Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-15, 14:50   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Ble litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men siden det på en måte er matrelatert legger jeg den her.

På tirsdag skal jeg ha Tupperware-party hjemme hos meg, og jeg lurer på hva man bør ha?

Jeg kontaktet Tupperwaredama på hus- og hjemmessen for en stund siden fordi jeg trenger flere Moduletter (eller lignende) for å oppbevare mel og slikt i i tillegg til at jeg trenger et ekstra lokk til en boks jeg har. Og så viste det seg at jeg hadde opptil flere venner som også kunne tenke seg å komme, så plutselig ble det en demonstrasjon ut av det, i stedet for at jeg bare bestilte via hun dama alene.

Så... Hva har du fra Tupperware som "man bare ikke kan leve uten", og hvorfor?
(Ikke at jeg egentlig trenger hjelp til å bruke for mange penger på noe slikt, for jeg er helt latterlig opptatt av plastbokser. Aner ikke hvor jeg har det fra, men dog... Vil jo ikke gå glipp av et perfekt produt heller. )

Og evt hvilke produkt(er) vil du definitivt IKKE anbefale å bruke penger på?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:52   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg har en god del Tupperware, men kan klarer meg uten alt, egentlig. Jeg synes det er fryktelig oppskrytt. MEN, når det er sagt, så er riskokeren og bakebollen med sånn sprettopplokk innmari kjekke å ha.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:54   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Det beste jeg har er:

- Boks til oppbevaring av friskt og grønt i kjøleskapet, det holder seg SÅ -ferskt. Den mellomstore tar to korger druer.
- De små flate matboksene med plass til to skiver og ikke mer.
- Drikkeflaskene med skrukork! Billige og bra!
- Medium bakebolle med sil-innlegg.


De dårlige tingene jeg har er;
Bakematte, en sånn sak i myk-hardplast med forskjellige tuter til å presse ut f.eks marengs med, drikkeflaskene med tutekork.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:56   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Og jeg fikk litt sjokk over prisen forrige gang jeg var. 1400 kr for en ildfast form i plast! Jeg kjøpte to på Ikea til kr 99 isteden.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 14:56   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg liker best bakematten, kjevlen, silikonslikkepotten og de utallige oppbevaringsboksene jeg har i forskjellig størrelser.

Og salatslynga selv om den tar litt stor plass.

Jeg var TW-selger i studietiden og har fortsatt ganske mye igjen fra den tiden. Til tross for tidvis hard bruk så er det meste i like god stand etter 16-17 år.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:11   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Riskokeren.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:38   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Du trenger ikke kakeform med lokk. Sjokkerende dyr, og like fort å glemme igjen på skoleavslutning som alle andre kakeformer.

Bokseåpneren, derimot. Den som åpner bokser uten å etterlate skarpe kanter. Verdt hver eneste krone.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:45   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg savner veldig potetskrelleren min, som exen har
Den er god!
Det samme er isskjeen og boksåpneren.

Jeg liker også den lille kutteren, som har sånn tråd man drar i. Jeg bruker den til å kutte løk, lage guacomole osv. Veldig kjapp og effektiv! MiniChef et eller annet tror jeg.

Synes også de har en del gode oppbevaringsting.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:47   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg synes ikke man bør ha noe fra Tupperware.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:48   #10
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg er helt avhengig av potetskrelleren.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:55   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Riskokeren til micro er helt super! Den er i bruk flere ganger i uka. Bare at nå er lokket borte Har lett huset rundt, men finner det ikke!!

Ellers bruker jeg bakeboller i flere str. Boksåpner, isskje, oppbevaringsboks til mel med plass til en 2 kg. pose. Ultrapluss formene er også flittig brukt, men kanskje ikke verdt prisen (kjøpte når jeg selv var forhadler).

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:14   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg liker godt de firkantede oppbevaringsboksene. Det er samme lokk til ulike størrelser og de er supre å stable i fryseren. De er også helt tette. Mye billig i plast er ikke tett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 18:14   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Som Hyacinth synes jeg det meste er oppskrytt og jeg bruker omtrent ingenting av det jeg har kjøpt/fått gjennom årene. Det eneste fra Tupperware jeg faktisk bruker er saksen og barna bruker noen kopper med lokk m/hull til sugerør, men det er ikke noe jeg MÅ ha og ikke noe jeg kommer til å kjøpe igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 18:55   #14
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Signerer de som sier riskokeren. (Koker perfekt ris i mikro og er kjempelett å vaske) slikkepotten, løkkutteren, boksåpneren og knivene.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 18:56   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg var TW-selger i studietiden og har fortsatt ganske mye igjen fra den tiden. Til tross for tidvis hard bruk så er det meste i like god stand etter 16-17 år.

Jeg har aldri kjøpt noe fra tupperware, men har mye arvet fra 60- og 70-tallet. Det går jo aldri i stykker! Om jeg skulle kjøpt noe nytt hadde det vært plastbokser til å fryse i. Det tåler ikke de gamle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 19:03   #16
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Mine favoritter er slikkepott, potetskreller, boksåpner og kaketina.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 19:29   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Potetskreller, og diverse plastbokser og -boller. Jeg synes ingen andre er like gode og tette.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 09:34   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Boksene til å ha frukt og grønnsaker i kjøleskapet.
Jeg har kastet ut boksene som hører til i kjøleskapet(det gjorde jeg for 20 år siden).
Modulettene til mel og sukker osv, salatslynga, firkantede bokser til pålegg og annen oppbevaring, både i kjøleskap og fryseren, kaketinene, de gamle Floridaboksene(runde med stjernelokk) til ferdigkuttet grønnsaker, Crisperen til ferdig salat, slikkepottene og skrellerne.
Jeg bruker mange av tingene som er kjøpt eller fått.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 09:47   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Boksene til frukt og grønt i kjøleskapet. De er helt supre. Har du skjært i en paprika, blir den ødelagt av å bli lagt tilbake i kjøleskapet. Men i den boksen holder paprikaen seg utrolig godt veldig lenge.

Jeg liker også spagettibeholderen. De posene med spagetti revner for et godt ord.

Mange skryter veldig av en microkanne der man kan koke poteter, smelte sjokolade etc. Denne har jeg ikke, men vurderer anskaffelse etter hvert.

Drikkeflaskene med skrukork (7,5 dl) er gode synes jeg. Jeg kjøpte tut på reservedelsløsning (de som hører til drikkeflaskene for barn som ser ut som en frosk eller noe lignende, passer til de drikkeflaskene med skrukork.)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:56   #20
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Tusen takk for mange gode og nyttige tips og tilbakemeldinger. I helgen skal jeg sette meg ned med katalogen min og denne tråden, og finne ut hva jeg "trenger" (og hva jeg har lyst på ).

Bokseåpneren og potetskrelleren skryter "alle" av, så jeg skjønner at de må ha gjort noe riktig med disse.
Riskoker har jeg, men ikke fra Tupperware. Min er fra Lékuè, og jeg er veldig fornøyd med den altså. Jeg har et slags eget talent for å brenne fast risen i kjelene, men med riskokeren blir det knall hver gang.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no