Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-14, 22:27   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Har sett en episode av Sinnasnekker'n, hvor et par fikk bygget et helt flunkende nytt hus med innbo fordi de hadde dummet seg ut med huskjøpet sitt. (Trengte mye oppussing da de kjøpte det og det var blitt mye verre. Ikke kunne de så mye med oppussing heller.)

Det er masse produktplassering og reklame for diverse i løpet av programmet. Får deltakerne alt av materiale og ting fra produsentene?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:31   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Mannen her var med og satt opp garderober og kjøkken i noen episoder av Ekstrem Oppussing da det gikk og da fikk de alt vi så på tv ihvertfall. Så det er sikkert samme greia nå. Reklamefinansiert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:32   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Jeg mener jeg leste en eller annen plass at de fikk huset gratis.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:43   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

De får alt i bytte mot sjela si.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 22:54   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Kanskje jeg skal melde meg på? Har ikke hus, men skulle gjerne hatt!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 23:28   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Ja, de får det gratis.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 23:43   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Deltagerne får det gratis, så vidt jeg har skjønt, og det gjør trolig TVNorge også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 23:46   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Det må da gi en stor skattemessig baksmell?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 23:46   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Akkurat dette programmet vet jeg ikke noe om, men jeg vet at i "tid for hjem" så betaler familiene en god del. Men de blir jo heller ikke brettet ut på noen måte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 01:03   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Sponsorene som tar kostnaden.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 13:27   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det må da gi en stor skattemessig baksmell?

Har vært noen diskusjoner rundt dette tidligere. Vet ikke helt hva man har endt opp med som konklusjon.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 13:53   #12
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Det er vel ikke skattbart å motta gaver fra bedrifter? I privat regi? Jeg kan aldri tenke meg at deltagerne har råd til å betale skatt av gavene de får, de slår meg ofte ikke som særlig godt stilt økonomisk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 13:58   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er vel ikke skattbart å motta gaver fra bedrifter? I privat regi? Jeg kan aldri tenke meg at deltagerne har råd til å betale skatt av gavene de får, de slår meg ofte ikke som særlig godt stilt økonomisk.

Nei, folk som er godt stilt økonomisk har gjerne råd til å betale for håndverkertjenester og slipper å stille seg ut på TV for å finansiere nytt kjøkken eller bad. Verden er urettferdig.

Nå skal det sies at Sinnasnekker'n ville vært mitt foretrukne reality-konsept hvis jeg noen gang skulle vurdert å delta på noe. Det er ikke så ille, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 14:07   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, folk som er godt stilt økonomisk har gjerne råd til å betale for håndverkertjenester og slipper å stille seg ut på TV for å finansiere nytt kjøkken eller bad. Verden er urettferdig.

Nå skal det sies at Sinnasnekker'n ville vært mitt foretrukne reality-konsept hvis jeg noen gang skulle vurdert å delta på noe. Det er ikke så ille, syns jeg.

Det tenker jeg også. Vet ikke om det er urettferdig å man tar dumme valg ved huskjøp, men føler vel av og til at det handler om MER enn bare økonomi også, når det er boliger fylt til randen av søppel/gamle ting, og man har dusjen på kjøkkenet og utedo i 2014.

Synes kanskje programmet har tippet litt i overkant over i parterapisegmentet, men allikevel synes jeg at Sinnasnekker'n himself er befriende ærlig og rett fra levra i sine bektraktninger om hvordan folk lever og har det rundt seg. Også gjør de det fantastisk fint for folk, og jeg får litt sånn feelgood følelse når barna endelig får nye (egne) rom og du SER at de voksne senker skuldrene

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 14:25   #15
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

De får alt! Og programmet er skuespill hele vegen...
Har en kollega som har vært med og jeg blir litt matt av hele greia kjenner jeg.

2 voksne, med to barn, som tjener godt over gjennomsnittet, spiller på at de er lei oppussing og har dårlig økonomi og stakkar barna... Vel, det kom ikke fram at de har bygd seg hytte og har brukt en million og masse tid på den det siste året!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 14:27   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Det er klart at reality-TV er skuespill. Programmet skal ha en story, og storyen skal passe inn i konseptet. Selvsagt blir det skuespill ofte.

Og det står vel ingen steder at programmet er forbeholdt folk som ikke har råd?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 14:30   #17
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er vel ikke skattbart å motta gaver fra bedrifter? I privat regi? Jeg kan aldri tenke meg at deltagerne har råd til å betale skatt av gavene de får, de slår meg ofte ikke som særlig godt stilt økonomisk.

Det har jo vært en del saker med bloggere som må betale skatt av produkter de får tilsendt.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 10:10   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er vel ikke skattbart å motta gaver fra bedrifter? I privat regi? Jeg kan aldri tenke meg at deltagerne har råd til å betale skatt av gavene de får, de slår meg ofte ikke som særlig godt stilt økonomisk.

Det er vel strengt tatt ikke en gave, men noe man helt klart vet at man får gjennom å stille opp i programmet. Altså kan det sees på som en kompensasjon for dette - altså "lønn"....

Folk hadde vel ikke akkurat stilt opp på dette, og programmer som "Ekstrem oppussing" osv, hvis det ikke hadde vært "lønn" for det - dvs. at de hadde måtte betale det selv...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 19:39   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

De får alt! Og programmet er skuespill hele vegen...
Har en kollega som har vært med og jeg blir litt matt av hele greia kjenner jeg.

2 voksne, med to barn, som tjener godt over gjennomsnittet, spiller på at de er lei oppussing og har dårlig økonomi og stakkar barna... Vel, det kom ikke fram at de har bygd seg hytte og har brukt en million og masse tid på den det siste året!

Sånne program virker jontydleig konstruerte. Men hvor ille er det? Lager de problemer som ikke finnes, eller tyner de en story ut av det som finnes?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 23:18   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinnasnekker'n - Får deltakerne alt gratis?

De jeg kjenner som har vært med har ikke konstruert opp noen historie, men er unge mennesker med urealistiske syn på egne kunnskaper og evner til å klare å pusse opp et hus hvor den forrige eieren hadde tatt masse rare "snarveier".
Absolutt fortjent å få besøk av Sinnasnekkeren. Synes ikke de kom så ikle ut av TV-eksponeringen heller.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no