Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 17:31   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vel, ikke alle "vegetarianere" bryr seg om å ikke spise fisk eller viltkjøtt heller. Det gjør ikke fisk, vilt eller Norvegia mer vegetarisk.



Veganere spiser ikke honning nei. Dvs. noen gjør jo det, men det anses ikke som vegansk.

Er det fordi det kommer fra biene? Fordi de er dyr?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:36   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det fordi det kommer fra biene? Fordi de er dyr?

Fordi det er et animalsk produkt ja. Nå er ikke honning noe stort savn for meg uansett. Tror jeg har brukt honning 5 ganger i løpet av livet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:37   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.530
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Heldigvis stoler min vegetarianske svigerinne nok på meg til at vi får lage mat til henne. Vi griller hennes mat på folie så den ikke får kjøttsmitte, og med egen grillklype, steker det i egen stekepanne om vi lager mat inne etc.

Jeg vet hun spiser ost, men ikke hvilken, da.

Om hun insisterte på å lage maten selv her, så for all del, men det virker litt mistroisk ja. Nå vet jo vi at hun ikke skal ha kjøttbiljong og at vi bruker rene redskaper (og selvsagt også da fingre) så det burde gå bra.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:38   #44
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Feks går de andre og handler blir det gjerne Norvegia og diverse kjøttpålegg. (Erfaringsmessig ).
Jeg føler heller ikke for å detaljstyre og har hatt mang en tur der jeg har spist to poteter til middag. Brød uten pålegg til frokost.
Om jeg drar opp eget så blir de gjerne snurt.
og jeg er ikke så god på å gå med lavt blodsukker.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:38   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tror ikke vegetarianere er en veldig homogen gruppe. De fleste vegetarianere jeg omgås spiser egg, ost, smør og melk. Derfor er det nok ikke så rart at en del stusser når de får høre at kniven ikke må ha vært i kontakt med animalske produkter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:39   #46
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Har svigerinne som er vegetarianer. Det å lage mat til hele familien når hun også er med er jo ikke noe problem. Lager ikke hennes mat i samme stekepanne eller i samme boller som jeg har kjøtt.

Kontrollbehovet ditt virker seriøst sært, og jeg hadde blitt sur og grinete over ikke å bli stolt på.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:40   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Du har vegetarianere som "ikke spiser kjøtt og fisk" og stopper der, og du har vegetarianere som har kostholdet som religion eller del av religion med en helt annen tilnærming. Jeg synes ikke det er rart at det kan være litt vanskelig å forholde seg til den siste gruppen i praksis, spesielt hvis man er vant til den første.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:40   #48
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Heldigvis stoler min vegetarianske svigerinne nok på meg til at vi får lage mat til henne. Vi griller hennes mat på folie så den ikke får kjøttsmitte, og med egen grillklype, steker det i egen stekepanne om vi lager mat inne etc.

Fun fact: Det er kun meg som er vegetar. Resten av kjernefamilien lager jeg kjøtt til.

Jeg vet hun spiser ost, men ikke hvilken, da.

Om hun insisterte på å lage maten selv her, så for all del, men det virker litt mistroisk ja. Nå vet jo vi at hun ikke skal ha kjøttbiljong og at vi bruker rene redskaper (og selvsagt også da fingre) så det burde gå bra.

Det er jo kjempeflott.
Men understreker igjen at dette ikke gjelder i andres hjem.
Hvis vi griller tar vi gjerne uansett med egen mat hele gjengen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:41   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du har vegetarianere som "ikke spiser kjøtt og fisk" og stopper der, og du har vegetarianere som har kostholdet som religion eller del av religion med en helt annen tilnærming. Jeg synes ikke det er rart at det kan være litt vanskelig å forholde seg til den siste gruppen i praksis, spesielt hvis man er vant til den første.

Ja, det er jeg enig i. Jeg må innrømme jeg sliter litt med å forstå hvorfor maten til veganere/vegetarianere må grilles/stekes for seg, for å ikke få "kjøttsmitte"... Det blir veldig religiøst, for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:42   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er jeg enig i. Jeg må innrømme jeg sliter litt med å forstå hvorfor maten til veganere/vegetarianere må grilles på folie, for å ikke få "kjøttsmitte"...

Vel, hvis man får totalt avsmak av tanken på kjøtt, er det vel ikke så vanskelig å forstå at man ikke vil at maten sin skal være i kontakt med kjøtt? Jeg synes det er merkelig at det er vanskelig å forstå, altså. Når man har vært veggis i noen år, kommer man ofte til et punkt der man ikke anser kjøtt som mat, engang. Man ser på det som døde dyr, og vil kanskje ikke ha det på sin mat. At det er "hysterisk" får folk mene hva de vil om, men jeg synes det skal respekteres når man lager mat til andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:44   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Vel, jeg får virkelig totalt avsmak av tanken på å spise f eks. snegler, men jeg hadde seriøst ikke satt meg på bakbena om maten min hadde delt stekepanne med dem... Jeg kan forstå at det oppfattes som ekstremt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:44   #52
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke vegetarianere er en veldig homogen gruppe. De fleste vegetarianere jeg omgås spiser egg, ost, smør og melk. Derfor er det nok ikke så rart at en del stusser når de får høre at kniven ikke må ha vært i kontakt med animalske produkter.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:44   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Slike diskusjonar (om heilt andre tema) er hovudgrunnen til at vi ikkje skal på påskeferie i år, så eg har dessverre ingen gode råd til korleis ein kan svare.

Men eg overhøyrde ein person (av typen under utprøving av ulike allergier/intoleranser) som sa: "Ja, jeg trives best med å gjøre det sånn." Det er ein setning som er ganske tydeleg, men som ikkje inviterer til diskusjon.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:45   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Jeg synes det er rart å ikke ville overføre mikroskopiske mengder kjøtt ja. Hvis det setter smak så skjønner jeg det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:46   #55
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tror at noe av problemet er til dels at det er veldig forskjell på hvor strengt folk etterlever sine viljestyrte kostholdsvalg (for å skille religion, veganisme og vegetarisme fra allerg, cøliaki etc), til dels at det oppfattes mer unødvendig rigid å ha matregler all den tid man ikke blir syk.


Jeg synes man ikke trenger å legge seg opp i kostholdet til andre og prøver å legge til rette, og så lenge den som har kostholdsbegrensninger selv lager mat så bør det jo være greit.

Men det er klart at dersom noen hadde en greie på hat man ikke spiste rød mat som paprika eller tomat og forlangte at man måtte vaske hendene ekstra dersom man tok i paprika etc så er det vanskelig for andre folk å skjønne at det er viktig. Det er jo nokså uvanlig å være så streng.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:47   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Ja, jeg syns det er rart, men din mat, dine vaner, selvsagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:47   #57
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Ja du er faktisk det, jeg synes det er tullete for å være ærlig. Men: om vi var på tur så hadde du hjertens gjerne fått laget mat og jeg hadde ikke sagt noe.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:48   #58
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Men altså... HI spør etter ein måte å svare folk som synest dette er tullete, ikkje fleire som seier at dette er tullete.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:48   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.530
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det er jo kjempeflott.
Men understreker igjen at dette ikke gjelder i andres hjem.
Hvis vi griller tar vi gjerne uansett med egen mat hele gjengen.

Vi bor så langt fra hverandre at når vi møtes er det enten i vårt eller svigermor sitt hjem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:49   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Overføre kjøtt? Kjemien i det må du nok faktisk forklare meg. Både eggene og melken du spiser har jo sånn sett hatt kjøttnærkontakt av tredje grad.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no