Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykkelfeminisme

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-14, 13:05   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sykkelfeminisme

I BT i dag går kvinnepolitisk leder i SV ut og seier at vi må ha ein meir feminin sykkelpolitikk:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Tren...k-3232513.html

Eg må innrømme at eg fekk ein litt flau smak i munnen av å lese dette. Kva i all verda har dette med kjønn å gjere? Er virkelig kvinner så stakkarslige at vi må ha spesiell tilrettelegging for sykkel? Det må jo satsast på bedre tilrettelegging for sykkel uavhengig av kjønn!
Sånne oppslag som det her gjer at eg vegrer meg for å kalle meg feminist. For viss dette er feminisme er eg nok ikkje feminist!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:09   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Ærlig talt, dette er noe stort tøys. Hvem eier problemet hvis kvinner ikke kan sykle med kurv fordi noen andre sykler fortere?

Og jeg vil definitivt ha treningseffekt av syklingen min, hvorfor skulle det være en mannsgreie? Jeg blir bare sur over å bli satt i bås på den måten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:21   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Hun har et poeng. Det er mange mannlige Tour de Finance-syklister som kjefter og smeller på sykkelstiene og gjør det beint frem utrivelig å være en helt ordinær syklist på samme sykkelsti. Og Gud forby man har sykkelvogn på slep og tar stor plass i tillegg til at det går "tregt" når det skal settes ny pers til Kokstad.
Det må være plass til alle som vil sykle, det er på ingen måte et urimelig krav.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:22   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Antall syklende kvinner er parameteret på om veiene er trygge. Vi må lage veiene trygge så vi får opp antall syklister (kvinner på målingene), men det øker ikke bare antall kvinner, det øker også antall eldre og barn, og kommer menn til gode også.

Ja til tryggere veier, nei til at det er for kvinners del, for det kommer jo alle til gode? Pek på riktig ting i problemstillingen/løsningen, ikke bare på parameteret? Jeg vakler litt mellom å tenke at det er unødvendig å gjøre det til en kjønnsting, for det er mer sammensatt enn som så. Og å tenke at jammen, herlighet, om det er sånn at antall kvinner er parometeret, så er det vel greit å si man skal tilrettelegge for kvinner, - selv om det også kommer andre til gode. Det er jo ikke som om de skal lage egne sykkelveier for kvinner.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:24   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg sykler mye med kurv og uten treningstøy, og har aldri opplevd det som noe problem. Bruker sykkelen som transportmiddel og ikke som treningsapparat, men litt trening får en da selv om en ikke har polstret ræv og trang polyestertrøye. (Bor ikke i Bergen, men førti/femtiårskrisegøbbene i full mundur er det nok av her også). Jeg har godt på å bli kjørt ned av dem flere ganger som fotgjenger, men det er jo en annen diskusjon, enten det gjelder menn eller kvinner som ikke greier å ta hensyn til mykere trafikanter. Det er jo like farlig å GÅ der disse ferdes. Dette syns jeg var en dustete vinkling.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:31   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Temmelig flaut oppslag, spør du meg. Jeg sykler en del mil i uka - både de 25 km til jobben (i tights!) og omkring i byen i "vanlige" klær, i mange år også med sykkelvogn. Nå er jeg heldig og bor i et område med noen av landets beste sykkelveier, og jeg har virkelig aldri-aldri vært inne på tanken om at det skulle være en begrensning for syklinga mi at jeg er dame. Det er nesten komisk. Jeg ser jo at det er betydelig flere menn blant langdistansejobbsyklerne, men det har neppe noe med forholdene å gjøre. De aller fleste av dem sykler forbi meg, men det foregår da helt uten dramatikk. Jeg skjønner rett og slett ikke problemet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:35   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg sykler regelmessig langs Ring 3 i Oslo med kurv og iført skjørt, og har også syklet samme strekning med unge på påhengssykkel i en periode. Det har gått så fint, så, jeg har aldri hatt problemer med hensynsløs oppførsel eller ukvemsord fra de gulkledde. (Men jeg innrømmer at jeg tidvis fniser litt av noen av dem.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:42   #8
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Hun har et poeng. Det er mange mannlige Tour de Finance-syklister som kjefter og smeller på sykkelstiene og gjør det beint frem utrivelig å være en helt ordinær syklist på samme sykkelsti. Og Gud forby man har sykkelvogn på slep og tar stor plass i tillegg til at det går "tregt" når det skal settes ny pers til Kokstad.
Det må være plass til alle som vil sykle, det er på ingen måte et urimelig krav.

Det er sant, men det har jo likevel ingenting med kjønn å gjere? Eg kjenner mange menn som syklar med sykkelvogn med eit eller to barn til og frå barnehagen. Og så har eg fleire kvinnelige kollegaer som syklar til og frå jobb i sykkelbukse og neongul jakke. Dei syklar kanskje ikkje like hensynslaust som enkelte av mennene i samme type antrekk, men dei syklar fort og ser på det som ei treningsøkt. Det handlar om såkalte "proff"-syklister versus vanlige syklistar, ikkje mannlige versus kvinnelige syklistar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 13:45   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke alltid står med lua i hånda når jeg sykler treningstur, jeg heller - ikke direkte hensynsløst, håper jeg, men gjerne opp og ned av fortauskanter og sånt, alt etter hva som går fortest. Tror ikke det er en kjønnsgreie.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 14:01   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg synes det er arti å sykle forbi gulekledde kondomsyklister selv iført blomstrete regnkåpe og kurv på sykkelen.

Og unødig å vri det til kjønnsgreie, det handler om treningssyklister vs transportsyklister.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 14:03   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det er arti å sykle forbi gulekledde kondomsyklister selv iført blomstrete regnkåpe og kurv på sykkelen.

Det synes jeg også er festlig. På slutten av sesongen tar jeg en god del av dem, faktisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 14:49   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

For noe tøys. Eller budskapet rotes bort i feminisme og blir pinlig.

Men ja til til trygge sykkelveier og ansvarlig sykling av alle brukerene. Jeg sykler "Tour de finance" i sykkelklær og høy fart der jeg mener det passer seg. Nå er det veiarbeid ved Sjølyst Marina hvor jeg opplever å bli forbisyklet av kvinner, der veien er som smalest, for så å ta de igjen i neste motbakke og ikke se de mer. Det er veldig mye unødvendige forbikjøringer som skaper usikkerhet og situasjoner. Det er mye farts konkurranse der ute, noen skal tre km, andre skal tre mil, så det er jo bare tøys å hive seg på. Det burde vært bøter for råsykling, ikke bare etter alvorlige ulykker.

Jeg har også syv girs sykkel med kurv. Bruker fortsatt lys, refleks og gir tegn når jeg svinger av. Jeg har nok passert 250 mil på sykkel i år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 14:50   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Høh. Pussig vinkling. Jeg sykler stort sett til og fra jobb de delene av året det ikke er glatt, og selv om det er mange kondomsyklister, så er da virkelig en del av disse kvinner. De er (muligens) litt mer hensynsfulle enn de verste fartsbøllene, men manglende respekt for andre trafikanter handler ikke bare om kjønn. Poenget er at vi mangler et tilstrekkelig utbygd sykkelveinettverk. Ikke at vi burde ha en feminin sykkelpolitikk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 15:05   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg vil også ha en mer feminin bilpolitikk. Meg og den lille, røde Yarisen trivdes dårlig med at dresskledde menn i store SUV'er freste forbi oss, der vi sullet rundt på veiene 10 under fartsgrensen og stadig stoppet for å lukte på blomster i veikanten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 15:22   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg og den lille Iq'en min er med, niobe!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 15:24   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Forøvrig tenker jeg også at dette ikke er en kjønnssak, men at det handler om alminnelig trafikkvett og -kultur og transportsyklister vs de som mener at har rett til å sykle som idioter fordi de er på treningstur og jakter høy puls.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 15:49   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg blir litt sur av at det blir gjort til et spørsmål om kjønn. For det er det da virkelig ikke.

Jeg er jo av dem som sykler langsomt med kurv og skjørt og hele greien. Og jeg sykler sånn at andre lett kan sykle forbi meg og har aldri opplevd noe ubehagelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 16:05   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg har blitt nesten slått ned av en tour-syklist, superhissig fordi jeg måtte krysse sykkelveien i Bestumkilen. Det er selvsagt helt uakseptabel oppførsel. Det var for øvrig en kvinne, i gul jakke og tights.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-14, 16:13   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Jeg ble syklet på bakfra av kvinne, skjedde ikke annen skadde enn ømhet etter at spd pedalen traff leggen. Men svært irriterende når jeg hadde vinket tegn til å svinge høyre og sto høflig på vent bak en gruppe gående. Ikke helt usannsynlig at noen skal av på Vækerø.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-14, 11:52   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkelfeminisme

Nå har Oslo seksjonen i Aftenposten skrevet en del om hvordan det er å være syklist i København.

Dansk politi bøtlegger 18 000 syklister hvert år, ca 100 i Norge, og ja vi er færre. Men reglene for syklister er kjent i København, de bøtlegges bl.a for mobilbruk, sykle på fortau, sykle mot rødt lys. .
http://www.osloby.no/nyheter/sykkelp...t-7774259.html

De lærer barnehagebarn å sykle i trafikken.
http://www.osloby.no/nyheter/sykkelp...n-7796156.html

I København by, Fælledparken, er det treningsbane og kurs for småsyklister.
http://www.aok.dk/for-boern/trafikle...-hele-familien.

Epleskiver, varm kakao og ildshow på lørdag. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no