Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ving og Thomas Cook

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-19, 11:20   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving og Thomas Cook

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ærlig talt, det får da være grenser for hvor mye dårlig samvittighet en skal pådytte andre?

Dårlig samvittighet? Det finnes en mellomting mellom dårlig samvittighet for alt mulig og absolutt null fokus på annet enn seg selv. Nå sier jeg ikke at de som har skrevet i denne tråden er i sistnevnte kategori, men jeg synes det sier mye om oss som samfunn at det at folk ikke får reist på ferie er hovedoppslag i avis etter avis og blir snakket om i timevis på radio, folk som kanskje får ødelagt ferien sin får ekstreme mengder taletid, mens det at 21.000 mennesker mister jobben bare så vidt nevnes i bisetninger.

Jeg innrømmer at jeg hadde blitt ekstremt lei meg om min ferie gikk i vasken og det hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for, men det at vi bare så vidt nevner alle disse menneskene, og familiene, som får livet snudd totalt på hodet, det synes jeg faktisk at vi som opplyste, samfunnsengasjerte mennesker bør reflektere litt over.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-19, 11:31   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving og Thomas Cook

Opprinnelig lagt inn av Input, her.


Jeg innrømmer at jeg hadde blitt ekstremt lei meg om min ferie gikk i vasken og det hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for, men det at vi bare så vidt nevner alle disse menneskene, og familiene, som får livet snudd totalt på hodet, det synes jeg faktisk at vi som opplyste, samfunnsengasjerte mennesker bør reflektere litt over.

Det tror jeg også de fleste gjør, selv om de kanskje satt strandet i Hellas eller så sparing og ferie gå opp i røyk.
Som sagt: de fleste kan ha to tanker i hodet samtidig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-19, 11:35   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving og Thomas Cook

Nå var det jo også et spesifikt HI med spørsmål om noen skulle reise og om å dele tips og erfaringer, så det er kanskje ikke så rart at diskusjonen går på det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-19, 11:40   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ving og Thomas Cook

Jeg skjønner veldig godt at folk blir skuffet over ferie (og penger?) som går i vasken. Jeg synes det er kjipt da klassen til ungen min lider av lærer med høyt fravær, selv om det helt sikkert er verre for stakkaren som helst skal tilbake i full jobb i en krevende klasse. Jeg synes det er kjedelig med kollegaer som er mye borte, selv om de sikkert har det mye verre enn de på bygget her som må jobbe masse overtid. Osv osv.


Jeg er dog enig i at det er sunt å ikke fokusere for mye på luksusproblemer.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-19, 15:18   #25
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ving og Thomas Cook

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det lov å nevne at det er litt merkelig å være bekymret for ødelagt ferie som følge av at 21.000 mennesker i verden mister jobben?

Det er det sikkert, men det virker litt malplassert i en tråd som var ment for utveksling av erfaringer blant de som har bestilt reiser med Thomas Cook.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no