Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 00:11   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg skal se om jeg finner oppskriften på den kinesiske kyllingen i morgen. Ellers har jeg laget Blåbærs pork vindaloo, og det var veldig godt, men neste gang skal jeg ha i litt mer krydder og også gjøre den sterkere. Og i går laget jeg boeuf bourguignon, også veldig godt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 01:08   #22
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Se her om dere finner noe. Vi har, og skal teste disse etterhvert.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 01:10   #23
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

365 oppskrifter. Denne dama brukte CrockPot hver dag i et helt år!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:09   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Skal vi se, til den kinesiske retten brukte jeg denne oppskriften som utgangspunkt, men brukte frisk ingefær i stedet for tørket, og hadde i tillegg i et par skjeer Heinz ketchup, frisk rød chili og vårløk. Jeg kunne med fordel hatt litt vann i også, slik at det ble litt mer saus.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 11:36   #25
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg så ikke den oppskriften før jeg laget dagens gryte, men det ble noe lignende greier. Skal legge inn oppskriften min dersom den blir vellykket, god start på crock-pot-kokingen min å slumse oppi noen greier og håpe på det beste.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:51   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Ok da har jeg kjørt runde en, resultatet ble så som så, smaken ble god, men kunne vært litt mer konsentrert, så neste gang mindre væske! Og på et vis synes jeg kyllingen var litt tørr uten å være tørr, hm litt vanskelig å forklare, kan man la maten ligge for lenge oppi der tro?

Dagens: Sursøt kyllinggryte:
1 boks annanas i biter (alt)
2ts brunt sukker
2 fedd hvitløk raspet
2ss soyasaus
2ss hvitvinseddik
3 gulerøtter i småbiter
Litt kålrabi i småbiter
1 boks hakket tomat (denne ville jeg byttet ut med 2-3 ss tomatpure for å redusere væskeinnholdet)
1 boks minimais i biter
4 kyllingbryst i biter

Low i 5 timer, da blandet jeg i litt maisenna og satt den på low 1 time til, så ble den på warm i ca 30 min før vi spiste. Serverte den med ris.

Resultat: begge voksne og ett barn likte den, ett barn nektet å smake, det siste barnet spiste deler av den uten å klage...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:54   #27
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Er det noen som har laget bakverk i crockpoten? Lurte på å forsøke det.

Størsten vil vi skal lage grøt i den? Tips eller oppskrift?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:08   #28
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg vet det går å lage brød i den, men jeg har ikke prøvd.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:28   #29
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg prøvde å lage grøt, men ga opp. Kan være jeg var for utålmodig, siden jeg ser andre har klart det.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 10:09   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg har laget brød i selve crock pot-formen, men da bakt i ovnen, så det teller kanskje ikke. No-knead bread som er veldig enkelt å lage. Det blir seigere enn vanlig brød, og jeg er ikke helt enig med meg selv om jeg liker det eller ikke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 20:03   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg prøvde å lage grøt, men ga opp. Kan være jeg var for utålmodig, siden jeg ser andre har klart det.

Jeg googlet og fant en som sa 240g ris til 1 liter melk og 4 timer på low, men det var lite å gå etter... Tror jeg bare får prøve en runde med det i helgen så får vi se om det blir lunsj, middag, kvelds eller søppel...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 02:05   #32
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Lagde julegrøten i den. Funket fint. Men den bør nok gå på low, ja, for den ble litt brent oppover kanten når vi kjørte den på high, og selv om det ikke var brentsmak mente husbonden det ble vanskelig å vaske.

Vil anbefale å koke opp på plate før du setter den i crockpoten. Da går det veldig mye fortere, og selv om det blir litt mer styr slipper du fortsatt å røre.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 08:44   #33
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Lagde julegrøten i den. Funket fint. Men den bør nok gå på low, ja, for den ble litt brent oppover kanten når vi kjørte den på high, og selv om det ikke var brentsmak mente husbonden det ble vanskelig å vaske.

Vil anbefale å koke opp på plate før du setter den i crockpoten. Da går det veldig mye fortere, og selv om det blir litt mer styr slipper du fortsatt å røre.

Brukte du samme oppskrift som vanlig grøt, eller hadde du i litt mindre melk?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:51   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Brukte du samme oppskrift som vanlig grøt, eller hadde du i litt mindre melk?

Jeg kuttet ut vannet, men brukte samme melkemengde. det gir jo totalt sett mindre væske.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 11:41   #35
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg prøvde å lage grøt, men ga opp. Kan være jeg var for utålmodig, siden jeg ser andre har klart det.

Jeg bruker oppskriften bakpå geisha pakken i forhold til hvor mye ris i forhold til vann og melk. Koker risen og vannet i en gryte først til vannet er kokt inn og så har jeg dette og melken oppi slow cookeren på low i kanskje 5-6 timer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 14:46   #36
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Ok, takk begge to, da skal jeg gjøre ett forsøk i morgen!
På søndag tenkte jeg å lage lammesteik, må google litt oppskrifter på det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 15:33   #37
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

I dag lager jeg Chicken in Honey sauce. Vet ikke hvordan det smaker ennå, men lukter ganske stramt. Oppskriften fant jeg på Crock pot sine sider. Skal gi tilbakemelding når vi har spist.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 17:21   #38
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Denne er knall god http://www.scdandme.com/stage-2-and-...ow-cooker.html
Butternut kan byttes med søtpotet.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 23:43   #39
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

I dag lager jeg Chicken in Honey sauce. Vet ikke hvordan det smaker ennå, men lukter ganske stramt. Oppskriften fant jeg på Crock pot sine sider. Skal gi tilbakemelding når vi har spist.

Denne smakte py, så her trengst ingen oppskrift.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:22   #40
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Og på et vis synes jeg kyllingen var litt tørr uten å være tørr, hm litt vanskelig å forklare, kan man la maten ligge for lenge oppi der tro?

Jeg har ikke forsøkt meg på kylling/kalkun enda, mest fordi jeg har lest at fisk og fugl blir tørt om det koker for lenge (slik du beskriver). Er en stund siden jeg gjorde research, men jeg mener å ha lest at kylling blir best om den koker maks 6-8 timer på lav.

Storfe og lam blir bare bedre jo lenger det koker (jeg bruker å koke 12-14 timer + varme frem til middag).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no