Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 21:28   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Begge mine spiser ingen ting annet enn sjokoladepålegg på brødskiva. De fikk det fra de var 6 mnd. gamle. Hvorfor skulle det være så farlig?















Jeg kødder selvsagt. Vi har det svært sjelden i hus, og h v i s vi har det, så er det ei og annen brødskive i helgene. Aldri på skole eller barnehagemat, og aldri på hverdager.
Vi kjøper det som sagt svært sjelden, og da etter ønske fra storebror. Han er inneforstått med "reglene", og det blir gjerne med noen få brødskiver, så er den glemt, og må kastes etter en stund.

  Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:28   #42
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det i hus, men de får kansje en skive i halvåret eller noe. De får visst dosen sin hos faren sin(de to eldste), minstemann har ikke smakt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:30   #43
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det ikke.
Vi bare har ikke det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:36   #44
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Nei, sjokoladepålegg har vi aldri hatt i hus. Størstemann har spurt om å få et par ganger, men jeg har ikke kjøpt. De får i seg nok søte ting som det er.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:37   #45
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det heller aldri.
Men jeg har registrert 2-3 barn som ofte har det i barnehagen der mine barn går.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:44   #46
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har ikke hatt Nugatti i hus siden før vi fikk barn.
Eldstesnuppa har fått det servert hjemme hos andre, og det var veldig populært med Nugatti hjemme hos farfar nå i ferien.
Men hun har aldri spurt om å få det hjemme, og vi har heller ingen planer om å kjøpe.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:54   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

vi har omtrent aldri sjokoladepålegg. jeg syns det er en uting. Dumt å vende dem til. Og har vi en boks i huset forsvinner den på et par dager. (moi!)

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:01   #48
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Nei vi voksene spiser ikke det, Snuppa har ikke spurt etter det - så jeg har aldri tenkt på at det var noe vi burde ha i hus...

Skulle Snuppa ønske seg det så hadde vi sikker kjøpt en boks. Men det hadde blitt med det som med syltetøy - det er ikke det man skal spise mest av, det er for ekstra kos.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:02   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg synes også det er unødvendig til en på 20 måneder som ikke spør etter det. Vi har hatt det et par ganger, mest fordi far i huset av og til får lyst på. Storebror har ikke likt det noe særlig. Jeg synes alt av sjokoladepålegg er grusomt.

Hadde han likt det bedre hadde han fått det av og til. Han får syltetøy stort sett når han ber om det, men ikke i ubegrensede mengder.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:26   #50
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har alltid sjokoladepålegg i skapet, men jentene spiser det nesten aldri. Ofte ender det med at jeg kaster nugatti som er tørket inn. Mannen spiser det av og til.

Jeg spiser Hapå noen ganger, når jeg får dilla

I barnehagene jeg har jobbet har det vært ganske vanlig å se sjokoladepålegg på brødet ungene har i matpakka hjemmefra. De får det derimot ikke servert av barnehagen.

Jeg gir egentlig beng i om ungene mine spiser det en skjelden gang. Ingen av dem har nevrotiske forhold til søtsaker, vi koser oss av og til

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:31   #51
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Guttene mine elsker nugatti. De hadde ikke spist annet på brødet om vi hadde hatt det i hus hele tiden. Kjøper det av og til i helgene. Da varer boksen maks et døgn.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:36   #52
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har det svært sjelden i hus, og h v i s vi har det, så er det ei og annen brødskive i helgene. Aldri på skole eller barnehagemat, og aldri på hverdager.
Vi kjøper det som sagt svært sjelden, og da etter ønske fra storebror. Han er inneforstått med "reglene", og det blir gjerne med noen få brødskiver, så er den glemt, og må kastes etter en stund.

Samme her. Eldste hjemmeboende min er 13,5 og vil gjerne spise det noen ganger i helgen. Aldri ellers - har alltid vært regelen hos oss, så det kommer kun på frokostbordet i helgene innimellom. 6-åringen er ikke så begeistret for det og velger heller andre ting.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:44   #53
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er langt fra hysterisk eller PK når det kommer til mat, men jeg vokste selv opp med nugatti på absolutt alle brødskivene og det er ikke en vei jeg ønsker for mitt barn.

Det er akkurat slik det er for meg også. Mine foreldre satte ingen grenser for hva jeg kunne spise så det gikk veldig ofte i nugatti, sjokade, hapå, sunda osv.... Det er nok mye derfor at jeg nå er veldig streng når det kommer til sukkerholdig mat til henne. Selvsagt kan det hende at jeg nok er litt for hysterisk, men jeg ønsker da gjerne å unngå så mye sukker som mulig frem til hun selv skjønner hva det dreier seg om og begynner å be om å få smake litt. Trolig prøver jeg å kompansere litt for mitt eget kosthold i oppveksten Pappaen er så glad i å gi henne alt mulig rart, og bryr seg ikke videre om at kostholdet først og fremst skal være sunt, og litt godis innimellom. Han har et behov for at hun skal få smake alt... Trolig vil nok jeg omn noen år synes det er greit å ha en boks i skapet til en sjelden anledning, men nå er det alderen hennes jeg tenker mest på.

Nå skal det sies at jeg vet ikke om hun faktisk har fått nugatti på skiva hos han enda, men det ble et tema pr tlf da han nevnte at hun hadde vært kjapp ute med fingeren på skiva hans og tatt seg en smakebit. (Noe som selvsagt er greit, det er jo fort gjort). Da fortalte han at han mente det var greit at små barn fikk nugatti og mente da at hun godt kunne få ei skive selv snart.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:49   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er langt fra hysterisk eller PK når det kommer til mat, men jeg vokste selv opp med nugatti på absolutt alle brødskivene og det er ikke en vei jeg ønsker for mitt barn. Han får i seg nok sukker og vil helst ha på leverpostei eller brunost. Og jeg spør han alltid hva han vil ha på.

Men det er jo vi voksne som må regulere dette? Gutta mine har i allefall innfunnet seg med at sjokoladepålegg hører til fortrinnsvis på lørdager på lik linje med godterier og evt brus. Det betyr ikke at vi aldri bryter den regelen, men vi er ganske strenge på dette. Gutta ville selvfølgelig hatt det hele tiden om de fikk bestemme, men det får de jo ikke.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:49   #55
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Har jo store unger på 11 og 14, og vi bruker å ha Nugatti eller Sjokade i huset. Men det et så sjelden de spør etter det, at det null problem. Kan hende en av de får dilla på det, og bare vil ha det på skive ett par dager. men så er han lei, og spiser det kanskje ikke på flere måneder. Synes det er null stress å ha i hus. Men de fikk det ikke når de var 20 mnd.,nei. De var noen år gamle, men hvor gamle husker jeg ikke lenger.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:53   #56
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Nå spør jeg kanskje dumt, men forkortelsen PK har jeg ikke vært borti før. Noen som er villig til å opplyse en uvitende stakkar?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:53   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har aldri hatt sjokoladepålegg i hus. Poden er veldig glad i mange sunne pålegg, så jeg har ikke sett vitsen i å gi ham smaken på et usunt. Han har smakt sjokoladepålegg i barnehagen og hos andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:55   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har støtt og stadig nugatti i huset, men Poden spør aldri om å få det, så det er ikke noe problem. Han er ikke overdrevet glad i sjokolade, slik som meg.
Før han var gammel nok til å spørre om søtsaker fikk han det omtrent aldri.
Men dette hadde ikke vært en kamp jeg hadde valgt å ta med barnefaren om det var mange andre ting vi også var uenige om.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:56   #59
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Mine er 5 og 8 og får det så ofte dei spør om det. Som stort sett er annakvar dag. Ser ikkje greia.

:ikkje lest tråden:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:56   #60
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Ingen av mine vet hva det er. Men det kommer vel den dagen hvor de har smakt det hos andre og da blir det evnt. noe som hører sjeldenheten til her hjemme.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no