Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 16:36   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men her er det ikke vanlig med vegetarisk kosthold og mange tror at det innebærer å spise fisk og kylling. At all ost ikke er vegetarisk nekter mange å tro på.

DEN kjenner jeg til. Det er bla. derfor jeg alltid retter på folk som kaller seg vegetarianere men spiser fisk, fordi det gir omverdenen et fullstendig galt bilde av vegetarianere/veganere og fører til at vi blir servert sånne ting ute.
Det er jo også helt sprøtt at mange pizzeriaer og lignende selger vegetarpizzaer med ikke-vegetarisk ost. På Peppes er til og med dressingen på en av vegetarpizzaene med ansjos! (Nå slipper jeg heldigvis å tenke over DET da, siden jeg ikke spiser ost uansett).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:37   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kjenner ingen vegetarianere som gir inntrykk av å være så rigid som det du beskriver i HI, så jeg er nok blant dem som ville stusset over kontrollbehovet ditt. Det du beskriver er mer i tråd med det jeg forbinder med cøliaki eller alvorlig matallergi, og det er jeg ikke vant til at folk krever i andre sammenhenger. Jeg måtte nok ha fått det forklart at du ville at maten skulle behandles på en slik måte; jeg hadde ikke skjønt det av meg selv bare fordi du sa du var vegetarianer.

Her er nok jeg også. Enda jeg er en sånn som krever at folk ikke bruker samme redskaper på mat jeg skal spise, og på brød. Men at hendene ikke skal ha spor av å ha vært borti kjøtt, hadde jeg nok ikke tenkt på som like naturlig. Men det er fordi jeg ikke automatisk tenker så langt som til at veganisme er omtrent som religion når det kommer til håndtering av mat. Hadde jeg selv skullet være vegetarianer er det jo av hensyn til planeten, ikke fordi jeg ikke vil få i meg spor av dyr. Så dette var absolutt opplysende for min del. Lykke til med venninnene dine!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:39   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tror at alle som ikke er A4 når det gjelder kostholdet (vegan, vegetar, cøliaki, allergi) rett og slett må innse at det er litt uforståelig for en del folk, både på grunn av at det er uvant og ting man ikke sitter inne med kunnskap om, og på grunn av at man møter mange varianter av de overnevnte som tar ting veldig lettvindt rundt sitt særlige kosthold.

Jeg skal innrømme at jeg ble passelig irritert da jeg arrangerte julebord, fikk beskjed om at jeg virkelig ikke måtte glemme vegetarianeren og skikkelig mat til henne, lagde nøttestek for så å oppleve at "oj, det pinnekjøttet så skikkelig godt ut, jeg tar heller det" av den samme vegetarianeren.
Når man opplever slike er det kanskje lett å tro at det å være vegetarianer er litt sånn løselig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:40   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tror ikke jeg hadde dratt på tur med folk som ikke klarte å forholde seg til dette, som ikke kan respektere det. Hvorfor utsette seg selv for det liksom? Men nå er ikke jeg en som drar på tur med folk uansett, så for meg hadde det ikke vært noe offer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:41   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg skal innrømme at jeg ble passelig irritert da jeg arrangerte julebord, fikk beskjed om at jeg virkelig ikke måtte glemme vegetarianeren og skikkelig mat til henne, lagde nøttestek for så å oppleve at "oj, det pinnekjøttet så skikkelig godt ut, jeg tar heller det" av den samme vegetarianeren.
Når man opplever slike er det kanskje lett å tro at det å være vegetarianer er litt sånn løselig.

Åh herre, det er jo helt på viddene!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:44   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh herre, det er jo helt på viddene!

Jepp.
Legg til de dere nevner over, altså de som spiser fisk og kylling og hva-har-du, så kan man skjønne at den gemene hop blir litt forvirret.
Det samme gjelder jo en dels selverklærte glutenintolerante og allergikere som skalter og valter med denne allergien alt ettr hvor lyst de har på ting.

Dette gjør at de som er hardcore veganere, vegetarianere, allergikere og coliakikere møter en del uforstand og forvirring rundt kostholdet sitt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:47   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh herre, det er jo helt på viddene!

Jeg er veldig klar over at det nok kan være vanskelig å være vegetarianer, men det er ikke akkurat a walk in the park å servere eller dele kjøkken med alle vegetarianere heller. Så jeg kan godt forstå at folk gjerne har litt sprikende oppfatninger av hva det går ut på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 16:49   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

JEG har aldri syntes det var vanskelig å være veggis (ikke veganer, engang, og vegetarianere har det jo mye enklere, de kan stort sett spise overalt), bare så det er sagt. Nå reagerte jeg på at Nextlife hadde lagt seg i selen for å lage mat til en såkalt "vegetarianer", som heller valgte å spise pinnekjøtt da hun kom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:00   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Hva slags ost er det som ikke er vegetarisk?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:00   #30
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Så kjedelig at du møter så mye motstand rundet dette.

Jeg retter på alle som kaller meg vegetarianer, siden jeg spiser fisk. Jeg kaller meg "en-som.ikke-spiser-kjøtt". Enkelt og greit.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:01   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva slags ost er det som ikke er vegetarisk?

Er det ikke sånn at fordi det kommer fra et dyr så kan man ikke spise det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:06   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva slags ost er det som ikke er vegetarisk?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det ikke sånn at fordi det kommer fra et dyr så kan man ikke spise det?

Veganere spiser ikke ost, men (lakto)vegetarianere gjør det. MEN endel ost inneholder løpe, som er fra kalvemage, ergo ikke vegetarisk.

http://www.melk.no/spor-ekspertene/s...g/hva-er-lope/

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:17   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det ikke sånn at fordi det kommer fra et dyr så kan man ikke spise det?

Det er veganere, ikke vegetarianere. Jeg kjenner flere vegetarianere som spiser alle slags melkeprodukter, egg osv. men bare ikke kjøtt eller fisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:18   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Veganere spiser ikke ost, men (lakto)vegetarianere gjør det. MEN endel ost inneholder løpe, som er fra kalvemage, ergo ikke vegetarisk.

http://www.melk.no/spor-ekspertene/s...g/hva-er-lope/

Men det tror jeg ikke alle vegetarianere bryr seg om altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:18   #35
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva slags ost er det som ikke er vegetarisk?

Hør på Dixie. Eks Norvegia er ikke vegetarisk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:19   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hør på Dixie. Eks Norvegia er ikke vegetarisk.

Hør på Dixie? Ja, jeg har jo sett hva hun skrev, og ikke lagt inn noen protester på det liksom. Jeg kjenner forøvrig minst en vegetarianer som spiser Norvegia med god appetitt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:22   #37
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Men hvorfor ikke? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å kverulere.

Dixie Diner, kan veganere spise honning?

Beklager trådkupping, men jeg er nysgjerrig.

Det blir en god dose kjøtt igjen på baguetten selv om man lemper av skinka. Det kjenner du også smaksmessig.

Honning er ikke vegansk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:24   #38
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hør på Dixie? Ja, jeg har jo sett hva hun skrev, og ikke lagt inn noen protester på det liksom. Jeg kjenner forøvrig minst en vegetarianer som spiser Norvegia med god appetitt.

He he. Det Dixie skrev mente jeg å si.
Ja. Jeg spiste Norvegia selv i syv av mine veggisår. Hvorfor?
Jeg visste ikke om det!
Og når ikke jeg visste det, så skjønner jeg ekstra godt hvorfor kjøttetere ikke vet. Det er jo ikke interessant for dem. Blir mer et fun fact.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:29   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men det tror jeg ikke alle vegetarianere bryr seg om altså.

Vel, ikke alle "vegetarianere" bryr seg om å ikke spise fisk eller viltkjøtt heller. Det gjør ikke fisk, vilt eller Norvegia mer vegetarisk.

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Dixie Diner, kan veganere spise honning?

Beklager trådkupping, men jeg er nysgjerrig.

Veganere spiser ikke honning nei. Dvs. noen gjør jo det, men det anses ikke som vegansk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:31   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg er ikke vegetarianer, men er ikke så glad i kombinasjonen ost og skinke. Hvis jeg ber om rundstykke med ost og paprika og jeg får feil og de lager ett med ost og skinke, så syns ikke jeg heller det holder å ta skinken vekk igjen. Det smaker skinke av osten, og det syns jeg ikke er godt - selv om jeg såklart KAN spise det. Men hvis jeg først betaler penger for et rundstykke med gulost på kafe så vil jeg jo helst ha det jeg har bestilt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no