Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rer du senga daglig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte rer dere senga?
Vi rer senga hver dag, uten unntak. 25 11,36%
Vi rer senga de fleste dager i uka. 25 11,36%
Vi rer senga av og til. 23 10,45%
Vi rer senga ganske sjelden. 76 34,55%
Vi rer aldri senga. 69 31,36%
Vi har ikke seng/sengetøy/har folk til slikt. 2 0,91%
Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 22:28   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Ja. Men ikke alltid om morgenen, det rekker jeg ofte ikke. Når jeg står opp OG trekker opp rullegardinet, legger jeg dynene brettet ut dobbelt, slik at de og madrassen luftes skikkelig. Når jeg har tid senere på dagen, legger jeg dem fint dobbelt på langs slik at senga ser oppredd ut. Putene ristes ut vinduet og oftest dynene også.

Jeg hater å legge meg i uoppredd seng og i dyner som ikke er ristet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:29   #22
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Rer senga? Neh, slikt orker jeg ikke tenke på når jeg står opp. Eller etterpå. Da er det rett ut av senga, gjøre det som gjøres må, komme oss ut igjennom døra.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:29   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.483
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Bare i helgene, for da har jeg tid til det og synes det ser finere ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:31   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Jeg har folk til slik. Mannen min rer senga vår hver morgen. Om jeg er hjemme alene blir den aldri redd. Han har visst lært opp eldstemann til det samme.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:38   #25
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Aldri.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:41   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Blir ikke dynene lite luftige og "vonde" når de ikke ristes opp daglig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:43   #27
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Alltid. Og med rer mener jeg å fløffe og legge puter på plass og brette dyna tilbake så det kommer luft til.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:43   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.483
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Blir ikke dynene lite luftige og "vonde" når de ikke ristes opp daglig?

Nei. Jeg har dundyne og rister den litt før jeg legger meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:44   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Nei, prøver å legge dynene åpne, slik at det får luftet seg i løpet av dagen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:57   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.021
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Skal man det altså?
Må jo drepe midden må vite.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:03   #31
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Så og si hver eneste dag.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:06   #32
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Jeg valgte aldri, men det er ikke helt sant. Senga blir innimellom redd når vi har bytta sengetøy (innimellom fordi vi ofte venter til vi skal legge oss med å legge på nytt, da rer vi selvfølgelig ikke senga), og når jeg skal pakke for reiser lenger enn to dager, for da bruker jeg senga til å sortere og pakke på.

Samme her. I tilegg til at jeg har redd opp sengen når vi har hatt barnevakt, det kunne jo vært at mini våknet å barnevakten måtte inn på vårt soverom. Som om barnevakten hadde brydd seg/lagt merke til oppredde senger i mørket. Det er mere meg :koko:

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:10   #33
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bare i helgene, for da har jeg tid til det og synes det ser finere ut.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei. Jeg har dundyne og rister den litt før jeg legger meg.

Ser vi gjør det likt som millact.

Liker å riste dundynen mi rett før jeg skal legge meg. Da er den god og fluffy.
Og ellers i dagene tenker jeg midden har godt av at dynen ikke res opp hver dag.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:16   #34
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Jeg rer ikke opp.
Og det er faktisk pga midden
Selv om det heeeeelt sikkert ikke betyr så mye som man leser om.
Men det er nå blitt sånn, hehe.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:18   #35
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Veldig sjelden vi rer senga, gitt. Ser heldigvis at jeg tilhører flertallet.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:20   #36
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Vi er unormale utskudd som rer senga hver dag, med sengeteppe også, bare for å gjøre idiotien komplett, ifølge slektninger og gode kollegaer

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:23   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Det er liksom opplest og vedtatt at man ikke skal te opp senger pga midd, men midden vil jo yngle dersom man bare står opp og lar dyna ligge som om msn fremdeles lå under der. Den må jo luftes? Både dyne og madrass?

Jeg lufter dyne og madrass, og så rister jeg dyne og pute ut vinduet (derfor er det jo greit at jeg har trukket fra gardinene) og deretter (etter minst en halvtime) rer jeg opp. Midden kan umulig yngle noe særlig da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:23   #38
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Jepp, hver dag. Vi fikser puter og ordner dyner og jeg tipper det tar 20 sekunder. I tillegg drar vi opp rullegardinen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:28   #39
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.021
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er liksom opplest og vedtatt at man ikke skal te opp senger pga midd, men midden vil jo yngle dersom man bare står opp og lar dyna ligge som om msn fremdeles lå under der. Den må jo luftes? Både dyne og madrass?

Nei nei, jeg dytter den jo av meg når jeg står opp. Og da ligger den jo ikke der jeg har sovet. Har da bred seng helt alene må vite.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:28   #40
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Moren min var fullstendig nazi på det å re opp senga si, så jeg gjorde det alltid i barndommen. Nå ser jeg virkelig ikke poenget, så det blir altså gjort bare en gang hver 14. dag.

Moren min var også veldig iherdig på å re senger, og som hun uffet og akket og beklaget seg hver eneste dag hun gikk på loftet for å re sengene. Og som hun klaget på at jeg aldri gjorde det riktig nok. Eller noe sånt.

Mannen min og jeg rer senger en gang i jubelåret tror jeg, og da er det mer at vi legger dynene litt fint til, og ikke linjaloppmålt med tellekantbretter og gla-a-ahatt laken.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no