Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-11, 23:56   #761
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Gospeldame? Syngedame blir ikke det samme, det er jo Celine Dion og dess like. (eller skrikedame, om man vil)

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 00:15   #762
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sliter med å finne et pk uttrykk for negerdame. Det er et uttrykk som er udelt positivt for meg og som brukes om slike flotte damer som synger med stor stemme. Men jeg tror kanskje ikke uttrykket er så positivt overalt, så det er ikke i bruk.

For meg er "negerdame" synonymt med slike svarte statuetter av nakne, afikanske kvinner som var populært på 50-tallet. Jeg har en slik etter min mormor, som jeg er veldig glad i, men jeg vet ikke lenger hva den heter (og ender opp med å kalle den negerdama likevel).

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 10:50   #763
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For meg er "negerdame" synonymt med slike svarte statuetter av nakne, afikanske kvinner som var populært på 50-tallet. Jeg har en slik etter min mormor, som jeg er veldig glad i, men jeg vet ikke lenger hva den heter (og ender opp med å kalle den negerdama likevel).


Jeg pleier å kalle det kitch. : pk:

 
Gammel 14-08-11, 11:16   #764
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sliter med å finne et pk uttrykk for negerdame. Det er et uttrykk som er udelt positivt for meg og som brukes om slike flotte damer som synger med stor stemme. Men jeg tror kanskje ikke uttrykket er så positivt overalt, så det er ikke i bruk.

Negresse er ok og PK er det ikke det da? Eller er det kanskje like stigmatiserende som neger

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 11:21   #765
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Må man virkelig ha et eget utrykk på flotte, svarte kvinner med stor stemme? Kan man ikke kalle dem Mahalia Jackson, Sharon Jones eller Aretha Franklin? Vi har da ikke er behov for et samlende utrykk for hvite syngedamer, så hvorfor trenger man det for svarte?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Negresse er ok og PK er det ikke det da? Eller er det kanskje like stigmatiserende som neger

Nei, det er virkelig ikke ok. Hvorfor i all verden skulle det være det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 11:22   #766
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Frantzen, her.

Jeg pleier å kalle det kitch. : pk:

Det heter kitsch. Og dekker ganske mye mer enn negerdamestatuetter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 11:23   #767
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Jeg bare kaller det for stygt.

jane er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 12:29   #768
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Negresse er ok og PK er det ikke det da?

Nei, det er det virkelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det heter kitsch. Og dekker ganske mye mer enn negerdamestatuetter.

See. Du har ikke et bedre ord, du heller?

Og jeg er veldig enig i at man ikke trenger et ord som dekker kvinnelige sangere som er mørke i huden. Ikke skjønner jeg hvorfor man automatisk antar at afrikanskutseende kvinner automatisk kan synge heller. De fleste jeg kjenner synger like bra eller dårlig som resten av befolkningen.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 12:30   #769
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg bare kaller det for stygt.

Det må du gjerne, men det dekker ikke akkurat så veldig godt, det heller.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 12:45   #770
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

See. Du har ikke et bedre ord, du heller?

Nope, og jeg tror de aller fleste er helt ok med det, nettopp på grunn av deres kitschy karakter. Bare man ikke går i felle og kaller alle figurer som portretterer svarte damer for negerdamer så, for sånn er det ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 12:49   #771
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Hvordan endte egentlig markedsplass- og prikkediskusjonen i negerdamer? :forvirret:

Nå må vi ikke glemme prikkene, dere!

rine er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 12:58   #772
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Det er da de grønne (eller mangel på slike) som er problemet, er det ikke det da?
Jeg har også et problem i forhold til markedsplassen. Jeg har forbaska mye klær jeg skulle ha solgt, men gidder ikke å ta bilde, langt mindre legge inn på PC-en.

rine er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 13:00   #773
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er da de grønne (eller mangel på slike) som er problemet, er det ikke det da?
Jeg har også et problem i forhold til markedsplassen. Jeg har forbaska mye klær jeg skulle ha solgt, men gidder ikke å ta bilde, langt mindre legge inn på PC-en.

Der er eg og. Jeg lurte på å bare legge ut så-og-så mange plagg mammatøy for damer med stor rompe.

 
Gammel 14-08-11, 13:03   #774
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Jeg har ryddet litt og har også en mammatøy. Tror du noen er interessert i å kjøpe mammatøy fra 2003?

rine er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 13:04   #775
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Ja, klart det.

 
Gammel 14-08-11, 13:05   #776
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Var du ironisk nå?

rine er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 13:07   #777
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Der er eg og. Jeg lurte på å bare legge ut så-og-så mange plagg mammatøy for damer med stor rompe.

Nei, vel? Skal dere ikke prøve på jenta? :dukker:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-08-11, 13:09   #778
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var du ironisk nå?

Jaggu ikke godt å si.
jeg tenkte å være kul, men etterpå tenkte jeg at det kan da fint gå å få solgt mammatøy fra 2003. Jeg tror vi må slå fast at jeg bare var rar og litt dum.

 
Gammel 14-08-11, 13:09   #779
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nei, vel? Skal dere ikke prøve på jenta? :dukker:


Næ. Ferdig nå.

 
Gammel 14-08-11, 13:12   #780
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jaggu ikke godt å si.
jeg tenkte å være kul, men etterpå tenkte jeg at det kan da fint gå å få solgt mammatøy fra 2003. Jeg tror vi må slå fast at jeg bare var rar og litt dum.

Neida, du er ikke rar og dum, men det er så vanskelig å skjønne humor/ironi og sånt i skriftlig form. Jeg kommer nok til å prøve, tror klærne er litt sånn tidløse. Jeans og svart t-skjorte, sånne ting. Eller kanskje bare Fretex?

Herlighet, snakk om å kuppe tråden. Tilbake til prikkene nå! :husjer:

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no