Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 13:19   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.529
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Mine unger er for små til å ringe med telefonen, om jeg er besvimt eller ei.

Knerten ringer daglig i telefonen altså, men det er leketelefon, fingrene sine, biler, lekebamser etc. Også snakker han i den vanlige telefonen (somregle på høytaler) men han aner ikke hvordan han får kontakt med mormor på telefonen, bare at han kan snakke og høre henne.

Så de har lite bruk for å kunne bruke telefonen min. Særlig hun på 11 mnd som kan si "dadadadada, mamma, pappa, hajal, dadada eehhhiii! det hjelper mye om jeg er besvimt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:21   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så de har lite bruk for å kunne bruke telefonen min. Særlig hun på 11 mnd som kan si "dadadadada, mamma, pappa, hajal, dadada eehhhiii! det hjelper mye om jeg er besvimt...

Så vidt jeg vet er det en av de vanligste meldingene nødsentralen får.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:26   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.529
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja, det er nok gjerne deromkring ja.

Men om ungene kan gjennomføre nødsamtaler selv om jeg har satt på pinkode, så er det jo sånnsett lite vits i det.

Det kunne muligens hindre dem i å bølle for mye med den ellers, men egentlig er største faren at nevnte jente enten spiser p åden (mye sleving inn i telefonen er neppe bra) eller kaster den i gulvet (Det VET vi er lite bra, den har vært på rep i 3 mnd for knust glass etter at jeg mistet den ned) så jeg satser på å holde den unna henne, heller enn pinkode, i første omgang.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:29   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, det er nok gjerne deromkring ja.

Men om ungene kan gjennomføre nødsamtaler selv om jeg har satt på pinkode, så er det jo sånnsett lite vits i det.

Nei, pinkode hjelper ikke mot uønsket nødhjelpsoppringning, dessverre. Jeg har også sett at AMK har gått ut og advart foreldre mot å gi ungene avlagte mobiltelefoner, uten å ta ut batteriet, siden det altså ikke hjelper å ta ut SIM-kortet av telefonen.

Så lenge en telefon har batteri og så lenge det finnes antydning til dekning, kan man ringe 112.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:32   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.529
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Det vet jeg, så Knerten har ikke fått en avlagt telefon å leke med. Han er meget happy med fargerike lekemobiler, og div andre leker, enn så lenge.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:33   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Nødanrop er så sin sak, men at de kan ringe mormor, morfar, tante, onkel eller kjæreste er greit. "Mamma spyr. Kom og hent."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:39   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja. Jeg har bla. jobbmail på mobilen, så den ekstra sikkerheten tar jeg meg tid til. Den tiden det tar å finne ut av koden gir meg tid til å sperre telefonen.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:52   #48
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Nei jeg gidder ikke. Har jobbtelefon, men ingen retningslinjer på at vi må ha ekstra kode.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:17   #49
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja. Og telefonen min tilbakestiller til fabrikkinnstilling etter tre feilede forsøk. (Så det er ingen barn som får grafse på den uten tillatelse.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:40   #50
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja - påtvunge av jobbens exchange-system for å få tilgang til mail, kalender og kontaktliste.

Er greitt når ein er van med det skal vera slik.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:46   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Jupp. Har klåfingra unger...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:48   #52
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja, det har jeg. Synes ikke det er pes.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:54   #53
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja. Dsjeees, jeg har mail og bilder og ALT der inne.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:55   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja. Dsjeees, jeg har mail og bilder og ALT der inne.

Nå tar jeg meg selv i å lure på hva slags bilder HV har på mobilen sin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:17   #55
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Ja, det har jeg.
Er vel bare guttungen som ikke har det etter at han lagde seg en kode han ikke husket og vi hadde et svare strev med å få åpnet den igjen,

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:21   #56
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Jeg har ikke smarttelefon. Tenke seg til.

Jeg har et prinsipp om å ikke bytte ut en telefon som virker, og selv om jeg hopper på telefonen min, vil den ikke gi slipp.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:40   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har ikke smarttelefon. Tenke seg til.

Jeg har et prinsipp om å ikke bytte ut en telefon som virker, og selv om jeg hopper på telefonen min, vil den ikke gi slipp.

Hva er forskjellen på å bytte ut en fungerende, gammel telefon med en ny, og å gå aktivt inn for å ødelegge en gammel, fungerende telefon slik at man kan erstatte den med en ny?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:46   #58
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Jeg har aldri hoppet på telefonen min. Ikke fysisk, i hvert fall. Det ville jo vært ganske teit.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:52   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg har aldri hoppet på telefonen min. Ikke fysisk, i hvert fall. Det ville jo vært ganske teit.

:visualiserer psykisk telefonhopping:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:54   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du pinkode/passordlås på din smarttelefon?

Jeg har kastet telefonene mine i veggen. Flere ganger. Men jeg har sagt unnskyld etterpå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no