Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

17. mai - hva spiser dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-15, 23:37   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Tog som starter kl 8-9 er kun idioti. Det må da kunne gå an å forskyve dagen litt?
Her starter toget kl 11, der vi bodde før startet det kl 13. Perfekt tid med feiring fra 12-18.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:40   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi ender med bare pølser og is og ræl i løpet av dagen, og jeg har ingen ambisjoner når vi kommer hjem. Pleier steke Grandiosa som vi spiser i sofaen i pysj. Det er perfekt.

Kjenner jeg blir glad når du skrivet det altså!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:42   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg sprekker av stolthet og griner en haug. Huske solbriller... Jeg har nedtelling til 1. mai. Første året med full uniform! Juniorkorpset har bare korpsgensere. De er juniorer til de er 11.

Kan tenke meg det blir stas! Her har det vært uniform siden i fjor 17. mai (kun pga 100-års jubileet). De spilte i full uniform i går før fotballkampen mellom Start-Vålerenga. Jeg er like stolt hver gang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:43   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er vokst opp med et digert barnetog som startet 8.00. Ungene mine går i tog som starter 9. Jeg har notert meg at de andre steder i Norge starter mye senere. Jeg begriper ikke hvorfor det ikke gjøres i Stavanger. Jeg fatter det virkelig ikke.

Enig! I år skal vi i det minste gå i vår bydel, ikke i sentrum, så det gjør det litt bedre (det blir et mindre tog, men mer enn stort nok). Men borgertoget (eller folketoget som dere kaller det) er jo i sentrum, så da må vi dit uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:44   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Tog som starter kl 8-9 er kun idioti. Det må da kunne gå an å forskyve dagen litt?
Her starter toget kl 11, der vi bodde før startet det kl 13. Perfekt tid med feiring fra 12-18.

Perfekt tidspunkt! Revelje i full uniform med oppmøte 0645 er ikke bare bare! Og da går det slag i slag for musikantene frem til borgertoget er slutt utpå ettermiddagen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 23:51   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi ender med bare pølser og is og ræl i løpet av dagen, og jeg har ingen ambisjoner når vi kommer hjem. Pleier steke Grandiosa som vi spiser i sofaen i pysj. Det er perfekt.

Høres ut som en god plan, det! Jeg tror vi adopterer den. Kaker og is tenker jeg vi støtter korpset og 4. trinn med i år (altså ikke baker noe til å spise hjemme).

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 26-04-15 kl 00:29.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:15   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Barnetoget i Stavanger starter kl 10. Det begynte de med i fjor eller året før.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:17   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Barnetoget i Stavanger starter kl 10. Det begynte de med i fjor eller året før.

Det var feil, det er visst 4 året de starter kl 10,

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:22   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Barnetoget i Stavanger starter kl 10. Det begynte de med i fjor eller året før.

Smart!

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 26-04-15 kl 00:28.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:27   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Vi griller alltid på 17. mai, så menyen varierer litt. Jeg orker ikke noen stor fancy middag etter en hel dag ute, og da er grillmat (gjerne med tilbehøret laget på forhånd) perfekt.

Her starter toget 12.15 (oppmøte en halvtime før) og det er helt perfekt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 26-04-15 kl 00:51.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 00:45   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Pølser, is og bløtkake.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 07:34   #32
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Frokost på hotellet i byen, gjester får bifflapskaus hjemme hos oss på ettermiddagen. Is og kaker innimellom.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:00   #33
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Vi har ikke rukket å tenke på nasjonaldagen en gang enda. Vi tar det nok stille og rolig, med tanke på minsten og faren for overstimulering og smitte, men det blir nok nedom byen for å se barnetoget. Mellomste er førsteklassing, men jeg er usikker på om han har lyst til å gå i toget. (Liker ikke folkemengder og mye bråk.) Blir vi hjemme lager vi nok til litt tapaslignende i totiden, hvis ikke aner jeg ikke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:16   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Barnetoget i Stavanger starter kl 10. Det begynte de med i fjor eller året før.

Ikke på madla.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:45   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Frokost på hotellet i byen, gjester får bifflapskaus hjemme hos oss på ettermiddagen. Is og kaker innimellom.

Noe slikt frister! Må bli når barna ikke går i tog lenger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:12   #36
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Pølser med brød. Fra jeg var liten brukte foreldrene mine alltid rømmegrøt og spekemat men siden jeg ikke liker rømmegrøt ble det pølser i brød på meg. Det har jeg faktisk tatt med meg videre, at på 17.mai så hører det liksom med en pølse eller to men da ikke wiener som resten av året men grillpølse med mye deilig nystekt(ikke tørka altså) løk til. Går ikke av veien for å finne nye tradisjoner heller, kanskje vi går for grillmat i år, tror kanskje det var det vi hadde i fjor også. Og kake, vi hadde verdens beste(men uten nøttene).

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:17   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Vi har ikke korpsbarn men er ansvarlig for kaker og leker på skolen i 5. og 6.klasse.
Det året eldste gikk i 6. var det jubilèum så skolen gikk i toget i sentrum så da måtte vi haste hjem igjen til arrangementet begynte på skolen.
Det året lå lista svært lavt for servering hjemme.

Her er det møte på skolen 10.15. Taler før toget går 10.45. Toget går forbi her i gata sånn ca 11.20 så vi blir med oppover og henter han på endestasjonen.
Det er leker på skolen rett etterpå.
Vi pleier å gå hjem ved 14 tiden og så kommer resten av slekta rundt 15-16-tiden.

Vi har hatt det enkelt med pølser i mange år så det er vi ferdige med.
I fjor ble det koldtbord med karbonader, kyllingvinger, eggerøre og laks, pastasalat, pai, kabaret og oppskåret grønt ved siden av. Pluss foccacia og loff. 2 kaker is og gelè.
Vi er dårlige på grilling. Det betyr at det er jeg som flyr ut og inn som en huggern høne så det utgår.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:18   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Her er det oppmøte senest 8.45...
Så det blir god frokost hjemme, og litt lunsj etter barnetoget og før vi drar på skolen der det er pølser og is.
Vi pleier å grille eller ha noe koldtbordlignende på ettermiddagen, så er det av med bunaden og joggedressen på.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:26   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai - hva spiser dere?

Vi har noen ganger laget lapskaus hjemme, noen ganger grillet og noen ganger har vi vært ute og spist med en vennegjeng. Vi gjør det som faller oss inn, egentlig. Dagen er så tradisjonsbundet likevel at maten kan vi sjonglere litt på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 10:23   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - hva spiser dere?

Her er det bare et tog, så 17.mai er egentlig lite stress. Sikkert litt mer stress for de med korpsbarn for de spiller vel fra morgenen av, jeg vet at de pleier å spise frokost sammen på det ene hotellet. Sånn ca kl 14-15 er den offisielle delen av programmet over.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no