Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-13, 17:05   #1
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Dette var en av gavene under treet i år, og jeg har allerede funnet to oppskrifter jeg skal teste ut den nærmeste uka, men jeg trenger flere idéer. Så, hva er din favorittoppskrift til crock pot?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 20:05   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker.

Jaaa! Håper denne tråden blir lang, med mange oppskrifter. Selv har jeg bare prøvd koteletter, poteter, løk og gulrøtter, alt oppi samtidig, litt krydder og 6-8 timer på low.

En oppskrift jeg jeg skal prøve er denne: http://kjernesunn-nordkvinne.blogspo...crock-pot.html

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 22:59   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Chilli!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:03   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Lurt, her må jeg følge med

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:09   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg har brukt vår mye til "steking" av kjøtt. Okse, lam, svin. Bruner kjøttet først (ikke nødvendig, men det gir ekstra smak) og har det i med litt rotgrønnsaker for kraft og setter på lav i 12 timer (perfekt resultat hver gang); jeg koker tilbehør som vanlig og lager saus av kraften.

Taco er også genialt å lage i: (5,7 liter Crok-pot) 7pk kjøttdeig, 2 bokser hakket tomat, hakket fennikel (eller løk + hvitløk for de som tåler det) og 1/2 - 1/3 av normal mengde krydder. Alt eltes sammen og settes på lav i 12 timer. Etter 10-11 timer hakkes massen med stekespade el. Fett/kraft kan evt helles av før hakking om en vil ha lavfett taco (). For å koke ut vann kan en sette på høy uten lokk siste time.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:13   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Better Homes and Garden har masse gode oppskrifter for crock pot/slow cooker.
http://www.bhg.com/recipes/slow-cooker/

Jeg anbefaler å abbonere på nyhetsbrevene fra bhg, de har masse gode ideer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:23   #7
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

God oppskrift på chilli?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 01:24   #8
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Har også fått crock-pot, og har prøvd den til risgrøt og pulled pork. Risgrøten bør nok lages på lav varme. Likte veldig godt konsistensen og saftigheten på svinekjøttet, men traff nok ikke helt riktig med krydderet. Absolutt noe jeg skal fortsette å teste.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:18   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Takk for tips.

I går laget jeg fajitas i den. Hadde paprika, løk og hvitløk i bunnen og et stort stykke oksekjøtt på toppen. Så helte jeg over hermetiske tomater blandet med salt, pepper, røkt paprika, oregano, malt spisskummen, malt koriander og chili. Åtte timer på lav og det ble utrolig mørt og kjempegodt. Tok ut kjøttet og brukte gafler til å dra det fra hverandre i mindre biter (som pulled pork) før alt ble blandet sammen igjen. Det ble servert i tortillalefser med mais, rødløk, salsa, rømme og revet ost.

I dag tester jeg den ut igjen, denne gangen en kinesisk kyllingrett som skal serveres med nudler. En time til den er ferdig og det lukter nydelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:46   #10
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Myria: Fajitas skal prøves. Legg gjerne ut kyllingretten også når du har prøvd den.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 19:04   #11
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg tenkte å kjøpe meg en, hvilken bør jeg kjøpe?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 20:12   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

http://www.tretti.no/husholdningsapp...crock-pot-57-l

Jeg ville ikke kjøpt mindre enn 5,7 liter, da har du plass til en hel kylling og grønnsaker.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:40   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

God mat i dag også. Hadde i kyllingfilet i biter, vårløk, hvitløk, chili, tørkede chiliflak, soyasaus, litt Heinz kethup, brunt sukker, salt, pepper og frisk ingefær. Dette fikk stå 4 timer på lav, og ble servert med nudler. Jeg hadde tenkt å ha i grønnsaker den siste timen, men glemte det og da var vi så sulten at vi ikke ville vente mer, men det var altså veldig godt likevel.

Jeg er ikke sikker på hva slags type jeg har, på min står det bare "Crock pot, the original slow cooker". Den har plass til en hel kylling i allefall, og jeg er som sagt så langt veldig fornøyd.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 10:51   #14
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Denne prøvde jeg, og den var nydelig: http://www.cookinglight.com/food/top...88/page71.html

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 18:55   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Da har jeg fått crock pot i hus og er klar til å teste den ut, så kom gjerne med flere oppskrifter.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 19:00   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

I går laget jeg fajitas i den. Hadde paprika, løk og hvitløk i bunnen og et stort stykke oksekjøtt på toppen. Så helte jeg over hermetiske tomater blandet med salt, pepper, røkt paprika, oregano, malt spisskummen, malt koriander og chili. Åtte timer på lav og det ble utrolig mørt og kjempegodt. Tok ut kjøttet og brukte gafler til å dra det fra hverandre i mindre biter (som pulled pork) før alt ble blandet sammen igjen. Det ble servert i tortillalefser med mais, rødløk, salsa, rømme og revet ost.

Tror jeg skal prøve noe ala dette, bare med kylling siden det er det jeg har i fryseren...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 20:41   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.


I dag tester jeg den ut igjen, denne gangen en kinesisk kyllingrett som skal serveres med nudler. En time til den er ferdig og det lukter nydelig.

Ble den god? Oppskrift?

Jeg har ennå ikke fått prøvd den ut (bortreist i helgen) men i morgen skal jeg til pers!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 21:20   #18
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Jeg hadde en svineknoke og etpar kyllinglår kokende gjennom dagen og så kokte jeg grønsaker (som jeg hadde kuttet ferdig dagen før) da jeg kom hjem. (ville ha grønnsakene al dente.) I alle fall, en veldig bra måte å lage skikkelig kjøttsuppe på en hverdag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-14, 23:45   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Kikket på ulike oppskrifter for nord-afrikansk lammegryte, og brukte det jeg fant. Puttet oppi 1 kg fårikålkjøtt, 1 ts hver av muskat, spisskummen og koriander. Finhakket 1 ss fersk ingefær, og en hvitløksbåt. Hadde noen paprika og løkrester som jeg hadde oppi sammen med et par gulrøtter i biter. Til væske brukte jeg en boks tomater, en skvis sitron og litt olje. Det siste tror jeg var unødvendig siden kjøttet var såpass fett. Når det var ferdig smakte jeg til med salt, pepper og persille.

Noen minutter før servering hadde jeg i en boks med kikerter, og når de var varme tømte jeg oppi litt couscous som fikk svelle i sausen. Kunne også laget det ved siden av, men litt av poenget med crock pot er jo å gjøre ting enkelt.

Jeg elsket det, husbonden takler ikke lam, så han smakte såvidt på middagen, et barn spiste høflig, og det siste syns det var godt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 00:13   #20
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste oppskrift til crock pot/slowcooker

Denne laget jeg sist helg: http://www.cookingclassy.com/2012/02...-tikka-masala/

Meget, meget god! Holdt med en ts cayennepepper for meg.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no