Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 23:46   #121
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei. Har veldig mye annet å bruke penger på før jeg ville prioritert det. Tror aldri det kommer til å skje egentlig.

Har pent stålbestikk, og det får holde.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:27   #122
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nå skulle jeg besvart denne tråden mange ganger med å skrive hva slags type Hardangerbestikk vi har, men når jeg først har endt opp i sofaen med dataen, har jeg ikke gidda røyse meg for å sjekke navnet, og det irriterte meg sånn at jeg gadd ikke skrive noe før jeg visste navnet på bestikket (). Men det er Ramona vi har, som så mange andre. Penservise til middag, kaffe og te har vi også. Penglass også, men de begynner å merke tidens tann, så skal kjøpe nye.

Synes det er hyggelig å ha noe som er forbeholdt høytider og fest.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:32   #123
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har pent middagsservise, flere pene kaffeserviser, sølvbestikk og krystalglass.
Vi har også harangerbestikk og hverdagsbestikk, samt to middagsserviser til.

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:11   #124
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.024
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Har både penbestikk og penservise.
Bestikket er sølvtøy arvet etter farmor og farfar da og servise i bryllupsgave

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:58   #125
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.347
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har arvet sølvbestikk, og har fått/kjøpt hardangerbestikk. Jeg har også penservice, men leser ikke interiørblogger, langt mindre skriver en.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:09   #126
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Eg har 2 fullstendige hadangerbestikk, Silje og Nina. Silje har eg
samla gjennom åra. Nina fekk vi i bryllupsgave.
Vi fekk også to andre sett med bestikk då, men dei huskar eg ikkje kva heite. I tillegg har eg kvardagsbestikk i fleire former

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:14   #127
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Hmpf. Jeg hadde tenkt til å svare "Præhæ! ", men så kom jeg på at jeg har arvet seks sølvskjeer.

Penservise er det også dårlig med, men jeg har noen skåler med kirsebær på, og er svært serviceminded.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:38   #128
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei, her går det i IKEA 365 til både det ene og det andre. Men vi har et pent (arvet) kaffeservise.

Kanskje jeg får hvis vi noen gang får somlet oss til å gifte oss.. Det hender jeg leser en interiørblogg eller tre, mest når jeg har pusse-opp-planer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:53   #129
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Fikk penbestikk til bryllupet for 12 år siden - stålbestikk. Nina fra Hardanger

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:31   #130
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Ja, vi har sølvbestikk. Var kritisk i begynnelsen (medgift) men det er veldig vakkert å dekke med, syns jeg nå. Blitt glad i det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 22:38   #131
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har penbestikk i Herregårdstinn. Vi fikk mesteparten til bryllupet, men vi har også kjøpt sjøl.

Når den dagen kommer, at det blir aktuelt med arv, måtte det bli lenge til, så blir det nok min bror som får sølvbestikket etter far. Hverken jeg eller mannen min liker sølv.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 04:03   #132
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Skavise... Nei, verken har eller leser interørblogg. Men jeg har sølvbestikk til mange nok. Dels fått til konf og bryllup og jul, dels arvet. Det brukte jeg en del i Norge (hver dag er en fest!). Jeg har også penservise, som jeg var store planer om å selge og erstatte med noe hvitt og mer anvennelig. Og så har jeg finglass an mas. De aller fineste, tunge krystallglassene fra Praha brukes til hverdags også (som sagt er hver dag en fest her i heimen. ).

Lærdommen jeg skal formidle til ungene er at de ikke begynner å samle på noe før de er vesentlig eldre enn det jeg var. Siden smaken ofte modnes med årene...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 16:05   #133
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg leser ikke interiørblogger.
Det...
er så...
jævlig....
kjedelig...

Interiørblogger?!
My eyes... my brain... meeeelting!
Hvis jeg dør og kommer til helvete er det bare curling på TV, bare modernistisk pianomusikk på radio, ikke internett og bare interiørblader i bibliotekene.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Matching til hverdags av en hel familie er litt psycho.

Does it happen? Jeg ville ikke turt å ta opp en matchende familie som haiket et sein kveld...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:04   #134
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har hverdagsbestikk og så har vi Ventesølvet. Det er sølvtøyet man har mens man venter på å arve resten. Det har skjeer og gafler, men ingen kniver. Og så er det bare noen få makne. Det er typisk "her har vi seks barn og 24 gafler, da blir det tre på hver i arveoppgjøret". Hvis det skal være veldig pent låner jeg sølvtøyet fra moren min, det jeg kommer til å arve om forhåpentligvis over tretti år. Men vi har kakegafler og dessertskjeer, i bare tre forskjellige typer! Det er fordi Ulvefars mor insisterte på at han ønsket seg kakegafler i sølv til konfirmasjonen og sånt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:26   #135
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg ønsker meg kirsebærskålene til Maverick.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no