henstilling om at det nok er litt mer sannsynlig at Jesus fins enn Allah.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 20:22   #34
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Olympia - det er en nyanseforskjell her da. Jeg godtar ikke om noen preker svovel med tordenrøst til ungene mine og skremmer dem inn i rekken av fromme lam. Men om en lærer bommer med en halv fotbredde på hva som er livssyn og hva som er forkynnelse så greier jeg ikke å ta helt av nei. Ungene mine har ikke på langt nær nok respekt for autoriteter til at de blankt godtar en forsiktig henstilling om at det nok er litt mer sannsynlig at Jesus fins enn Allah.


Sitat:

Jeg bryr meg katten om noen sier til mine unger at det finnes en gud og sånn er det bare

Snakk om fot.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:41   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Snakk om fot.

Fot?

Altså - jeg mener at det er å trå over med en halv fotbredde om en lærer sier at det finnes en gud. Men om en lærer sier at alle som ikke er enig med denne i at det finnes en gud kommer til helvete ganske snart og der er det sånn og sånn - så er det et godt stykke forbi greit.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:56   #36
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

(faget heter fremdeles krl?)

Nope, det heter RLE, dvs religion, livssyn, etikk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:28   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Jeg leste artikkelen tidligere i dag, og måtte le godt. Det var virkelig den rette ræva som feis:

Sitat:

Vi må være forsiktige med å blande religion inn i barnehage og skole. Her dreier det seg om sarte barnesinn, sier Frps innvandringspolitiske talsmann.

Det er ikke så fryktelig lenge siden Frp var helt fra seg i diskusjonen vedrørende kristne bordvers i barnehagen. Avkristning av barnehage- og skole- og land ville man ha seg frabedt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 00:27   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg leste artikkelen tidligere i dag, og måtte le godt. Det var virkelig den rette ræva som feis:



Det er ikke så fryktelig lenge siden Frp var helt fra seg i diskusjonen vedrørende kristne bordvers i barnehagen. Avkristning av barnehage- og skole- og land ville man ha seg frabedt.

Men det er kristne vers, vet du - noe helt annet enn snikislamifisering. På lik linje som vi fint vil godta kristne privatskoler, mens muslimske er fy-fy.

Ja ja - en ting er kjekt med FrP - de er dønn åpne på at de diskriminerer over en lav fot.



Opprinnelig lagt inn av Kråka

Hvis islam eller jødene har like fine julesanger så bring it on, men jeg heller til de vanlige julesangene.

All den tid hverken jøder eller muslimer feirer jul, tror jeg du skal vente deg ganske blå før du får de julesangene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:17   #39
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

All den tid hverken jøder eller muslimer feirer jul, tror jeg du skal vente deg ganske blå før du får de julesangene.

Feirer de ikke jul??? Stakkars folk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 09:54   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal til for å rokke et barns tro eller mangel på tro?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Feirer de ikke jul??? Stakkars folk.


Ohja, det er nok et liv fullt av smerte. Stakkars menneskene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no