Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 14:24   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg leste den andre sjokoladepåleggtråden, og ble litt overrasket. Er virkelig sjokoladepålegg så grusomt?

Vi har sjokoladepålegg hjemme. Ungene får hvis de spør etter det til frokost i helgene. Det er det slett ikke alltid de gjør. De synes det er godt. Siden vi introduserte det for første gang i vinter er vi nå halvveis i vår andre boks.

Min filosofi er at det er lov til å spise ting som er godt, men ikke sunt en gang imellom, også for barn.

Hva mener du?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:26   #2
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Vi har alltid en boks stående, tas frem til frokost i helgene, synes ikke det er noe ille. Jeg vokste opp på sjokoladepålegg derimot, og DET er ikke bra.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:28   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg synes ikke sjokoladepålegg er ille. Jeg synes bare heller ikke det er vits å ha det i hus, så lenge poden elsker pålegg som makrell i tomat og leverpostei. Ikke spiser vi voksne det heller, så en hel boks virker bortkastet å kjøpe inn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:30   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg tror ikke det er roten til alt ondt, men etter noen år på forum er jeg jaggu ikke så sikker lenger.

Njah, det er vel ikke den lille klumpen med sjokoladepålegg i seg selv som er så ille, men å stimulere søtlysten titt og ofte?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:40   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg tror heller ikke det er så ille, men jeg kjenner godt min egen manglende begrensningsevne. Ved å ikke ha det i hus i det hele tatt gjør jeg livet enklere for meg sjøl. Fireåringen vet ikke hva det er, og jeg ser ikke helt poenget i å introdusere ham for det heller. Det er vel et større problem for de ungene som får det på maten hver dag, og det er en del av dem.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:44   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Enig med Tjorven, men så lenge de ikke etterspør det har vi det ikke. Næringsverdien er vel ikke den største. De spiser ikke syltetøy heller. Det stiller i samme kategori.

Jeg liker ikke sjokoladepålegg, med mindre jeg får det sammen med peanøttsmør på brødskiva, så trenger jeg å si at vi ikke har det i hus heller?
Dobbelt usunt, og det burde vært solgt med stakefjær for blodårer Men godt er det!

  Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:50   #7
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Sjokoladepålegg er da ikke så ille, sånn i seg selv.

Jeg synes ikke det er godt, mannen synes sjokolade på brødskiva er galskap og ungene våre tror jeg ikke har smakt det. De kunne godt ha fått sjokoladepålegg på ei skive eller to helgene om de hadde ytret ønske om det, men så langt har de nå ikke det, og de er ellers ganske altetende på påleggsfronten. (De spiser forresten en del prim og syltetøy, og det inneholder nå sikkert like mye sukker som sjokoladepålegg for den saks skyld...)

Men den egentlig -og litt teite grunnen- til at vi ikke har gitt ungene sjokoladepålegg så langt er at vi har familie som lar ungene sine spise loff med nugatti til hvert eneste brødmåltid, "fordi ungene vil ikke spise noe annet, og de stakkars ungene kan da ikke gå sultne". Og jeg har krangla ganske mye kosthold med disse foreldrene, og jeg vil barnlig demonstrere at det går fiiint an å få unger til å spise grovbrød med leverpostei...


Sist redigert av Myrull : 16-07-10 kl 21:01. Årsak: Rettet pinlig skrivefeil...
Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:55   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg er vel en av dem som syns sukkerhysteriet har gått for langt når man ikke tolererer at det serveres ting med sukker verken i barnehage eller i hjemmet.
Sukker har blitt en naturlig del av kostholdet vårt, og nei, vi trenger det ikke, men jeg tror det har negativ effekt på barna å kutte det helt ut med tanke på hvilket forhold de får til mat senere i livet.

Jeg tror ikke man trenger å få et vanskelig forhold til mat enten man har sjokopåleg eller ikke. Men om barna konsekvent ikke får søtt i hverdagen lærer de jo ikke hvor mye som er naturlig å ha av det i kostholdet. Er det ikke lurt at de lærer hvor mye som er ok? At litt av og til er greit, men at det ikke skal være en stor mengde sukker i kostholdet?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:58   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Det er jo ikke så ikke sånn litt innimellom, og som jeg skrev der, min sønn spiser jo store mengder prim til tider...

Vi har bare ikke introdusert det for ham fordi vi ikke ser poenget enda. Å kose seg innimellom er helt greit, men her ser jeg fort for meg ramaskrik når han ikke helt skjønner/aksepterer at han må spise annet også. Han er periodespiser, sønnen min. Bare prim nå, bare skinke en annen gang, bare makrell i tomat noen dager... men primperiodene er lengst, så jeg synes ikke han trenger sjokoperioder også....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:18   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

For mitt barn er det ille. Han reagerer veldig på sukker, så vi er nødt til å holde inntaket relativt lavt, ellers har verken han eller vi det noe bra. Skulle han da fått en skive til frokost betyr det at vi må kutte lørdagsgodtet på kvelden, og det regner jeg med at han har liten lyst til. Jeg tror ikke det er bra for noen å spise det hver dag, ikke i perioder en gang, men så lenge man har et sunt kosthold ellers er det jo ikke farlig en gang i mellom. Bare unødvendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:20   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Her har det bare ikke blitt til at vi har det i huset og det kommer nok av at vi heller spiser hjemmelaget syltetøy som vi tar opp og tiner fra fryseren.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:23   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg tenker at det kommer i kategorien unødvendig mat. På samme måte som saft og syltetøy. Hvis ungene hadde lidd av sukkermangel hadde jeg nok fluksens investert i en boks Nutella e.l.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:43   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Som eg skreiv i den andre tråden; Eg ser ikkje greia. Mine får det når dei spør, som stort sett er annakvar dag eller noko slikt. Det hende også at eg kjøpe Fun light. Og har brukt våtserviettar. Og lar ungane dele solkrem. Og kjøpe Honey puffs innimellom. Og lar 8åringen sjå Star Wars.

:dukker:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:45   #14
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Det er ikke grusomt. Men vi har så mye annet sukker i kostholdet fra før, så jeg introduserer ikke enda flere sukkermuligheter ut av det blå. Dessuten har sjokoladepålegg mer godteripreg enn feks prim og brunost, og jeg serverer ikke brød med godteri på.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:49   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Det er litt morsomt, da jeg leste den andre tråden var jeg også overrasket, men av stikk motsatt grunn enn deg Tjorven. Jeg tenkte: Jøss, er det vanlig å spise det så ofte?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:52   #16
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er litt morsomt, da jeg leste den andre tråden var jeg også overrasket, men av stikk motsatt grunn enn deg Tjorven. Jeg tenkte: Jøss, er det vanlig å spise det så ofte?

Jeg syntes også det var overraskende vanlig! Men så er det vel sikkert vanligere blant familier med større barn enn vi har feks.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:55   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Som eg skreiv i den andre tråden; Eg ser ikkje greia. Mine får det når dei spør, som stort sett er annakvar dag eller noko slikt. Det hende også at eg kjøpe Fun light. Og har brukt våtserviettar. Og lar ungane dele solkrem. Og kjøpe Honey puffs innimellom. Og lar 8åringen sjå Star Wars.

:dukker:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:58   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Tja, jeg synes ikke det er forferdelig, men det er veldig mye sukker og veldig godteriaktig, og jeg vil ikke ha det inn i hverdagskosten. Ungene mine er noen skrekkelige godtegriser, og dessuten av typen som tar hele hånda om du gir dem lillefingeren, så jeg ser for meg at en boks Nugatti kunne blitt en stadig stridssak. Og det gidder jeg ikke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:01   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er litt morsomt, da jeg leste den andre tråden var jeg også overrasket, men av stikk motsatt grunn enn deg Tjorven. Jeg tenkte: Jøss, er det vanlig å spise det så ofte?

Men det er helst småbarnsfamilier vi omgås. Barna har ikke oppdaget sjokoladepålegg enda.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:02   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Vi har selvsagt Nugatti i hus, ellers hadde jeg vært dø av sult for lenge siden.
Jeg har selv vokst opp på Nugatti og det gikk som kjent bra med meg.

Jeg synes ikke det er så himla farlig om Knotten får en skive med Nugatti i ny og ne - ikke minst så lenge Nugatti-boksen medfører at han klarer å lage seg frokost selv i helgen og slipper å vekke meg. Knotten er generelt lite søtmons, type spiser ikke opp lørdagsgodt og slikt, så jeg bruker ikke mange kalorier på å bekymre meg om akkurat det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no