Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 12:27   #121
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Det er jo greit at moderatorteamet roser brukerne når tråder spores inn igjen. Eller at de er ute med en mild pekefinger og ber om forumjustis hvis vi ikke justerer oss selv. Flott at det ikke trenger å gjøres kraftigere enn det.

Men det HI påpeker er jo at det da ikke lenger er forumjustis, og det er jeg enig i. Forumjustisen skal komme uoppfordret for at det kan kalles forumjustis. Flisespikking? Kanskje det, men jeg opplever det også fordekt ros, slik Katta beskriver.

Kritikk kan være både negativ og positiv, allikevel, i dagligtale brukes det stort sett i negativ forstand.

Opprinnelig lagt inn av wikipedia

Ideelt sett skal kritikk være åpent granskende, men ordet brukes i dagligtale særlig om bebreidelser og en negativ bedømmelse, for eksempel rettet mot en person, en sak eller et forhold.

(Ikke særlig kritisk i min bruk av kilde der.)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:08   #122
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jo greit at moderatorteamet roser brukerne når tråder spores inn igjen. Eller at de er ute med en mild pekefinger og ber om forumjustis hvis vi ikke justerer oss selv. Flott at det ikke trenger å gjøres kraftigere enn det.

Men det HI påpeker er jo at det da ikke lenger er forumjustis, og det er jeg enig i. Forumjustisen skal komme uoppfordret for at det kan kalles forumjustis. Flisespikking? Kanskje det, men jeg opplever det også fordekt ros, slik Katta beskriver.

Kritikk kan være både negativ og positiv, allikevel, i dagligtale brukes det stort sett i negativ forstand.



(Ikke særlig kritisk i min bruk av kilde der.)

Jo, men i det aktuelle tilfellet kom jo forumjustisen uoppfordret. Rosen kom i etterkant. Og det ikke engang med moddehatt på noen av brukerne som kom med den. Jeg ser ærlig talt ikke problemet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:19   #123
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg har ikke lest den aktuelle tråden, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men hvis det er som Katta beskriver blir det ros (som man ønsker skal føre til enda mer positiv oppførsel i etterkant ala barneoppdragelse), og når det oppfordres til forumjustis er det en "pekefinger" selv om den er liten.

Jeg har ikke påstått at det er noe problem. Jeg poengterer bare at det ikke er forumjustis når det oppfordres til det. Forumjustis skal komme av seg selv.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:26   #124
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

I den aktuelle tråden skrøt Esme og jeg av brukerne som dro tråden inn igjen i anstendigheten etter at den var blitt litt på kanten.

Vi gjorde det som privatbrukere. Jeg liker å skryte av folk som er smarte, flinke og greie og gjør ålreite ting og ønsker å fortsette å kunne skryte av folk i fremtiden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:30   #125
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg liker skryt, jeg, så bare skryt i vei.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:35   #126
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg synes bare dere skal fortsette med det altså, det er jo en fin ting å gjøre. Men en moderator som uttaler seg om hvordan diskusjonen går (altså ikke om tema, men om selve diskusjonen) vil nok alltid bli oppfattet som en dommer som uttaler seg om orden i salen uten å bruke klubba. Det betyr ikke at det er negativt å gjøre det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:35   #127
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Enig med HV. Jeg uttalte meg som privatbruker. Om noen brukere tar det ekstra til seg fordi jeg også er moderator, vel, det får nå være deres greie. Det er helt unødvendig å høre ekstra etter hva HV og jeg sier som privatbrukere.

Jeg begrenser meg ikke som privatbruker selv om jeg uttaler meg på vegne av forumledelsen fra tid til annen altså.

At jeg er Kanonlur og Supergjennomtenkt bør være god nok grunn til å gjøre som jeg sier.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:37   #128
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes bare dere skal fortsette med det altså, det er jo en fin ting å gjøre. Men en moderator som uttaler seg om hvordan diskusjonen går (altså ikke om tema, men om selve diskusjonen) vil nok alltid bli oppfattet som en dommer som uttaler seg om orden i salen uten å bruke klubba. Det betyr ikke at det er negativt å gjøre det.

De fleste mer rutinerte brukerne oppfatter ikke alle moderatorer som dommere nei. Det tror jeg ikke noe på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:39   #129
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg kjenner at denne tråden får frem blondinen i meg.


Jeg sa fra om hva jeg synes, typ forumjustis før jeg ble modde, og har ingen intensjoner om å slutte med det bare fordi jeg har fått nicket mitt i fet skrift.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:39   #130
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er jo greit at moderatorteamet roser brukerne når tråder spores inn igjen. Eller at de er ute med en mild pekefinger og ber om forumjustis hvis vi ikke justerer oss selv. Flott at det ikke trenger å gjøres kraftigere enn det.

Men det HI påpeker er jo at det da ikke lenger er forumjustis, og det er jeg enig i. Forumjustisen skal komme uoppfordret for at det kan kalles forumjustis. Flisespikking? Kanskje det, men jeg opplever det også fordekt ros, slik Katta beskriver.

Kritikk kan være både negativ og positiv, allikevel, i dagligtale brukes det stort sett i negativ forstand.



(Ikke særlig kritisk i min bruk av kilde der.)

Men det du sier da, er at alle brukerne her er ansvarlige og bør si ifra om noe svinger ut, bortsett fra moderatorene? Øh?

Hva er det jeg misforstår her?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:40   #131
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De fleste mer rutinerte brukerne oppfatter ikke alle moderatorer som dommere nei. Det tror jeg ikke noe på.

Gah dårlig bilde kanskje. Poenget er mer at du har en funksjon/et verktøy som du kan velge å bruke, eller ikke. Det at du faktisk har denne funksjonen vil gjøre at folk som vet at du har den lytter litt ekstra til deg når du uttaler deg om diskusjonens gang. Hvilket forsåvidt passer godt med det him skriver at moderatorer har et ekstra ansvar også som privatbrukere. De som har vært på FP siden tidenes morgen tenker nok mindre sånn enn nyere brukere vil jeg tro.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:53   #132
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

I den aktuelle tråden (som er det eneste stedet foruten styrerommet og denne tråden ordet "forumjustis" er brukt) så ble det brukt for å faktisk rose tråddeltakerne for at de selv klarte å justere tråden inn på et bedre spor. Dersom noen her i denne diskusjonen ikke har lest nevnte tråd og heller ikke forstår bakgrunnen for bruken av ordet der og da så vil jeg på det sterkeste anbefale at de går inn leser det og får den riktige konteksten.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:57   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Helt på siden: Ordet forumjustis har da vært brukt i mange andre tråder tidligere? Ikke i den konteksten, men ordet har forekommet før, det er jeg helt sikker på.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:05   #134
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men det du sier da, er at alle brukerne her er ansvarlige og bør si ifra om noe svinger ut, bortsett fra moderatorene? Øh?

Hva er det jeg misforstår her?

Jeg synes alle kan si fra, jeg. Ja takk, begge deler.

Poenget mitt er at forumjustis* er når brukerene selv, uten mild påminnelse, pekefinger eller formaning (for å ta med alle grader), justerer diskusjonen. Hvis en moderator** er inne og ber om forumjustis er det straks en påminnelse.

* Det er selve ordet jeg tenker på, og ikke hvem som har lov til å gjøre hva. Så ja, jeg er langt inne i flisespikkingen. Snart er det bare ei fjøl igjen.

**Den andre diskusjonen er om en moderator kun er moderator når det skrives "moderatorisk hilsen". Den diskusjonen har jeg ikke tid til å gå inn på nå. Men jeg tror jeg selv lander på at det avhenger veldig av hvilke moderator, hva som skrives og hva jeg selv har skrevet. Så altså, ingen fasit for min del (selv om jeg skjønner godt at dere selv skiller klart på det).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:07   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg oppfattet det også som ros i etterkant av den gode oppførselen. Man kan selvsagt argumentere med at positiv forsterkning også er en oppdragelsesmetode, men jeg syns det blir fryktelig kjedelig hvis man helt må slutte med å skryte av folk.

Jeg skjønner for øvrig også oppfattelsen av en viss forsterkning av utsagnet som ligger i at det er moddene kommer med skrytet, selv om de gjør det som privatpersoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:08   #136
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I den aktuelle tråden (som er det eneste stedet foruten styrerommet og denne tråden ordet "forumjustis" er brukt) så ble det brukt for å faktisk rose tråddeltakerne for at de selv klarte å justere tråden inn på et bedre spor. Dersom noen her i denne diskusjonen ikke har lest nevnte tråd og heller ikke forstår bakgrunnen for bruken av ordet der og da så vil jeg på det sterkeste anbefale at de går inn leser det og får den riktige konteksten.

Hvorfor det? Diskusjoner rundt ord og ordbruk har vi da ofte uten at vi må lese trådene først. Hvis jeg hadde sagt at jeg opplevde Esme som ufin eller noe i den duren er jeg enig med deg. Nå derimot diskuterer jeg bruken av et begrep.

Jeg er også overrasket over at det kun er i den tråden ordet forumjustis er brukt. Virkelig? Hva har vi kalt det før da? Jeg synes det ordet og begrepet var så kjent.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:10   #137
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jeg skjønner for øvrig også oppfattelsen av en viss forsterkning av utsagnet som ligger i at det er moddene kommer med skrytet, selv om de gjør det som privatpersoner.

Jeg skjønner og godtar at noen brukere legger mer i det altså, selvfølgelig.

Poenger er vel mer det at ingen av oss vil godta at vi dermed ikke skal kunne være en del av forumjustisen som privatbrukere. Slik var det jeg oppfattet at det kom frem i tidligere innlegg her.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:11   #138
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Helt på siden: Ordet forumjustis har da vært brukt i mange andre tråder tidligere? Ikke i den konteksten, men ordet har forekommet før, det er jeg helt sikker på.

Jeg søkte i går og foruten denne tråden her, så har det blitt brukt tilsammen 20 ganger, og bare to ganger i den konteksten HI skisserer, helt konkret i form av at to moderatorer skryter av godt utført forumjustis i fattigbloggtråden. Alle andre steder det ble brukt så handlet det om FP's forumjustis på generell basis.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:11   #139
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Når jeg søker opp "forumjustis" så finner jeg fire tråder. Denne, fattigtråden, en om sletting av blogger og en om stemming på noen framfor andre. Men jeg tror (uten å ha lest meg gjennom trådene) at det bare er i fattigtråden det har blitt brukt i en "så flinke dere var"-sammenheng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:12   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Poenger er vel mer det at ingen av oss vil godta at vi dermed ikke skal kunne være en del av forumjustisen som privatbrukere. Slik var det jeg oppfattet at det kom frem i tidligere innlegg her.

Nei, det er jeg helt enig i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no